F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes opracował system zmiany zbieżności kół w trakcie jazdy

Jego działanie można było dostrzec z kamery pokładowej na bolidzie Hamiltona.
Mateusz Szymkiewicz, 20 lutego 2020, wyświetlenia: 5556<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ekipa Mercedesa opracowała system, który umożliwia zmianę zbieżności kół W11 w trakcie jazdy.

Nowe rozwiązanie mistrzów świata zostało dostrzeżone z kamery pokładowej na bolidzie Lewisa Hamiltona, która przekazuje obraz do oficjalnej transmisji z zimowych testów. Podczas porannej części zajęć zwrócono uwagę na przesuwanie się kierownicy w bolidzie W11 po wyjeździe na prostą oraz na dohamowaniach do zakrętów.

System, który może być zasilany hydraulicznie i opiera się na drążku kierowniczym, powodował zmianę zbieżności kół na przedniej osi, które następnie wracały do pierwotnej pozycji przed wejściem w zakręt. Docelowo rozwiązanie opracowane przez Mercedesa ma podnieść osiągi bolidu w zakrętach, a także zmniejszyć opór toczenia stawiany przez niego na prostych. System w W11 prawdopodobnie jest w pełni kontrolowany przez kierowcę, ponieważ Hamilton nie korzystał z niego na wszystkich okrążeniach.

Mercedes w rozmowie z Autosportem potwierdził, że ich rozwiązanie jest „trybem kierowania”, który zespół postanowił sprawdzić w trakcie zimowych testów. Stajnia z Brackley zrezygnowała z udzielenia dalszych wyjaśnień.

Jedną z mocniejszych stron niemieckiego producenta w sezonie 2019 była prędkość w wolnych zakrętach, co było następstwem dużych nakładów zespołu na projekt zawieszenia. Regulamin techniczny jasno mówi, co jest dozwolone w tym obszarze i według artykułu 10.2.3, wszelkie zmiany ustawień zawieszenia mogą być przeprowadzane tylko stacjonarnie. Z kolei artykuł 10.2.2 zabrania stosowania rozwiązań mogących wpływać na konfigurację zawieszenia.

Na chwilę obecną nie jest jasne na jakiej zasadzie działa nowy system Mercedesa oraz czy wykorzystuje wspomaganie kierownicy. Artykuł 10.4.2 pozwala na modyfikacje wspomagania tylko wtedy, kiedy nie wykorzystuje się elektroniki, a sama zmiana umożliwia zawodnikowi prowadzenie bolidu przy jak najmniejszym wysiłku.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Hamilton: Russell wykonał lepszą pracę ode mnie
Tagi:
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca