Embed from Getty Images
Pojawiło się wiele spekulacji, jakoby Mercedes miał używać systemu DAS już od dwóch sezonów – pod lupę wzięte zostały nagrania pokładowe z bolidu Lewisa Hamiltona podczas GP Węgier z 2018 roku.
Brytyjczyk miał rzekomo operować kierownicą w sposób przypominający obecne użycie rewolucyjnego systemu, który potwierdzony został dopiero podczas tegorocznych testów w Katalonii.
Esteban Ocon twiedzi, że nie wiedział o istnieniu systemu, dopóki nie zobaczył jego działania na torze w Bacelonie.
„Albo Mercedes wykazał się sprytem i postanowił celowo mi tego nie ujawniać, albo opracowali DAS dopiero wtedy, kiedy od nich odszedłem”.
„Kiedy znajdowałem się na rozdrożu między Mercedesem, a Renault i myślałem o przenosinach do francuskiej ekipy nie pozwalano mi korzystać z symulatora ani odwiedzać fabryki”.
Pomimo panującej pandemii koronwairusa, Francuz zapewnia, że wciąż ciężko trenuje z myślą o początku tegorocznej rywalizacji.
„Jeśli teraz sobie odpuszczę, nie będę gotowy gdy sezon wreszcie się rozpocznie. Mam nadzieję, że uda nam się przeprowadzić czerwcowy wyścig w Baku, myślę jednak, że jeszcze za wcześnie na tego typu prognozy” – mówł kierowca Renault jeszcze przed decyzją o odroczeniu GP Azerbejdżanu.