F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Green: FIA potwierdziła legalność bolidu RP20

Przedstawiciele Federacji wizytowali fabrykę Racing Point w trakcie zimowych testów.
Maciej Wróbel, 2 maja 2020, wyświetlenia: 962<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Racing Point – Andrew Green, ujawnił, że FIA złożyła wizytę w fabryce jego zespołu, by ocenić bolid RP20 pod kątem podobieństwa do ubiegłorocznej konstrukcji Mercedesa.

Tegoroczny samochód Racing Point wywołał spore zamieszanie podczas testów w Barcelonie, przede wszystkim ze względu na podobieństwo do mistrzowskiego bolidu Mercedesa z sezonu 2019 – W10. Stąd wiele osób z padoku zaczęło określać bolid RP20 jako 'różowego Mercedesa'.

Pojawiły się również sugestie, jakoby inne zespoły miały oprotestować samochód stajni z Silverstone jeszcze przed startem Grand Prix Australii. Jedną z takich ekip jest Renault, które rzekomo ma dowody na przekroczenie przepisów przez Racing Point. Mimo to FIA potwierdza, że podczas wizyty w fabryce zespołu ustalono, iż model RP20 jest zgodny z przepisami.

„Nie wiemy naprawdę, na jakiej podstawie chcą nas oprotestować. Gdy tylko wypuściliśmy samochód, rozmawialiśmy o tym z FIA” – powiedział Andrew Green, dyrektor techniczny Racing Point. „Przyjechali do naszej fabryki, by przyjrzeć się bliżej projektowi, który wykonaliśmy. Zabrali nawet ze sobą dane projektowe z Mercedesa dotyczące ich zeszłorocznego bolidu i porównali je z naszymi. Przeprowadzili bardzo dogłębną analizę i są zadowoleni z tego, że samochód, który wypuściliśmy na tor został zaprojektowany przez nas”.

„Być może jest nieco podobny do Mercedesa, ale na podobieństwach się kończy. To nie to samo i to nie podlega dyskusji. Inni mogą wydzierać się ile tylko chcą, ale moim zdaniem powód, dla którego to robią to fakt, że sami nie wpadli na rozwiązania, które pojawiły się u nas. To dlatego są tacy zdenerwowani”.

RP20 jest pierwszym samochodem w całości zaprojektowanym przez Racing Point od czasu zakupienia stajni przez konsorcjum Lawrence'a Strolla. W porównaniu z ostatnimi sezonami pod nazwą Force India, znacząco zwiększyły się zasoby zespołu, a także zatrudniono większą liczbę pracowników.

Samochód korzysta z rozwijanej od lat przez Mercedesa filozofii nisko zawieszonego tyłu, co oznacza, że od tego sezonu Racing Point zrezygnowało z odwrotnego rozwiązania, zainspirowanego konstrukcjami Red Bull Racing. Zmiana ma na celu m.in. lepszą integrację bolidu ze skrzynią biegów Mercedesa, jakie od lat kupuje zespół z Silverstone.

Andrew Green wyjaśnił, że zmiana koncepcji wiąże się ściśle z sytuacją finansową ekipy. „Nie było konieczności, by przenosić cokolwiek do konstrukcji na rok 2020. Zawsze do tej pory był duży nacisk na to, by przenieść znaczny procent samochodu na kolejny sezon, w zależności od tego, jak wyglądała nasza sytuacja finansowa”.

„Tym razem mieliśmy czystą kartkę i otrzymaliśmy możliwość zoptymalizowania tego, co kupujemy od Mercedesa. Po prostu to wydało nam się logiczne. Po co z tym walczyć? Po co walczyć z konceptem przez nich rozwijanym i konceptem przez nas przyjmowanym? Dlaczego ich nie wyrównać i ruszyć z takiego właśnie pułapu? Dzięki temu mamy zupełnie nowy samochód bez żadnych elementów z zeszłego roku” – zakończył 54-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2023  Andrew Green opuści zespół Formuły 1 Astona Martina
21.05.2022  Aston Martin odpiera oskarżenia o skopiowanie koncepcji Red Bulla
23.01.2022  Andrew Green przejdzie z Astona Martina do Alpine?
04.01.2022  Green: Sklonowanie Mercedesa pomoże Astonowi w sezonie 2022
11.03.2021  Vettel: Opinia o moim wrażliwym stylu jazdy jest nieprawdziwa
Tagi:
Racing Point
FIA
Green A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca