|
|
|
|
|
|
Steiner: Haas może nie powrócić do poziomu z 2018 roku |
Mimo to Kevin Magnussen potwierdza, że udało się rozwiązać problemy z zużyciem opon. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 28 lutego 2020, wyświetlenia: 1080 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Gunther Steiner przyznał, że Haas mimo rozwiązania problemów z bolidem może nie wrócić do poziomu osiągów z sezonu 2018.
Stajnia z Kannapolis przed dwoma laty walczyła z Renault o czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów, finalnie zajmując piąte miejsce. W 2019 roku Haas liczył na poprawę, lecz w rzeczywistości zaliczył najgorszy sezon w swojej krótkiej historii. Ekipa zdobyła tylko 28 punktów i uplasowała się na przedostatnim miejscu w klasyfikacji.
Przyczyną problemów Haasa był bolid, który posiadał fundamentalne wady pakietu aerodynamicznego. W rezultacie kierowcy nie mogli zmusić opon do pracy w optymalnym oknie, co przekładało się na fatalne tempo wyścigowe. Jak ujawnił Gunther Steiner, tegoroczny model VF-20 nie posiada już wad poprzednika.
„Nie mamy żadnych wytycznych od Gene Haasa odnośnie tego, na jakiej pozycji mamy się znaleźć, po prostu mamy spisać się lepiej” – powiedział Steiner, szef amerykańskiej ekipy. „Zeszłoroczna sytuacja była bardzo trudna, nawet pod względem osobistym. Jeżeli jesteś w czołowej dziesiątce w kwalifikacjach, a po dwudziestu okrążeniach jedziesz ostatni, zdecydowanie nie czerpiesz z tego przyjemności. Chcemy wrócić do miejsca, w którym powinniśmy być, nawet jeżeli nie oznacza to powrotu do poziomu z 2018 roku. Chcemy być przynajmniej regularni podczas weekendów i spisywać się jak najlepiej”.
Kierowca Haasa – Kevin Magnussen, przyznał, że z perspektywy kokpitu da się poczuć, że tegoroczny model jest lepszy od poprzednika. „Samochód ma potencjał na to, żeby jechać bardzo szybko, ponieważ w innym wypadku zniszczysz opony. Sytuacja jest inna niż przed rokiem. Wtedy samochód po prostu zwalniał. Teraz wygląda na to, że potrafimy poradzić sobie z ogumieniem. Reakcje są inne, a także mamy trochę do zrozumienia. Mimo to otrzymujemy inne, dobre sygnały”.
„Mamy potencjał, ale nie jesteśmy jednym z dużych zespołów, byśmy mogli wskazać gdzie dokładnie jesteśmy. Fakt jest taki, że nie wiemy gdzie jest nasze miejsce w stawce, Jeżeli będziemy jeździli szybko i pozostaniemy w aktualnym położeniu, wówczas będę miał powody do zmartwień. Nigdy nie jest miło, kiedy widzisz, jak twoi rywale wykonują tak duży skok. Mimo to nie wiemy co oni [Racing Point] robią z paliwem oraz mocą silnika. Możemy być blisko nich, ale również daleko”.
Duńczyk spodziewa się, że Williams po trudnym sezonie 2019 zbliży się w tym roku do środka stawki. „Kiedy weźmiemy pod uwagę gdzie byli przed rokiem, to mogę powiedzieć, że wykonują czasy okrążeń robiące na nas wrażenie”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|