F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zamrozi rozwój sprzętu służącego do pit stopów

Organ zarządzający wydał w tej sprawie specjalną dyrektywę techniczną.
Nataniel Piórkowski, 20 czerwca 2020, wyświetlenia: 857<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Od września tego roku Formuła 1 zamrozi rozwój wyposażenia do obsługi bolidów podczas pit stopów.

Podstawą prawną dla takiego posunięcia stanowi dyrektywa techniczna, wydana w tym tygodniu przez FIA. Według organu zarządzającego zakazanie rozwoju sprzętu niezbędnego do serwisu w alei serwisowej pomoże w ograniczeniu wydatków przed wprowadzeniem limitu budżetowego. W sezonie 2021 będzie on wynosił 145 milionów dolarów.

Na przestrzeni ostatniej dekady zespoły zainwestowały pokaźne sumy w rozwój wyposażenia służącego do pit stopów – wprowadzono między innymi specjalne sygnalizatory świetlne, specjalne podnośniki oraz nowe klucze pneumatyczne do odkręcania i dokręcania kół.

Do 22 lipca wszystkie stajnie mają obowiązek dostarczyć FIA pełną specyfikację narzędzi wykorzystywanych podczas pit stopów. Po tym dniu teamy będą mogły wprowadzać w nich modyfikacje, ale tylko po uprzednim przedstawieniu ich detali FIA. 30 września dojdzie natomiast do całkowitego zamrożenia rozwoju sprzętu serwisowego.

Dozwolone będą jedynie nieznacznie udoskonalenia – na przykład dostosowanie podnośników do prześwitu bolidu, ale tylko po uprzednim zatwierdzeniu ich przez organ zarządzający.

Plany wprowadzenia standardowego osprzętu zostały porzucone, gdyż zespoły najpierw musiałyby ponieść koszty jego zakupu. Potraktowano to jako niepotrzebny wydatek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
FIA
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca