F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Aston Martin oficjalnie potwierdza powrót do F1 w sezonie 2021

Producent wyraził formalną zgodę na dokonanie inwestycji przez Lawrence'a Strolla.
Mateusz Szymkiewicz, 1 kwietnia 2020, wyświetlenia: 3042<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Aston Martin oficjalnie potwierdził dołączenie do stawki Formuły 1 w sezonie 2021, tworząc zespół na bazie Racing Point.

Pod koniec stycznia została ogłoszona transakcja, w ramach której udziałowcem brytyjskiego producenta samochodów został Lawrence Stroll. Dzięki strategii obranej przez Kanadyjczyka, Aston powróci po 60 latach przerwy do Formuły 1 jako konstruktor, przejmując Racing Point. Wejście koncernu do rywalizacji zbiegnie się w czasie z wygaśnięciem umowy z Red Bullem o tytularny sponsoring.

W poniedziałek udziałowcy Aston Martina wyrazili formalną zgodę na to, by Stroll mógł dokonać inwestycji na poziomie 262 milionów funtów. Ponadto Kanadyjczyk ma od 20 kwietnia zostać dyrektorem generalnym koncernu. Producent łącznie otrzymał zastrzyk finansowy wynoszący 536 milionów funtów, dzięki podniesieniu kapitału oraz prywatnej sprzedaży udziałów wartych 171 milionów. Ich nabywcą jest konsorcjum Yew Tree zarządzane przez Strolla.

Decyzja ta jest reakcją na załamanie wartości akcji Astona po wybuchu pandemii koronawirusa. Producent miał obawy, że przy dotychczasowym kapitale nie zrealizuje nowego planu ustalonego przez Lawrence'a Strolla. Koncern nie wyklucza też skorzystania z pożyczki w wysokości 150 milionów funtów, która pozwoli mu przetrwać najbliższy rok.

„Marka o takim rodowodzie oraz historii jak Aston Martin musi rywalizować na najwyższym poziomie motosportu” – powiedział Lawrence Stroll. „Uważam to za najbardziej ekscytujące wydarzenie w ostatnich latach w Formule 1. To również bardzo ekscytujące dla właścicieli sportu, a zwłaszcza dla fanów. Nie mogłem sobie wymarzyć lepszej nazwy dla zespołu Formuły 1”.

„Nasza inwestycja związana z Formułą 1 jest fundamentem dla globalnej strategii marketingowej, dlatego zmiana nazwy Racing Point ma sens. Aston Martin konkurował z powodzeniem w wielu kategoriach motosportu, ale teraz otwiera się przed nim szansa na utworzenie fabrycznego zespołu w Formule 1. Uwaga poświęcana temu sportu nie ma sobie równych i wykorzystamy ten zasięg do zaprezentowania marki Aston Martin na kluczowych rynkach”.

Stroll dodał, że ostatni kryzys wywołany pandemią koronawirusa nie wpłynął na jego plany związane z przywróceniem Aston Martina do Formuły 1. „Nie wydaje mi się, by była jakakolwiek dziedzina życia, której nie dotknęła pandemia. Społeczność wyścigowa stara się zaadaptować do sytuacji najlepiej jak potrafi. Oczywiście, jako ludzie wyścigów jesteśmy rozczarowani, że nie możemy przystąpić do rywalizacji, ale rozumiemy okoliczności i walcząc z chorobą zostajemy w domu”.

„Nasz zespół także wspiera Projekt Pitlane, który ma przyspieszyć budowę respiratorów. W międzyczasie możemy jedynie polegać na wideokonferencjach, by utrzymać nasze plany na 2020 i 2021 rok. Jestem zaangażowany w Formułę 1 długoterminowo i to tylko chwilowa przerwa w naszej podróży”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
Tagi:
Aston Martin
Racing Point
Stroll Law.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca