|
|
|
|
|
|
Formuła 1 dąży do rozpoczęcia sezonu 5 lipca w Austrii |
Chase Carey potwierdza, że plan zakłada 15-18 wyścigów i finał w grudniu w Abu Zabi. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 27 kwietnia 2020, wyświetlenia: 1233 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Chase Carey potwierdził, że Formuła 1 dąży do rozpoczęcia sezonu 5 lipca w Austrii, chcąc zrealizować kalendarz liczący od 15 do 18 wyścigów.
Na tę chwilę już dziesięć wyścigów zostało odwołanych lub odroczonych przez pandemię koronawirusa. W poniedziałkowy poranek rezygnację z miejsca w kalendarzu na sezon 2020 potwierdziła Francja, natomiast Wielka Brytania jest otwarta na organizację wyścigu bez udziału publiczności.
Jak poinformował szef Formuły 1 w oficjalnym oświadczeniu, aktualnie trwają prace nad rozpoczęciem mistrzostw 5 lipca w Austrii. Wyścig na Red Bull Ringu ma zostać rozegrany przy zamkniętych trybunach oraz ograniczonej liczbie pracowników w padoku. Przygotowany plan zakłada rywalizację w Europie od lipca do początku września, natomiast w dalszym etapie zmagania mają przenieść się do Eurazji, Azji, obu Ameryk oraz na Bliski Wschód. Sezon 2020 mają zamknąć grudniowe wyścigi w Bahrajnie i Abu Zabi.
„Mimo potwierdzenia dziś rano, że Grand Prix Francji zaplanowane na czerwiec nie dojdzie do skutku, jesteśmy pewni naszych postępów nad planem rozpoczęcia sezonu latem” – powiedział Chase Carey. „Naszym celem jest rozpoczęcie rywalizacji w Europie w lipcu, sierpniu oraz na początku września, chcąc zorganizować pierwszy wyścig w Austrii w dniach 3-5 lipca. We wrześniu, październiku i listopadzie chcemy zobaczyć wyścigi w Eurazji, Azji oraz Amerykach, by móc skończyć sezon w grudniu w Bahrajnie oraz tradycyjnie w Abu Zabi. Chcemy ukończyć 15-18 rund. Opublikujemy kalendarz tak szybko jak będzie to możliwe”.
Carey potwierdził również, że nie tylko pierwszy wyścig sezonu 2020 może być rozegrany za zamkniętymi drzwiami. „Spodziewamy się, że eliminacje organizowane najwcześniej będą bez kibiców, ale mamy nadzieję, iż dołączą oni do nas na późniejszym etapie. Musimy pracować nad wieloma problemami, jak procedury dla zespołów oraz naszych partnerów, by mogli wjechać na teren każdego z krajów. Zdrowie oraz bezpieczeństwo zaangażowanych stron jest najważniejsze i podejmiemy się działań tylko wtedy, kiedy będziemy mieli pewne procedury”.
„FIA, zespoły, promotorzy oraz inni kluczowi partnerzy pracują z nami nad tym. Chcemy podziękować za ich wsparcie oraz wysiłek w tym niesamowicie wymagającym okresie. Chcemy także uznać wsparcie deklarowane przez zespoły, które równocześnie koncentrują się na pracach związanych z budową respiratorów, by pomóc zarażonym COVID-19”.
„Wszystkie nasze plany mogą oczywiście ulec zmianie, ponieważ mamy wiele problemów do rozwiązania i jesteśmy narażeni na nieznane cechy wirusa. Wszyscy chcemy powrotu do świata, który znamy oraz doceniamy, ale mamy świadomość, że trzeba to zrobić właściwie oraz bezpiecznie. Z niecierpliwością czekamy na naszą rolę, która umożliwi kibicom dzielenie się ekscytacją Formułą 1 z rodzinami, przyjaciółmi oraz najbliższą społecznością”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|