F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2020

Perez: Nigdy nie byliśmy lepiej przygotowani do startu sezonu

Red Bull przygotowuje skromne poprawki na GP Australii

Racing Point: Niektóre zespoły próbują przechytrzyć przepisy

Raikkonen popisał się najlepszym czasem drugiego dnia testów

Mercedes pewny legalności dwuosiowego układu kierowniczego

Perez najszybszy w trakcie pierwszej połowy drugiego dnia

Mercedes opracował system zmiany zbieżności kół w trakcie jazdy

Leclerc chwali elastyczność nowego bolidu Ferrari

Albon celuje w pierwsze zwycięstwo w sezonie 2020

Steiner: Rozwiązaliśmy zeszłoroczne problemy z samochodem

Tost: Gasly oraz Kwiat za szybko otrzymali promocję do Red Bulla

Vasseur pewny pozostania Alfy Romeo w F1 po sezonie 2020

19.02.2020

Sainz zaniepokojony współpracą małych stajni z fabrycznymi ekipami

Verstappen: Nowy bolid jest wyraźnie szybszy od ubiegłorocznego

Hamilton na czele po pierwszym dniu zimowych testów

Russell: Odczucia z FW43 są lepsze niż z zeszłorocznego modelu

Ocon zachwycony po pierwszych testach Renault R.S.20

Racing Point potwierdza obecność elementów Mercedesa W10 w RP20

Bottas najszybszy podczas porannej części pierwszego dnia testów

Marko: Verstappen ma klauzulę osiągów w nowym kontrakcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn: F1 może zrezygnować z wystawnych motorhome'ów

Sport ustala szczegóły programu osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 roku.
Nataniel Piórkowski, 9 lutego 2020, wyświetlenia: 1587<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 może zrezygnować z wykorzystywania wystawnych pomieszczeń gościnnych podczas europejskich Grand Prix.

Ma to związek z programem uczynienia sportu neutralnym węglowo. Plan składa się z dwóch głównych filarów: opracowania silników o znacznie niższej emisyjności niż obecnie oraz zastosowaniu bardziej przemyślanych i odpowiedzialnych rozwiązań logistycznych.

Władze Formuły 1 uważają, że osiągnięcie celu do 2030 roku jest w pełni realistyczne. Rozpoczęły się już prace nad ustaleniem szczegółowego wykazu działań.

Dyrektor do spraw sportowych F1 – Ross Brawn przyznał, że sport bierze pod uwagę zastosowanie alternatywnych środków transportu, takich jak pociągi czy fracht morski. Do tego z padoku mogą zniknąć wystawne motorhome'y. Brytyjczyk nazwał określił je nawet mianem "gin palaces", porównując do luksusowych barów z wiktoriańskiej Anglii.

„Przyglądamy się kwestii transportu i wykorzystywanemu przez nas wyposażeniu. Moi ludzie analizują obecnie alternatywne formy transportu. Pod tym względem bardzo wydajnym środkiem okazują się być pociągi. Fracht morski także pozwala na całkiem efektywny transport, przynajmniej w zakresie wpływu [na środowisko]. Przyglądamy się całej logistyce i temu, w jaki sposób możemy zminimalizować nasz wpływ”.

„Kolejna sprawa to motorhome'y. Podczas dziewięciu wyścigów w roku korzystamy z pomieszczeń gościnnych, przewożonych przez ciężarówki – naprawdę wielką flotę ciężarówek. Zespoły mają przestrzeń, której potrzebują”.


„Gdy podróżujemy poza Europę, na przykład do Baku, korzystamy z przygotowanych na miejscu systemów kontenerów. Nikt na nie nie narzeka. Wszyscy mogą nadal pracować w przyjemnych warunkach”.

„Później mamy na przykład Monzę, gdzie znowu wystawiamy nasze pałace, przewożone tymi wszystkimi ciężarówkami. W przyszłości chcemy korzystać z motorhome'ów lub też pomieszczeń gościnnych, które mogą być budowane przy znacznie mniejszym wpływie logistyki i transportu, niż ten obecny”.

Według danych portalu motorsport.com w ubiegłym roku zespoły, Pirelli i FIA i FOM korzystały z 315 ciężarówek, wykorzystywanych podczas europejskich Grand Prix. Flota głównych serii towarzyszących liczyła kolejnych 60 ciężarówek.

Na ślad węglowy Formuły 1 wpływ ma także nieprzemyślane rozplanowanie kalendarza wyścigów. Dla przykładu, gdy sport udaje się do Austrii, Budapeszt jest oddalony od Spielbergu o około 400 kilometrów. Pomiędzy dwoma wyścigami organizowane jest jednak Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone, przez co ciężarówki pokonają dodatkowe 3400 kilometrów.

Zsumowana różnica pomiędzy dystansem przejechanym przez 375 ciężarówek obsługujących Grand Prix oddalone o 400 lub 3400 kilometrów odpowiada ponad milionowi kilometrów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.02.2020  F1 rozważa dwa terminy dla GP Chin pod koniec sezonu 2020
17.02.2020  Imola zainteresowana zastąpieniem GP Chin w sezonie 2020
13.02.2020  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2020
12.02.2020  Tegoroczne Grand Prix Chin zostało odroczone
11.02.2020  Wolff: Wiele wskazuje na to, że wyścig w Chinach dojdzie do skutku
Tagi:
F1 ogólnie
Brawn R.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca