|
|
|
|
|
|
Bottas: Rywalom ciężko będzie skopiować DAS |
Fin przyznał, że po raz pierwszy usłyszał o systemie prawie rok temu. |
|
•Nataniel Piórkowski, 21 lutego 2020, wyświetlenia: 1818 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Valtteri Bottas uważa, że konkurencyjnym ekipom ciężko będzie skopiować na swój użytek system DAS stosowany przez Mercedesa.
Niemiecki zespół zaskoczył konkurencję wprowadzając system, który z poziomu kierownicy pozwala zawodnikom na dostosowywanie zbieżności kół w trakcie jazdy. Techniczna nowinka wzbudziła kontrowersje, ale wiadomo już, że po wstępnej analizie FIA nie zakaże jej stosowania w sezonie 2020.
„Miło jest być jedynym zespołem, który korzysta z tego typu systemu. To tylko mówi coś o wspaniałych umysłach ludzi, którzy są członkami naszej stajni. To nie jest taka prosta sprawa. Nie wystarczy usiąść i coś zaprojektować. Później trzeba jeszcze sprawić, aby pracowało to tak, jak teraz widzimy” – powiedział Bottas.
„Wciąż uczymy się tego systemu i jego potencjału. W pewnych warunkach jego zastosowanie może przynieść naprawdę pozytywne efekty. O wszystkim przekonamy się w dalszej części sezonu – w różnych warunkach i na różnych torach. Muszę jednak powiedzieć, że to naprawdę imponujące rozwiązanie”.
„Inne zespoły mają o czym myśleć. Jestem pewny, że oceniają już, czy warto inwestować czas i środki, aby przygotować podobne rozwiązanie na ten rok. Dla nas był to bardzo duży projekt i ciężko będzie go skopiować. Mam nadzieję, że zapewni nam on przewagę. Znajdujemy się w dobrej sytuacji, będąc o krok przed innymi teamami”.
Zapytany o to, od jak długiego czasu wiedział o pracach nad DAS, Bottas stwierdził: „Byłem wtajemniczony od całkiem długiego czasu. To nie jest projekt, który można zrealizować w szybkim tempie. Po raz pierwszy usłyszałem coś o nim prawie roku temu. Jakoś tak”.
Sebastian Vettel stwierdził, że kierowcy Mercedesa mogą mieć problem z obsługą systemu, wykonując ciągłe przyciąganie i cofanie kierownicy.
„Nie ma się wrażenia, że to coś nienaturalnego i dziwacznego. Cały system pracuje w bardzo dobry sposób. Jest naprawdę solidny i nigdy nie zaskoczył nas dziwnymi sytuacjami. Gdy potrzebujesz po prostu przesuwasz kierownicę”.
„Przed debiutem w bolidzie mogliśmy w różny sposób symulować działanie DAS. Nie było żadnych problemów. System jest dobrze zaprojektowany i wyprodukowany. Jest łatwy w użyciu i generalnie nie sprawia żadnych problemów”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|