F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Claire Williams przeciwna ścisłym sojuszom między zespołami

Podobne zdanie w tej kwestii ma Andreas Seidl z McLarena.
Maciej Wróbel, 29 marca 2020, wyświetlenia: 567<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Claire Williams oznajmiła, iż nie popiera ścisłych sojuszy między zespołami, które według niej powodują stworzenie „dwupoziomowej” Formuły 1.

Haas korzysta od wielu lat z podzespołów kupowanych od Ferrari, Racing Point zacieśnia współpracę z Mercedesem, natomiast Red Bull od lat dzieli się kluczowymi elementami z juniorskim Alpha Tauri. Niezależne zespoły takie jak Williams czy McLaren obawiają się, że w niedalekiej przyszłości mogą zupełnie przestać się liczyć w walce, jeśli tego typu kooperacje okażą się szybkim i łatwym sposobem na sukces w F1.

Claire Williams zaznacza, że nie chce definitywnego zakazania współpracy między zespołami, jednocześnie przyznając, że nie można zbytnio unosić się dumą i nie wyklucza zmiany podejścia w przyszłości. Mimo to szefowa stajni z Grove uważa, że należy ustalić pewną granicę, która ustali jak bliska może być ewentualna współpraca dwóch ekip rywalizujących w F1.

„Uważam, że potrzebujemy stworzenia zrównoważonych warunków dla wszystkich zespołów” – stwierdziła Williams. „Praca, jaką wykonała F1 w ostatnim czasie, szczególnie w zakresie finansów, jest bardzo ważna, by zapewnić stabilizację i zrównoważony rozwój dla zespołów takich jak nasz. Wszystkie modele biznesowe powinny mieć możliwość nie tylko przetrwania, ale i kwitnięcia w tym sporcie. To bardzo ważne, ale też nie chciałabym, abyśmy poszli z tym za daleko”.

„Myślę, że powinniśmy powiedzieć «pas» w tej chwili, o ile nie zrobić kroku w tył. Nie jesteśmy szczególnie zadowoleni z obecnej sytuacji. Nie kiedy mistrzostwa w F1 dzielą się na dwa poziomy. Chcemy zbudowania platformy, dzięki której każdy obecny tu zespół miałby realne szanse na punkty, podia czy zwycięstwa. Na tę chwilę tego nie ma”.

Obawy Williamsa co do konsekwencji tego typu układów między zespołami podziela McLaren. Szef ekipy z Woking, Andreas Seidl, stwierdził, iż należy zapobiec ewentualnym ukrytym korzyściom wynikającym z bliskiej współpracy dwóch różnych stajni. „Musimy upewnić się, że poprzez te – nazwijmy to – kooperacje między zespołami nie obchodzi się pewnych przepisów. Na przykład poprzez zwiększanie dzięki temu swoich zasobów czy powiększanie personelu i rotowanie nim”.

„Samo to, że dwie ekipy współdziałają ze sobą, nie jest dla mnie istotne. Do pewnego stopnia jest to dozwolone dzięki obecnym regulacjom. Ważne jest jednak dla mnie, by współpraca w obszarach takich jak nadwozie czy aerodynamika była nadal zabroniona” – dodał Niemiec.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.01.2021  Williams: Gdybym miała więcej czasu i pieniędzy, uratowałabym zespół
17.09.2020  Williams: Wycofanie się ROKiT wymusiło sprzedaż zespołu
05.09.2020  Williams: Dorilton proponowało mi dalsze kierowanie zespołem
04.09.2020  R. Schumacher: Odejście rodziny Williams będzie najlepsze dla zespołu
04.09.2020  Russell: Odejście rodziny Williams jest smutnym momentem
Tagi:
Williams C.
Williams
Seidl A.
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca