F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.08.2020

Kubica wystąpi w pierwszym treningu przed GP 70-lecia

Lehto: Raikkonen nie odejdzie z Alfy w środku sezonu

Perez ma nadzieję powrócić do rywalizacji w ten weekend

Bottas: Nie zamierzam tracić nadziei na tegoroczny tytuł

Brawn: Leclerc notuje wyniki lepsze, niż pozwala mu na to bolid

Button chciałby ujrzeć Russela w zespole ze środka stawki

Opona z bolidu Kwiata została przetransportowana do Mediolanu

04.08.2020

F1 ujawniła harmonogram Grand Prix Emilii Romanii

Pirelli podało wyniki analizy incydentów z GP Wielkiej Brytanii

Brown: Kondycja finansowa McLarena jest już stabilna

Vettel: Absolutna izolacja kierowców jest niemożliwa

Brown: Większości zespołów nie podoba się działanie Racing Point

Ricciardo: Dominacja Mercedesa jest frustrująca, ale godna podziwu

03.08.2020

Hamilton: Do przebicia opon mogły doprowadzić odłamki

Pirelli zapowiada kompleksową analizę ogumienia

Binotto nie jest już dyrektorem technicznym Ferrari

Wolff: Dominacja nie przysparza nam nowych przyjaciół

Verstappen: Hulkenberg zasługuje na miejsce w F1

02.08.2020

Policja zatrzymała cztery osoby protestujące na torze Silverstone

Grosjean otrzymał formalne ostrzeżenie od sędziów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn: F1 może zrezygnować z wystawnych motorhome'ów

Sport ustala szczegóły programu osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 roku.
Nataniel Piórkowski, 9 lutego 2020, wyświetlenia: 1634<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 może zrezygnować z wykorzystywania wystawnych pomieszczeń gościnnych podczas europejskich Grand Prix.

Ma to związek z programem uczynienia sportu neutralnym węglowo. Plan składa się z dwóch głównych filarów: opracowania silników o znacznie niższej emisyjności niż obecnie oraz zastosowaniu bardziej przemyślanych i odpowiedzialnych rozwiązań logistycznych.

Władze Formuły 1 uważają, że osiągnięcie celu do 2030 roku jest w pełni realistyczne. Rozpoczęły się już prace nad ustaleniem szczegółowego wykazu działań.

Dyrektor do spraw sportowych F1 – Ross Brawn przyznał, że sport bierze pod uwagę zastosowanie alternatywnych środków transportu, takich jak pociągi czy fracht morski. Do tego z padoku mogą zniknąć wystawne motorhome'y. Brytyjczyk nazwał określił je nawet mianem "gin palaces", porównując do luksusowych barów z wiktoriańskiej Anglii.

„Przyglądamy się kwestii transportu i wykorzystywanemu przez nas wyposażeniu. Moi ludzie analizują obecnie alternatywne formy transportu. Pod tym względem bardzo wydajnym środkiem okazują się być pociągi. Fracht morski także pozwala na całkiem efektywny transport, przynajmniej w zakresie wpływu [na środowisko]. Przyglądamy się całej logistyce i temu, w jaki sposób możemy zminimalizować nasz wpływ”.

„Kolejna sprawa to motorhome'y. Podczas dziewięciu wyścigów w roku korzystamy z pomieszczeń gościnnych, przewożonych przez ciężarówki – naprawdę wielką flotę ciężarówek. Zespoły mają przestrzeń, której potrzebują”.


„Gdy podróżujemy poza Europę, na przykład do Baku, korzystamy z przygotowanych na miejscu systemów kontenerów. Nikt na nie nie narzeka. Wszyscy mogą nadal pracować w przyjemnych warunkach”.

„Później mamy na przykład Monzę, gdzie znowu wystawiamy nasze pałace, przewożone tymi wszystkimi ciężarówkami. W przyszłości chcemy korzystać z motorhome'ów lub też pomieszczeń gościnnych, które mogą być budowane przy znacznie mniejszym wpływie logistyki i transportu, niż ten obecny”.

Według danych portalu motorsport.com w ubiegłym roku zespoły, Pirelli i FIA i FOM korzystały z 315 ciężarówek, wykorzystywanych podczas europejskich Grand Prix. Flota głównych serii towarzyszących liczyła kolejnych 60 ciężarówek.

Na ślad węglowy Formuły 1 wpływ ma także nieprzemyślane rozplanowanie kalendarza wyścigów. Dla przykładu, gdy sport udaje się do Austrii, Budapeszt jest oddalony od Spielbergu o około 400 kilometrów. Pomiędzy dwoma wyścigami organizowane jest jednak Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone, przez co ciężarówki pokonają dodatkowe 3400 kilometrów.

Zsumowana różnica pomiędzy dystansem przejechanym przez 375 ciężarówek obsługujących Grand Prix oddalone o 400 lub 3400 kilometrów odpowiada ponad milionowi kilometrów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.08.2020  Vettel: Absolutna izolacja kierowców jest niemożliwa
04.08.2020  Brown: Większości zespołów nie podoba się działanie Racing Point
02.08.2020  Prost: Mercedes mógł pomóc Racing Point w zaprojektowaniu bolidu
31.07.2020  Sainz nie spodziewa się walki o zwycięstwa do 2022 roku
31.07.2020  Verstappen najszybszy w FP1 przed GP Wielkiej Brytanii
Tagi:
F1 ogólnie
Brawn R.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca