|
|
|
|
|
|
Wolff: Niezawodność wpłynie na rozstrzygnięcia pierwszych wyścigów |
Austriak spodziewa się także wyrównanych osiągów silników poszczególnych producentów. |
|
•Nataniel Piórkowski, 15 czerwca 2020, wyświetlenia: 595 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef teamu Mercedesa – Toto Wolff, uważa, że niezawodność okaże się kluczowym czynnikiem determinującym rozstrzygnięcia pierwszych wyścigów sezonu 2020.
Na początku lipca Formuła 1 zainauguruje tegoroczną rywalizację na torze Red Bull Ring. W ciągu 10 tygodni odbędzie się w sumie aż osiem wyścigów w Europie.
Podczas lutowych testów w Barcelonie Mercedes doświadczył kilku usterek związanych z jednostką napędową. Przed GP Australii deklarował jednak, że wszystkie problemy zostały zidentyfikowane i wyeliminowane.
Srebrne Strzały mogą się także obawiać pogody. Jeśli w Austrii będą panowały upalne temperatury, może dojść do spadku wydajności układu chłodzenia, co negatywnie wpłynęło na osiągi konstrukcji W10 podczas ubiegłorocznego weekendu w Styrii.
„Nowy kalendarz i pandemia stawiają przed nami nowe wyzwania. Wydaje mi się, że niezawodność będzie fundamentalnym wyznacznikiem dla pierwszych wyścigów sezonu” – zakomunikował Wolff. „Bolidy wyjechały z kontenerów, do których trafiły na czas podróży z Australii. Nie było też zbyt wiele czasu, aby prowadzić testy na hamowni. Każda sesja będzie dla nas okazją do nauki”.
„Okrojony kalendarz jest wyzwaniem – nie tylko dla nas, dla wszystkich zespołów. Stajnia, która będzie miała najszybszy bolid i najbardziej niezawodny pakiet zdobędzie mistrzostwo” .
W ubiegłym roku Mercedes nie miał do dyspozycji najsilniejszej jednostki napędowej. Wolff spodziewa się jednak, że w tym sezonie osiągi silników ulegną wyrównaniu.
„Silnik Ferrari był dużo mocniejszy, ale teraz już tego nie widzieliśmy. Tak naprawdę wszyscy pokazują swoje maksimum podczas kwalifikacji i wyścigu. Jak dotąd nie mieliśmy jeszcze okazji, aby poznać limity tych jednostek”.
„Osobiście zawsze jestem pesymistą – uważam, że musimy odrabiać straty, musimy przygotować niezawodną i mocną jednostkę napędową o dobrych właściwościach jezdnych. Liczymy, że jej osiągi wystarczą. Nie spisywałbym jednak na straty Hondy i Renault. Moim zdaniem wszyscy producenci silników znajdują się aktualnie na porównywalnym poziomie”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|