F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.07.2020

FIA: Protest Renault wymaga dokładniejszej analizy

Renault oprotestowało bolidy Racing Point

Perez: Ani trochę nie żałuję ataku na Albona

Hamilton: Ciężko było mi się zebrać po ostatnim weekendzie

Bottas: Mogłem tylko zabiegać o jak najmniejszą stratę do Lewisa

Verstappen: Byliśmy zbyt wolni, by walczyć z Mercedesami

Binotto: To nie jest odpowiedni czas na szukanie winnych

Vettel: Leclerc nie miał miejsca, by próbować ataku w T3

GP Styrii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Styrii: wyniki wyścigu

Hamilton wygrywa Grand Prix Styrii

Grosjean rozpocznie wyścig z alei serwisowej

Wolff: Masakrowanie zawieszenia może doprowadzić do problemów

Lundgaard wygrywa sprint F2 w Styrii

Norris nadal zmaga się z tajemniczym bólem w klatce piersiowej

Haas podejrzewany o złamanie zasad parku zamkniętego

Ocon: Stać nas było na jeszcze lepszy wynik w kwalifikacjach

Soczi liczy na zorganizowanie GP Rosji przy pełnych trybunach

Alonso wezwał Renault do skoncentrowania sił na sezonie 2022

Imola i Hockenheim nadal walczą o miejsce w kalendarzu F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bottas: Rywalom ciężko będzie skopiować DAS

Fin przyznał, że po raz pierwszy usłyszał o systemie prawie rok temu.
Nataniel Piórkowski, 21 lutego 2020, wyświetlenia: 1783<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas uważa, że konkurencyjnym ekipom ciężko będzie skopiować na swój użytek system DAS stosowany przez Mercedesa.

Niemiecki zespół zaskoczył konkurencję wprowadzając system, który z poziomu kierownicy pozwala zawodnikom na dostosowywanie zbieżności kół w trakcie jazdy. Techniczna nowinka wzbudziła kontrowersje, ale wiadomo już, że po wstępnej analizie FIA nie zakaże jej stosowania w sezonie 2020.

„Miło jest być jedynym zespołem, który korzysta z tego typu systemu. To tylko mówi coś o wspaniałych umysłach ludzi, którzy są członkami naszej stajni. To nie jest taka prosta sprawa. Nie wystarczy usiąść i coś zaprojektować. Później trzeba jeszcze sprawić, aby pracowało to tak, jak teraz widzimy” – powiedział Bottas.

„Wciąż uczymy się tego systemu i jego potencjału. W pewnych warunkach jego zastosowanie może przynieść naprawdę pozytywne efekty. O wszystkim przekonamy się w dalszej części sezonu – w różnych warunkach i na różnych torach. Muszę jednak powiedzieć, że to naprawdę imponujące rozwiązanie”.

„Inne zespoły mają o czym myśleć. Jestem pewny, że oceniają już, czy warto inwestować czas i środki, aby przygotować podobne rozwiązanie na ten rok. Dla nas był to bardzo duży projekt i ciężko będzie go skopiować. Mam nadzieję, że zapewni nam on przewagę. Znajdujemy się w dobrej sytuacji, będąc o krok przed innymi teamami”.

Zapytany o to, od jak długiego czasu wiedział o pracach nad DAS, Bottas stwierdził: „Byłem wtajemniczony od całkiem długiego czasu. To nie jest projekt, który można zrealizować w szybkim tempie. Po raz pierwszy usłyszałem coś o nim prawie roku temu. Jakoś tak”.

Sebastian Vettel stwierdził, że kierowcy Mercedesa mogą mieć problem z obsługą systemu, wykonując ciągłe przyciąganie i cofanie kierownicy.

„Nie ma się wrażenia, że to coś nienaturalnego i dziwacznego. Cały system pracuje w bardzo dobry sposób. Jest naprawdę solidny i nigdy nie zaskoczył nas dziwnymi sytuacjami. Gdy potrzebujesz po prostu przesuwasz kierownicę”.

„Przed debiutem w bolidzie mogliśmy w różny sposób symulować działanie DAS. Nie było żadnych problemów. System jest dobrze zaprojektowany i wyprodukowany. Jest łatwy w użyciu i generalnie nie sprawia żadnych problemów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.07.2020  Bottas: Mogłem tylko zabiegać o jak najmniejszą stratę do Lewisa
12.07.2020  Wolff: Masakrowanie zawieszenia może doprowadzić do problemów
11.07.2020  Bottas tłumaczy dużą stratę do Hamiltona
10.07.2020  FIA upomniała Mercedesa i Ferrari w sprawie zasad sanitarnych
10.07.2020  Kierowcy Mercedesa bliscy podpisania nowych kontraktów
Tagi:
Bottas V.
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca