F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes pewny legalności dwuosiowego układu kierowniczego

James Allison potwierdził, że system DAS był konsultowany z FIA.
Mateusz Szymkiewicz, 20 lutego 2020, wyświetlenia: 3257<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

James Allison potwierdził, że jest pewny legalności systemu DAS, czyli dwuosiowego układu kierowniczego.

Podczas porannej części drugiego dnia zimowych testów zwrócono uwagę na kierownicę Mercedesa W11, która poruszała się po wyjściu na prostą oraz na dohamowaniach do zakrętów. Inna pozycja kierownicy powodowała zmianę zbieżności kół na przedniej osi, co redukuje opór toczenia bolidu i pozwala z większą prędkością atakować zakręty.

Hamilton skorzystał z tego rozwiązania w kilku miejscach Circuit de Catalunya, a o jego istnieniu udało się dowiedzieć dzięki transmisji z zimowych testów. Podczas spotkania z mediami dyrektor techniczny Mercedesa – James Allison, określił system jako DAS (Dual Axis Steering), czyli dwuosiowy układ kierowniczy.

„Prawdopodobnie nie rzucę wam więcej światła na to niż to co widzieliście w telewizji” – powiedział Brytyjczyk. „Mimo to mamy ten system w samochodzie, to nowatorski pomysł. Mamy także dla niego nazwę, czyli DAS. To po prostu wprowadza dodatkowy wymiar sterowania kierownicą przez zawodnika i mamy nadzieję, że będzie on przydatny w tym roku. To jak jednak go używamy oraz gdzie, zamierzamy zachować dla siebie”.

Allison zapytany, czy obawia się reakcji FIA oraz zdelegalizowania systemu Mercedesa, odpowiedział: „Nie bardzo. To nie jest nowa informacja dla FIA. To coś, o czym rozmawialiśmy z nimi od pewnego czasu. Zasady są całkiem precyzyjne odnośnie tego, jakie są dozwolone systemy sterowania”.

Hamilton, który korzystał dziś z systemu DAS, przyznał, że nie ma żadnych obaw związanych z jego bezpieczeństwem. „Miałem go do dyspozycji tylko dziś rano, więc nie mam zbyt wiele do powiedzenia na ten temat. Po prostu staramy się go opanować oraz zrozumieć. Z punktu widzenia bezpieczeństwa nie ma problemu. FIA także nie ma problemu z tym projektem. Dla mnie to naprawdę coś zachęcającego, że mój zespół wprowadza innowację” – dodał mistrz świata.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.04.2024  Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?
06.04.2024  Hamilton: Skończyłem z przypadkowymi zmianami w ustawieniach
05.04.2024  Kierowcy Mercedesa zadowoleni z tempa bolidu na Suzuce
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
04.04.2024  Transferowy matrix Toto Wolffa: Czy fotel Mercedesa jest pożądany?
Tagi:
Mercedes
Allison J.
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca