F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WMSC zatwierdziła zmiany w F1 na sezony 2020-2023

Obejmują one niższe limity budżetowe czy ograniczony rozwój obecnych bolidów.
Mateusz Szymkiewicz, 27 maja 2020, wyświetlenia: 1371<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła zmiany w Formule 1, które obejmują sezony 2020-2023.

Kryzys spowodowany pandemią koronawirusa skłonił władze serii do odroczenia debiutu nowego regulaminu na 2022 rok. Decyzja ta pociągnęła za sobą pewne zmiany, które w środę ratyfikowała WMSC.

Jak potwierdzono, w sezonie 2021 zostaną utrzymane tegoroczne bolidy, których rozwój będzie ograniczony poprzez system tokenów już od tego roku. Światowa Rada Sportów Motorowych jasno określiła obszary samochodu, które zostaną zamrożone. Ponadto podjęto decyzję o zmniejszeniu podłogi wokół tylnej osi, by ograniczyć w tym obszarze docisk aerodynamiczny, a także o podniesieniu minimalnej masy z 746 kilogramów do 749.

Kolejną zmianą jest wprowadzenie ograniczeń w pracy w tunelu aerodynamicznym oraz CFD na podstawie wyników na koniec sezonu. Najbardziej ograniczony czas pracy będą miały czołowe stajnie, natomiast beneficjentami tego projektu mają być ekipy z końca stawki. Decyzja ta ma pomóc w wyrównaniu rywalizacji. Ograniczenia mają objąć także hamownię, lecz w tym obszarze nie zostały opublikowane żadne szczegóły.

Najważniejszą modyfikacją jest wprowadzenie jeszcze niższego limitu budżetowego, który w 2021 roku wyniesie 145 milionów dolarów. Początkowo górny limit wydatków miał wynosić 175 milionów, lecz aktualny kryzys zmusił władze Formuły 1 do ustanowienia jeszcze bardziej restrykcyjnych przepisów. W 2022 roku wydatki zostaną obniżone do 140 milionów dolarów, natomiast w sezonie 2023 już do 135 milionów.

„Dziś wygrywa Formuła 1” – powiedział Zak Brown, dyrektor McLaren Racing. „To niezwykle ważny moment dla naszego sportu. Formuła 1 jest od pewnego czasu niezrównoważona finansowo, a bezczynność byłaby ryzykiem dla przyszłości serii oraz zespołów. Należy pochwalić wszystkich za wspólne i stanowcze rozwiązanie tego problemu”.

„Jednolity pułap budżetowy, a także bardziej sprawiedliwy podział nagród sprawi, iż dojdzie do podniesienia poziomu rywalizacji, a także zwiększenia liczby chętnych do śledzenia mistrzostw na żywo oraz w telewizji. To długoterminowo zwiększy przychody zespołów oraz sportu. Jeżeli zwycięstwo odnoszą kibice, wówczas wygrywa również sport”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
Tagi:
FIA
F1 ogólnie
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca