F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Zespoły chcą odroczenia nowych przepisów na 2023 rok

Szef Red Bull Racing uważa, że ekipy zawarły już w tej kwestii "rozsądne porozumienie".
Maciej Wróbel, 1 kwietnia 2020, wyświetlenia: 1795<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Christian Horner przyznał, że zespoły szukają sposobu na odroczenie nowych przepisów na rok 2023.

Nowe regulacje techniczne, obejmujące m.in. znaczące zmiany w wyglądzie bolidów, pierwotnie miały wejść w życie w sezonie 2021. Postępująca pandemia koronawirusa pokrzyżowała jednak te plany – osiem wyścigów sezonu 2020 zostało już odroczonych bądź odwołanych, co spowoduje znaczny spadek wpływów z nagród finansowych dla zespołów.

W związku z tym niedawno F1 doszła z ekipami do porozumienia, na mocy którego nowe przepisy zaczną obowiązywać dopiero od sezonu 2022. Zabroniony został także rozwój samochodów nowej generacji do końca roku 2020. Ma to pomóc w znaczącym ograniczeniu kosztów w związku z trwającym kryzysem.

Teraz jednak okazuje się, że nowe przepisy mogą wejść w życie jeszcze później. Szef Red Bull Racing, Christian Horner, uważa, że zespoły F1 zawarły „rozsądne porozumienie”, w wyniku którego rewolucja techniczna miałaby nadejść dopiero w roku 2023.

„Obecnie rozmawiamy na temat odroczenia nowych regulacji o kolejny rok, ponieważ moim zdaniem całkowicie nieodpowiedzialne byłoby dopuścić do tego, by w 2021 spadł na nas cały ciężar kosztów na rozwój” – przyznał 46-latek w rozmowie z BBC Sport. „Wydaje się, że osiągnęliśmy rozsądne porozumienie, na mocy którego nowe przepisy zostałyby przesunięte na rok 2023. Potrzebuje ono jednak zatwierdzenia ze strony FIA”.

„Najważniejsza w tej chwili jest stabilizacja. Należy pamiętać, że za każdym razem, kiedy wprowadza się zmiany, generowane są koszty. Ustabilizowanie wydatków i zamrożenie rozwoju samochodu w możliwie jak największej ilości obszarów to najbardziej odpowiedzialny sposób na ograniczenie strat”.

Formuła 1 jest także gotowa wprowadzić od roku 2021 limity budżetowe na poziomie 175 milionów dolarów na sezon. Miałoby to pomóc w zniwelowaniu różnic między zespołami i zapewnienie tym sposobem bardziej wyrównanego widowiska.

Choć Christian Horner przyznaje, że na ten temat toczyła się „pozytywna i owocna dyskusja”, dodał, iż w zaistniałej sytuacji limity te nie mają dla niego wielkiego znaczenia. „To tylko górna granica. W tej chwili to sprawa drugorzędna. Najważniejsze jest ograniczenie kosztów ścigania. Załóżmy, że zamrożony został rozwój 60 procent samochodu na następne osiemnaście miesięcy. Będzie to miało ogromny wpływ na redukcję kosztów operacyjnych każdego zespołu. Nieważne, czy będzie to Red Bull czy Williams” – zakończył Brytyjczyk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
Tagi:
Horner C.
F1 ogólnie
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca