F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

F1 nie wyklucza różnej alokacji opon na podwójne Grand Prix

Ross Brawn potwierdził, że szuka sposobów na urozmaicenie rywalizacji w sezonie 2020.
Maciej Wróbel, 6 czerwca 2020, wyświetlenia: 1270<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szefowie Formuły 1 rozważają wprowadzenie różnych mieszanek opon na podwójne Grand Prix, w celu urozmacenia zmagań w drugim z wyścigów na tym samym torze.

Nowy kalendarz na sezon 2020 składa się w tej chwili z ośmiu Grand Prix, z czego aż cztery odbędą się na torach Red Bull Ring oraz Silverstone. Możliwe jest również podwójne Grand Prix Rosji, natomiast organizacji drugiego wyścigu na torze Catalunya nie wyklucza szef obiektu pod Barceloną, Joan Fontsere.

W ubiegłym tygodniu Ross Brawn przedstawił plan na urozmaicenie zmagań podczas drugich wyścigów na torach w Austrii i Wielkiej Brytanii. Plany te obejmowały wprowadzenie wyścigów kwalifikacyjnych, w których kolejność na starcie miałaby być odwrotna do kolejności w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Jednakże na tego typu zmiany potrzebna była jednomyślna zgoda wszystkich zespołów i wobec odmowy Toto Wolffa z Mercedesa plany te ostatecznie porzucono.

„Rozważaliśmy wyścigi z odwróconą kolejnością na starcie już w ubiegłym roku, jednakże nie uzyskaliśmy wymaganego poparcia” – przyznaje Ross Brawn w rozmowie z Motorsport.com. „Myśleliśmy, że w nadchodzącym sezonie, w którym to konieczne jest rozegranie dwóch Grand Prix na tym samym torze, będzie to idealne rozwiązanie na drugi wyścig. Tym sposobem w Austrii, Wielkiej Brytanii i – jeśli byłaby taka konieczność w drugiej połowie sezonu – zrobilibyśmy to samo także na innym torze”.

„Nie mogliśmy tego zrobić ze względu na Mercedesa. Toto był całkowicie szczery na spotkaniu. «Uważamy, że jesteśmy w najbardziej konkurencyjnej pozycji, walczymy o siódmy tytuł mistrzowski. Dlaczego miałbym zrezygnować z takiej okazji? Ta propozycja stawiałaby mnie w dużo trudniejszej pozycji.» Zrozumiałem to stanowisko i uszanowałem je. Chciałbym, by wykazał się szerszą perspektywą, jednak nie zrobił tego. Myślę, że wszystko to, co powiedział potem było tylko sianiem zamętu”.

Stacjom telewizyjnym ma zależeć jednak na tym, by drugie Grand Prix na tym samym torze nie było kalką poprzedniego wyścigu. Ross Brawn uważa, że pomysłem na uatrakcyjnienie widowiska bez uderzania w szanse konkretnych uczestników może być inny wybór mieszanek opon. W ubiegłym roku na Grand Prix Austrii Pirelli oddało zespołom do dyspozycji mieszanki C2, C3 i C4, podczas gdy na Silverstone korzystano z twardszych mieszanek C1, C2 i C3.

„Dyskutujemy nad tym w tej chwili” – przyznaje Brawn. „Są dwie kwestie, którymi chcemy się zająć. Po pierwsze chcemy upewnić się, że ludzie będą mieli zajęcie przez cały weekend. Musimy znaleźć rozwiązanie, które pozwoli nam uniknąć cichego piątku przez to, że zespoły będą dysponowały wszelkimi potrzebnymi danymi”.

„Drugą sprawą jest to, czy jest coś, co możemy zrobić, by nieco zwiększyć zainteresowanie kibiców przed drugim wyścigiem przez to, że będzie jakaś odmiana? Coś, czego konkurencyjne zespoły nie uznają za próbę zmniejszenia ich szans na sukces. Jeśli już, to będzie to niewielka zmiana. Myślę, że możemy zrobić coś w sprawie dostępnych mieszanek opon. Zobaczymy, co w tej kwestii można zdziałać. Jeśli na drugie Grand Prix będą dostępne inne mieszanki, zapewnimy zespołom więcej pracy”.

„To jednak wciąż nic pewnego. Na razie tylko analizujemy taką możliwość. Być może nie wprowadzimy żadnych zmian, jednak jeśli udałoby się zrobić coś, co urozmaici drugi wyścig, to będzie to coś dobrego” – zakończył 65-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
03.04.2024  Przyszłość GP Holandii stoi pod znakiem zapytania
Tagi:
F1 ogólnie
Brawn R.
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca