F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Abiteboul: Nowe regulacje zwiększają szanse na pozostanie Renault

Francuz podkreśla znaczenie wieloletnich tradycji producenta w sportach motorowych.
Maciej Wróbel, 26 maja 2020, wyświetlenia: 504<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem szefa Renault – Cyrila Abiteboula, przyjęte w ten weekend przepisy mające na celu ograniczenie wydatków zwiększają szanse na pozostanie francuskiego producenta w Formule 1.

W sobotę zespoły F1 zgodziły się przyjąć nowe przepisy, które mają pomóc Formule 1 w przetrwaniu kryzysu wywołanego przez pandemią koronawirusa. Uchwalono między innymi zmniejszony do 145 milionów dolarów limit budżetowy, ograniczenie rozwoju aerodynamiki czy nowe przepisy regulujące zakup części od innych zespołów.

Cyril Abiteboul wierzy, że te zmiany pomogą skończyć z "dwupoziomową" rywalizacją w Formule 1, w wyniku której tylko trzy zespoły były w stanie regularnie walczyć o zwycięstwa. 42-latek podkreślił także, iż motorsport jest częścią DNA Renault, które bierze udział w wyścigach od 120 lat i zapewnił, że to zaangażowanie pozostanie niezmienne jeszcze przez długi czas.

W ubiegłym tygodniu Renault wznowiło prace w fabryce silników w podparyskim Viry-Chatillon, a dziś otwarta została fabryka francuskiego zespołu w Enstone. Przygotowania w bazie w Oxfordshire mogą być jednak utrudnione ze względu na wprowadzenie przez brytyjski rząd obowiązkowej dwutygodniowej kwarantanny dla wszystkich przyjeżdżających zza granicy.

Abiteboul uważa, że Formuła 1 podjęła zdecydowane działania w odpowiedzi na kryzys, aby zresetować swój model biznesowy w celu zachowania wszystkich uczestniczących zespołów. „To poważny kryzys, więc ciężko jest przewidzieć, jaki rzeczywiście będzie jego wpływ na światową gospodarkę. Wszystko to, co jednak uchwalamy w tej chwili, czyli bardziej sprawiedliwy podział nagród pieniężnych, zmniejszony limit budżetowy – znacznie niższy niż ten, o który przez lata apelowaliśmy – to jest coś, co zapewne bardzo nam się przysłuży”.

„Nowy limit budżetowy jest bardzo bliski poziomowi, na którym funkcjonował nasz zespół w ostatnim czasie. To w mojej opinii znacznie lepszy model biznesowy. Jeśli w przeszłości były wystarczająco dobre warunki, by mogli dołączyć nowi producenci, to w przyszłości będą one jeszcze lepsze. Byliśmy w stanie wytrzymać szalone tempo rozwoju nowych silników, a to, jakie sumy wydawaliśmy na ulepszanie naszej jednostki to po prostu szaleństwo. Na szczęście to się w końcu zmieni. Nasz głos został wreszcie usłyszany. Był to głos zdrowego rozsądku. Wszystko to zmierza ku lepszemu dla tych, którzy już są obecni w tym sporcie. Mocno w to wierzę”.

W ostatnich tygodniach pojawiło się wiele wątpliwości odnośnie tego, czy producenci będą nadal chcieli inwestować w motorsport mając na uwadze ogromny spadek sprzedaży nowych samochodów podczas pandemii. W przypadku zaangażowania Renault poważne znaki zapytania pojawiały się jeszcze przed wybuchem pandemii. Choć Cyril Abiteboul twierdzi, że nie ma jeszcze gwarancji ze strony władz koncernu Renault-Nissan odnośnie dalszego wsparcia dla programu F1, to jednak podkreśla, że jest dobrej myśli.

„Jesteśmy obecni w Formule 1 od lat siedemdziesiątych. Jesteśmy lojalni wobec F1 i mam wielką nadzieję, że pozostaniemy wierni naszym korzeniom, tradycji i historii. Nie tylko ze względu na samą lojalność, ale też ze względu na to, iż jest to narracja, której potrzebują nasi klienci teraz i w przyszłości. Sport motorowy ma wielką wartość. Dlatego w niego wierzymy, tak samo jak w wiele naszych aktywności marketingowych. Z tym, że to jest sport i był on zawsze podstawą dla naszych technologii”.

„To są wyścigi. Wyścigi to emocje, a Renault jest symbolem emocji. To zatem wiele znaczy. I to dlatego jesteśmy tu obecni od dziesięcioleci i zamierzamy pozostać na dłużej. Potrzebujesz jasnego wyjaśnienia, dlaczego klient powinien być bardziej zainteresowany twoim produktem a nie innym. To, co masz w swoim DNA, co tworzy twoje dziedzictwo i historię liczy się bardziej niż cokolwiek innego”.

Koncern Renault-Nissan jest obecnie zaangażowany zarówno w Formułę 1, jak i w Formułę E. Abiteboul zauważa, że obecność w obu tych seriach pozwoliła producentowi na lepsze zarządzanie kosztami, ponieważ część technologii opracowanej na potrzeby F1 można potem przenieść do FE. „Dlatego Formuła 1 będzie nadal brnąć w innowacje” – twierdzi Francuz.

„Szczerze uważam, że trend elektryfikacji nie zostanie porzucony. Wręcz przeciwnie, on przyspieszy, głównie ze względu na wysiłki sektora motoryzacyjnego mające na celu bardziej zrównoważony rozwój. Formuła 1 musi nadal iść w tym kierunku, ale widzimy to już od sezonu 2009, kiedy to wprowadzono KERS, a potem 2014, gdy wprowadzone zostały silniki hybrydowe. Z uwagi na to myślę, że powinniśmy zrobić jeszcze lepszą robotę w marketingu F1”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.11.2023  Abiteboul: Ricciardo nie miał wyczucia czasu
02.08.2023  Abiteboul: Alpine brakuje zawodnika z najwyższej półki
19.01.2023  Abiteboul umniejsza szanse Hyundaia na wejście do stawki F1
08.12.2022  Cyril Abiteboul ma dołączyć do Hyundaia jako szef programu WRC
07.10.2022  Porsche nie traci zainteresowania F1
Tagi:
Abiteboul C.
Renault
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca