Ferrari zaprezentowa³o w Reggio Emilia samochód na sezon 2020 oznaczony kodem SF1000.
Stajnia z Maranello nazw± bolidu postanowi³a uczciæ fakt przyst±pienia do swojego tysiêcznego Grand Prix w Formule 1. Miejscem tego historycznego wydarzenia powinien byæ uliczny obiekt w Montrealu w Kanadzie, jednak¿e ze wzglêdu na niepewne losy Grand Prix Chin nie mo¿na wykluczyæ, i¿ finalnie tysiêczny start bêdzie mia³ miejsce na Paul Ricard we Francji.
W³oska ekipa rozpocznie sezon niemal bez wiêkszych zmian. Do pionu technicznego powróci³ Simone Resta, bêd±cy ostatnie dwa lata szefem projektantów Alfy Romeo, natomiast przed Bo¿ym Narodzeniem og³oszono przed³u¿enie kontraktu z Charlesem Leclerkiem do 2024 roku. Jego partnerem w sezonie 2020 pozostanie Sebastian Vettel, dla którego bêdzie to ju¿ szósty rok spêdzony w Ferrari.
Zaprezentowany we wtorek bolid SF1000 ma wreszcie pozwoliæ prze³amaæ wieloletni± niemoc Ferrari. Ekipa od 2007 roku nie zdoby³a mistrzostwa ¶wiata w¶ród kierowców, natomiast od 2008 nie tryumfowa³a w klasyfikacji konstruktorów.
Stajnia z Maranello deklaruje, ¿e po sezonie 2019 uda³o jej siê wyci±gn±æ w³a¶ciwe wnioski, eliminuj±c najs³absze obszary samochodu. Jest to szczególnie wa¿ne, poniewa¿ przepisy techniczne pozosta³y stabilne i model na sezon 2020 jest ewolucj± SF90. Poprzednik charakteryzowa³ siê zmiennymi osi±gami, zw³aszcza na torach o krêtej charakterystyce. Jego najsilniejszym obszarem by³a jednostka napêdowa, dysponuj±ca najwiêksz± moc± w stawce.
Mattia Binotto wypowiadaj±c siê o zmianach w modelu na 2020 rok zadeklarowa³, ¿e mimo wielu podobieñstw, jest to zupe³nie nowy samochód. Ferrari podczas zimowej przerwy mia³o skoncentrowaæ siê nad jeszcze wydajniejszym pakietem aerodynamicznym, lepszym zawieszeniem, kompleksowym rozmieszczeniem uk³adu napêdowego oraz redukcj± masy.