F1 2020Kanada Francja Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.04.2020

Ecclestone: Koronawirus może stanowić zagrożenie dla przyszłości F1

Norris: Williams wraca do walki w środku stawki

Zespoły mają przedyskutować ograniczenia budżetowe na sezon 2021

Williams: 'Różowy Mercedes' nie byłby rozwiązaniem problemów

04.04.2020

Formuła 1 nie wyklucza zamrożenia rozwoju silników

Silverstone otwarte na organizację kilku Grand Prix w sezonie 2020

Tilke: Odroczenie Grand Prix Wietnamu jest bolesne

Wolff deklaruje chęć dalszej współpracy z Mercedesem

02.04.2020

Sainz i Norris zgodzili się na obniżkę pensji

Silverstone podejmie decyzję o organizacji wyścigu do końca kwietnia

01.04.2020

Horner: Zespoły chcą odroczenia nowych przepisów na 2023 rok

Theissen: Eksodus producentów z F1 jak w 2008 roku jest możliwy

Norris: Simracing stresuje mnie bardziej niż prawdziwe wyścigi

Aston Martin oficjalnie potwierdza powrót do F1 w sezonie 2021

Ecclestone: Vettel powinien odejść z F1 lub dołączyć do McLarena

31.03.2020

Eleven zakupiło prawa do transmisji DTM w sezonach 2020-2021

System DAS pozostanie zakazany w sezonie 2021

Zespoły otrzymały całoroczny zakaz rozwoju bolidów na sezon 2022

Binotto: Odroczenie przepisów uderzy w nas bardziej niż w rywali

AMuS: Formuła 1 rozważa roczne Porozumienie Concorde

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes opracował system zmiany zbieżności kół w trakcie jazdy

Jego działanie można było dostrzec z kamery pokładowej na bolidzie Hamiltona.
Mateusz Szymkiewicz, 20 lutego 2020, wyświetlenia: 4791<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ekipa Mercedesa opracowała system, który umożliwia zmianę zbieżności kół W11 w trakcie jazdy.

Nowe rozwiązanie mistrzów świata zostało dostrzeżone z kamery pokładowej na bolidzie Lewisa Hamiltona, która przekazuje obraz do oficjalnej transmisji z zimowych testów. Podczas porannej części zajęć zwrócono uwagę na przesuwanie się kierownicy w bolidzie W11 po wyjeździe na prostą oraz na dohamowaniach do zakrętów.

System, który może być zasilany hydraulicznie i opiera się na drążku kierowniczym, powodował zmianę zbieżności kół na przedniej osi, które następnie wracały do pierwotnej pozycji przed wejściem w zakręt. Docelowo rozwiązanie opracowane przez Mercedesa ma podnieść osiągi bolidu w zakrętach, a także zmniejszyć opór toczenia stawiany przez niego na prostych. System w W11 prawdopodobnie jest w pełni kontrolowany przez kierowcę, ponieważ Hamilton nie korzystał z niego na wszystkich okrążeniach.

Mercedes w rozmowie z Autosportem potwierdził, że ich rozwiązanie jest „trybem kierowania”, który zespół postanowił sprawdzić w trakcie zimowych testów. Stajnia z Brackley zrezygnowała z udzielenia dalszych wyjaśnień.

Jedną z mocniejszych stron niemieckiego producenta w sezonie 2019 była prędkość w wolnych zakrętach, co było następstwem dużych nakładów zespołu na projekt zawieszenia. Regulamin techniczny jasno mówi, co jest dozwolone w tym obszarze i według artykułu 10.2.3, wszelkie zmiany ustawień zawieszenia mogą być przeprowadzane tylko stacjonarnie. Z kolei artykuł 10.2.2 zabrania stosowania rozwiązań mogących wpływać na konfigurację zawieszenia.

Na chwilę obecną nie jest jasne na jakiej zasadzie działa nowy system Mercedesa oraz czy wykorzystuje wspomaganie kierownicy. Artykuł 10.4.2 pozwala na modyfikacje wspomagania tylko wtedy, kiedy nie wykorzystuje się elektroniki, a sama zmiana umożliwia zawodnikowi prowadzenie bolidu przy jak najmniejszym wysiłku.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.04.2020  Wolff deklaruje chęć dalszej współpracy z Mercedesem
31.03.2020  System DAS pozostanie zakazany w sezonie 2021
30.03.2020  Wolff dementuje plotki o przejściu do Aston Martina
24.03.2020  Ocon wątpi, że Mercedes używał systemu DAS od 2018 roku
22.03.2020  McLaren nie opóźni wejścia w życie umowy z Mercedesem
Tagi:
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca