F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn: F1 może zrezygnować z wystawnych motorhome'ów

Sport ustala szczegóły programu osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 roku.
Nataniel Piórkowski, 9 lutego 2020, wyświetlenia: 1713<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 może zrezygnować z wykorzystywania wystawnych pomieszczeń gościnnych podczas europejskich Grand Prix.

Ma to związek z programem uczynienia sportu neutralnym węglowo. Plan składa się z dwóch głównych filarów: opracowania silników o znacznie niższej emisyjności niż obecnie oraz zastosowaniu bardziej przemyślanych i odpowiedzialnych rozwiązań logistycznych.

Władze Formuły 1 uważają, że osiągnięcie celu do 2030 roku jest w pełni realistyczne. Rozpoczęły się już prace nad ustaleniem szczegółowego wykazu działań.

Dyrektor do spraw sportowych F1 – Ross Brawn przyznał, że sport bierze pod uwagę zastosowanie alternatywnych środków transportu, takich jak pociągi czy fracht morski. Do tego z padoku mogą zniknąć wystawne motorhome'y. Brytyjczyk nazwał określił je nawet mianem "gin palaces", porównując do luksusowych barów z wiktoriańskiej Anglii.

„Przyglądamy się kwestii transportu i wykorzystywanemu przez nas wyposażeniu. Moi ludzie analizują obecnie alternatywne formy transportu. Pod tym względem bardzo wydajnym środkiem okazują się być pociągi. Fracht morski także pozwala na całkiem efektywny transport, przynajmniej w zakresie wpływu [na środowisko]. Przyglądamy się całej logistyce i temu, w jaki sposób możemy zminimalizować nasz wpływ”.

„Kolejna sprawa to motorhome'y. Podczas dziewięciu wyścigów w roku korzystamy z pomieszczeń gościnnych, przewożonych przez ciężarówki – naprawdę wielką flotę ciężarówek. Zespoły mają przestrzeń, której potrzebują”.


„Gdy podróżujemy poza Europę, na przykład do Baku, korzystamy z przygotowanych na miejscu systemów kontenerów. Nikt na nie nie narzeka. Wszyscy mogą nadal pracować w przyjemnych warunkach”.

„Później mamy na przykład Monzę, gdzie znowu wystawiamy nasze pałace, przewożone tymi wszystkimi ciężarówkami. W przyszłości chcemy korzystać z motorhome'ów lub też pomieszczeń gościnnych, które mogą być budowane przy znacznie mniejszym wpływie logistyki i transportu, niż ten obecny”.

Według danych portalu motorsport.com w ubiegłym roku zespoły, Pirelli i FIA i FOM korzystały z 315 ciężarówek, wykorzystywanych podczas europejskich Grand Prix. Flota głównych serii towarzyszących liczyła kolejnych 60 ciężarówek.

Na ślad węglowy Formuły 1 wpływ ma także nieprzemyślane rozplanowanie kalendarza wyścigów. Dla przykładu, gdy sport udaje się do Austrii, Budapeszt jest oddalony od Spielbergu o około 400 kilometrów. Pomiędzy dwoma wyścigami organizowane jest jednak Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone, przez co ciężarówki pokonają dodatkowe 3400 kilometrów.

Zsumowana różnica pomiędzy dystansem przejechanym przez 375 ciężarówek obsługujących Grand Prix oddalone o 400 lub 3400 kilometrów odpowiada ponad milionowi kilometrów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
Brawn R.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca