F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wurz: Kierowcy popierają organizację wyścigów bez publiczności

Szef GPDA dodał, że nie będzie problemów z zapewnieniem bezpieczeństwa uczestnikom GP.
Maciej Wróbel, 27 maja 2020, wyświetlenia: 436<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Były kierowca F1 i obecny szef GPDA – Alex Wurz twierdzi, że wszyscy kierowcy w pełni popierają powrót Formuły 1, jaki ma odbyć się przy pomocy organizacji "wyścigów duchów".

Z powodu pandemii koronawirusa nie odbył się jeszcze żaden wyścig sezonu 2020. Od kilku tygodni w wielu krajach obserwuje się wyraźne polepszenie się sytuacji, w związku z czym coraz więcej rozgrywek sportowych budzi się do życia. Na początek lipca zaplanowany jest powrót Formuły 1, jednak jest wielce prawdopodobne, iż pierwsze Grand Prix w tym roku odbędą się bez udziału publiczności.

Alex Wurz w rozmowie ze Sky Sports przyznał, że jest przekonany, że wszystko zostało należycie przygotowane, by takie wyścigi mogły dojść do skutku oraz że wszelkie obawy o bezpieczeństwo są w tym momencie nieuzasadnione.

Austriak porównał także wysiłki mające na celu zminimalizowanie ryzyka zakażeniem COVID-19 w świecie Formuły 1 do szeroko zakrojonych działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa w sporcie od tragicznego weekendu na Imoli w 1994 roku.

Były kierowca zespołów Benetton czy Williams reprezentował kierowców na ostatniej wideokonferencji z udziałem FIA oraz Liberty Media. Podczas spotkania poruszono między innymi temat skutecznej organizacji Grand Prix Austrii. Wurz przyznał, że „wspaniale było zobaczyć”, jak przygotowano się na każdą możliwą ewentualność.

„To nie były negocjacje” – stwierdził 46-latek. „Po prostu dyskutowaliśmy, debatowaliśmy i połączyliśmy siły umysłów wszystkich tych osób zaangażowanych w nasz sport, by zapewnić mu możliwie jak najszybszy i najbezpieczniejszy powrót. Sporty motorowe, w szczególności od czasu śmierci Ayrtona Senny i Rolanda Ratzenbergera na torze Imola, stały się niezwykle bezpieczne, nawet pomimo tego, że każdego dnia jedziemy na limicie”.

„Każdy zaangażowany w motorsport – od mechaników, poprzez szefów zespołów aż do samych władz – jest już oswojony z bardzo wymagającymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa. Pracowało to fantastycznie przez ostatnie trzy czy cztery dekady. Sir Jackie Stewart zainicjował całą tę kampanię na rzecz bezpieczeństwa, dzięki czemu nasz sport stał się niezwykle bezpieczny, nawet mimo tego, że stale podnosiliśmy osiągi”.

„Wspaniale jest móc obserwować, jak wszystkie zaangażowane osoby z FIA, F1, a także kierowcy oraz partnerzy biznesowi sumiennie pracowały, abyśmy mogli zrobić wszystko co w naszej mocy, by zapewnić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom oraz całej społeczności”.

Wurz podkreślił, że królowa sportów motorowych będzie mogła zawitać tylko do tych krajów, w których lokalna służba zdrowia nie odczuje wpływu, jaki wywoła organizacja wydarzenia pokroju Grand Prix Formuły 1. „Nie zamierzamy wybierać się do krajów, które kryzys dotknął w największym stopniu. Chodzi tu również o wpływ na zdolności służb medycznych – nie tylko na torze, ale i na poziomie regionalnym czy ogólnokrajowym. To już postanowione. Zarówno Jean Todt, jak i Chase Carey postawili sprawę jasno”.

„Jestem Austriakiem i w sprawie Austrii jestem pewien, że nasza służba zdrowia sprosta zadaniu. Jako naród mieliśmy dużo szczęścia, bowiem zakażeń nie było u nas zbyt wiele. Jeśli chodzi o pojemność szpitali, czy ilość dostępnych jednostek w okolicach Red Bull Ringu, to zapewniam, że nie ma żadnych problemów. Teraz musimy upewnić się, że nie przyczynimy się do rozprzestrzenienia wirusa na terenie kraju goszczącego Grand Prix. Wlicza się w to również zachowanie odpowiednich odległości między osobami przemieszczającymi się po padoku, by zminimalizować ryzyko zakażenia”.

Szef GPDA dodał także, iż choć kierowcy zdecydowanie woleliby ścigać się przy pełnych trybunach, to jednak mając na uwadze dobro sportu nie mieli problemu z pójściem na kompromis w tej kwestii. „Myślę, że żadna osoba ze świata motorsportu, żaden kierowca, wliczając w to mnie, nie jest fanem "wyścigów duchów". To dlatego, że żyjemy emocjami, którymi się dzielimy. Mecz piłki nożnej czy zawody lekkoatletyczne mają stadiony. My mamy tory mogące pomieścić sto tysięcy widzów, które wspólnie oglądają wielkie widowisko i to właśnie robi wielką różnicę”.

„Żaden kierowca, z którym rozmawiałem, a rozmawiam z nimi bardzo często, nie powiedział mi, że nie chce się ścigać przy pustych trybunach, ani że jest to coś niewłaściwego. Tak naprawdę to jest właściwy krok, gdyż mamy zobowiązanie wobec naszej branży. F1 jest marką o globalnym zasięgu. Każdy rząd na świecie ma za zadanie napędzać przemysł, ekonomię, ponieważ zależą od tego losy wielu rodzin i hipotek. Tak samo jest w Formule 1. Tak więc "wyścigi duchów" są środkiem, który pozwoli nam na powrót do ścigania wcześniej, niż miałoby to miejsce w wypadku wyścigów z udziałem kibiców. Takie wyścigi nas właśnie teraz czekają i kierowcy w pełni to akceptują” – zakończył 46-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2022  Wurz popiera zakaz noszenia biżuterii przez kierowców
24.04.2022  Binotto: Sainz musi zacząć radzić sobie z presją
30.06.2021  Wurz: Świetnie jest móc oglądać Mercedesa pod presją
10.05.2018  Wurz spokojny o przyszłość Williamsa
20.03.2018  Wurz: Ferrari jest bardzo blisko Mercedesa
Tagi:
Wurz A.
F1 ogólnie
GPDA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca