F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Formuła 1 nie wyklucza zamrożenia rozwoju silników

Sport poszukuje kolejnych oszczędności w związku z potencjalnym kryzysem.
Mateusz Szymkiewicz, 4 kwietnia 2020, wyświetlenia: 1019<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Formuła 1 może zdecydować się na zamrożenie rozwoju silników w poszukiwaniu kolejnych oszczędności – informuje Autosport.

Pandemia koronawirusa będzie miała bardzo duży wpływ na finanse producentów samochodowych oraz zespołów zaangażowanych w Formułę 1. Władze sportu są zmuszone odraczać lub odwoływać wyścigi, co jest równoznaczne z krótszym kalendarzem na sezon 2020 i mniejszymi nagrodami.

Pierwszą decyzją Formuły 1 było przesunięcie debiutu nowego regulaminu technicznego na 2022 rok. Teraz z kolei omawiana jest kwestia jeszcze bardziej restrykcyjnych limitów budżetowych od sezonu 2021, która budzi pewne kontrowersje. Zejście poniżej pułapu 175 milionów dolarów najmocniej uderzyłoby w czołową trójkę, która musiałaby zwalniać pracowników w okresie, gdy mogą mieć problem ze znalezieniem nowego miejsca zatrudnienia.

Kolejnym obszarem, w którym można znaleźć oszczędności są układy napędowe. Formuła 1 może zamrozić ich rozwój na kilka lat, co radykalnie zmniejszyłoby wydatki producentów, a także klientów. Niezmieniona architektura silnika automatycznie sprawiłaby, że jednostki staną się tańsze.

Wszelkie propozycje, jak przesunięcie nowego regulaminu na 2023 rok, będą wkrótce omawiane. Mimo to wszystkie strony chcą mieć pewność, że podjęte działania nie będą faworyzowały jednej strony, a także uchronią Formułę 1 przed masowymi odejściami producentów i zespołów.

Już teraz Mercedes zgodził się na wprowadzenie w życie przepisu, który od 2021 roku będzie traktował system DAS jako nielegalne rozwiązanie. Z kolei Ferrari zaakceptowało decyzję o przesunięciu debiutu nowego regulaminu technicznego, co wiąże się utrzymaniem niekonkurencyjnego SF1000 w kolejnym sezonie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
03.04.2024  Przyszłość GP Holandii stoi pod znakiem zapytania
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca