|
|
|
|
|
|
Taffin: Silnik Renault jest w tej chwili lepszy od Mercedesa |
Francuz uważa też, że znaczenie klienckich zespołów w Formule 1 jest przeceniane. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 23 stycznia 2020, wyświetlenia: 1974 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef działu silników Renault – Remi Taffin, jest przekonany, że francuski producent aktualnie dysponuje lepszym silnikiem od Mercedesa.
Koncern z Viry od początku obowiązywania przepisów o hybrydowych silnikach V6 miał duże problemy z opracowaniem konkurencyjnego pakietu. Mimo to w 2019 roku Renault zdołało zbliżyć się poziomem mocy do głównych konkurentów jak Ferrari oraz Mercedes. Zdaniem Remi'ego Taffina, dane z GPS wskazują, że różnice między tą trójką stały się minimalne.
„Widzimy bliski pojedynek Mercedesa z Ferrari pod względem poziomu mocy silnika” – powiedział Francuz dla Auto Motor und Sport. „Mercedes jest nieco za nami, a Ferrari tuż przed nami. Honda znajduje się jeden krok z tyłu. Nie mówimy już więcej o różnicy na poziomie 50 kilowatów. Ferrari, Mercedesa i Renault dzieli już tylko od 5 do 10. Być może Honda jest za nami ze stratą 15-20 kilowatów”.
Renault w 2021 roku pozostanie bez klienckich zespołów, po tym, jak na odnowienie współpracy z Mercedesem zdecydował się McLaren, a w ostatnich latach na pakiety Hondy przeszły stajnie Red Bulla. Taffin podkreśla jednak, że znaczenie klientów w Formule 1 jest przeceniane.
„Przewaga w posiadaniu klienckiego zespołu bardziej polega na zebraniu większej wiedzy o niezawodności silnika. Mając cztery bolidy ze swoim silnikiem masz większe możliwości zidentyfikowania problemu. Mimo to nic nie zyskujemy pod względem rozwoju. Silnik jest projektowany w taki sposób, by pasował do naszego samochodu. To niemożliwe, by móc korzystać z dwóch wersji jednocześnie” – dodał Taffin.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|