F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Taffin: Silnik Renault jest w tej chwili lepszy od Mercedesa

Francuz uważa też, że znaczenie klienckich zespołów w Formule 1 jest przeceniane.
Mateusz Szymkiewicz, 23 stycznia 2020, wyświetlenia: 1974<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef działu silników Renault – Remi Taffin, jest przekonany, że francuski producent aktualnie dysponuje lepszym silnikiem od Mercedesa.

Koncern z Viry od początku obowiązywania przepisów o hybrydowych silnikach V6 miał duże problemy z opracowaniem konkurencyjnego pakietu. Mimo to w 2019 roku Renault zdołało zbliżyć się poziomem mocy do głównych konkurentów jak Ferrari oraz Mercedes. Zdaniem Remi'ego Taffina, dane z GPS wskazują, że różnice między tą trójką stały się minimalne.

„Widzimy bliski pojedynek Mercedesa z Ferrari pod względem poziomu mocy silnika” – powiedział Francuz dla Auto Motor und Sport. „Mercedes jest nieco za nami, a Ferrari tuż przed nami. Honda znajduje się jeden krok z tyłu. Nie mówimy już więcej o różnicy na poziomie 50 kilowatów. Ferrari, Mercedesa i Renault dzieli już tylko od 5 do 10. Być może Honda jest za nami ze stratą 15-20 kilowatów”.

Renault w 2021 roku pozostanie bez klienckich zespołów, po tym, jak na odnowienie współpracy z Mercedesem zdecydował się McLaren, a w ostatnich latach na pakiety Hondy przeszły stajnie Red Bulla. Taffin podkreśla jednak, że znaczenie klientów w Formule 1 jest przeceniane.

„Przewaga w posiadaniu klienckiego zespołu bardziej polega na zebraniu większej wiedzy o niezawodności silnika. Mając cztery bolidy ze swoim silnikiem masz większe możliwości zidentyfikowania problemu. Mimo to nic nie zyskujemy pod względem rozwoju. Silnik jest projektowany w taki sposób, by pasował do naszego samochodu. To niemożliwe, by móc korzystać z dwóch wersji jednocześnie” – dodał Taffin.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca