F1 2020Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.05.2020

Minardi: Mercedes jest gotów sprzedać swój team F1

FIA otwarła internetową platformę do zgłaszania naruszeń przepisów

Kovalainen: Osiągnięcia Nico Rosberga są niedoceniane

Hockenheim deklaruje gotowość w razie wypadnięcia Silverstone

Abiteboul: Nowe regulacje zwiększają szanse na pozostanie Renault

Boris Johnson interweniuje w sprawie GP Wielkiej Brytanii

McLaren ogłosił plan redukcji etatów

FIA zrezygnuje z MGU-H od sezonu 2025?

Horner: Limity w rozwoju aerodynamiki mogą wpłynąć na układ sił

Wolff: Nigdy wcześniej nie widziałem w F1 tylu prób manipulacji

Abiteboul: Renault nie rozważa odejścia z F1

25.05.2020

F1 pracuje nad zamrożeniem rozwoju jednostek do 2023 roku

Todt: Nie obwiniajmy nikogo za późną decyzję o odwołaniu GP Australii

Domenicali: Alonso może pomóc Sainzowi przed debiutem w Ferrari

Magnussen: Czasem idę o krok za daleko w walce na torze

Renault ogłosi w środę wycofanie zespołu z Formuły 1?

Marko: Vettel powiedział mi, że bez konkurencyjnej opcji odejdzie z F1

24.05.2020

Grand Prix Węgier zajmie miejsce Silverstone?

Ecclestone: Hamilton i Vettel stworzyliby superteam

Ricciardo: Wspomnienia GP Monako 2016 nękały mnie przez dwa lata

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari potwierdza zainteresowanie wejściem do IndyCar

Binotto podkreśla, że w kręgu zainteresowań producenta znajdują się też inne serie.
Maciej Wróbel, 21 maja 2020, wyświetlenia: 975<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Ferrari – Mattia Binotto, potwierdził, że Ferrari bierze pod uwagę możliwość zaangażowania się w serię IndyCar najwcześniej od sezonu 2022.

Na początku ubiegłego tygodnia legenda amerykańskich wyścigów, Mario Andretti, w wywiadzie udzielonym La Gazetta dello Sport wezwał Ferrari do rozważenia startów w IndyCar. Teraz Mattia Binotto potwierdza, że w istocie w Maranello toczą się dyskusje na temat ewentualnego wejścia do IndyCar lub WEC.

Szef Ferrari w rozmowie ze Sky Sport Italia przyznał, iż celem Ferrari jest znalezienie odpowiednich dla siebie serii wyścigowych, w które można zaangażować część pionu odpowiedzialnego za sporty motorowe. Włoski producent chce w ten sposób uniknąć zwolnień, które mogłyby nastąpić po wejściu w życie limitów budżetowych w Formule 1.

„Ferrari odczuwa dużą odpowiedzialność wobec swoich pracowników. W związku z tym chcemy się upewnić, że dla każdego z nich znajdzie się miejsce pracy w przyszłości” – powiedział Binotto. „Właśnie dlatego zaczęliśmy poddawać ocenie inne serie i mogę potwierdzić, że IndyCar znajduje się w kręgu naszych zainteresowań. Obecnie jest to seria, która bardzo różni się od F1, ale od 2022 sporo przepisów się tam zmieni. Obserwujemy także WEC i kilka innych kategorii. Postaramy się dokonać jak najlepszego wyboru”.

„W ostatnich tygodniach było mnóstwo dyskusji na temat zmniejszenia budżetu dla zespołów Formuły 1. Doszliśmy do porozumienia, na mocy którego limit na poziomie 175 milionów dolarów ustalony w 2019 roku zostanie zmniejszony do 145 milionów. W Ferrari opracowaliśmy strukturę, która opiera się na budżecie uchwalonym w zeszłym roku. Dalsze jego ograniczanie jest dla nas sporym wyzwaniem, które nieuchronnie zmusza nas do przeglądu personelu, struktur i organizacji” – dodał 50-latek.

Pomimo tego, że IndyCar nie zapowiedziało otwarcie możliwości dopuszczenia innych producentów podwozi niż Dallara, nowe przepisy odnośnie silników oraz samochodów mogą ułatwić realizację takiego scenariusza. Możliwe jednak, że niektórzy szefowie zespołów, którzy skorzystali na monopolu Dallary, nie będą zadowoleni z wejścia nowego dostawcy.

Obecny właściciel IndyCar, Roger Penske, który jest również jednym z największych dealerów Ferrari w Stanach Zjednoczonych, może jednak zgodzić się na wejście nowego producenta podwozi wraz z pojawieniem się trzeciego dostawcy silników.

Warto dodać, że to nie byłoby pierwsze podejście Ferrari do serii IndyCar. W latach osiemdziesiątych, gdy niezadowolony z nowych regulacji silnikowych Enzo Ferrari rozważał odejście z F1, polecił zbudowanie samochodu, który mógłby rywalizować w Stanach. Tak powstał prototyp Ferrari 637 zaprojektowany przez Gustava Brunnera. Samochód był jednak wykorzystywany tylko podczas testów na Fiorano i obecnie znajduje się w muzeum w Maranello.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2020  Sainz senior: Carlos zgotuje niespodziankę fanom Ferrari
24.05.2020  Todt nie sądzi, że Ferrari skorzysta z prawa weta
22.05.2020  Ferrari zamierza w poniedziałek otworzyć swoją fabrykę
19.05.2020  Briatore: Ferrari ściągnęło Sainza, by mieć kierowcę numer dwa
19.05.2020  Marko: Ferrari podjęło dobrą decyzję sięgając po Sainza
Tagi:
Ferrari
Binotto M.
IndyCar

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca