F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2020

Lista startowa na sezon 2021

Russell oraz Latifi pozostaną kierowcami Williamsa w sezonie 2021

Verstappen: Jesteśmy zbyt wolni na prostych

R. Schumacher: Stroll powinien zrezygnować ze swojego syna

Steiner: Prędkość maksymalna jest jednym z naszych problemów

ESPN: Umowa Vettela z Astonem może zostać ogłoszona 2 sierpnia

15.07.2020

Hamilton: F1 trzeba więcej kreatywności przy podwójnych Grand Prix

Horner: Regulacje na Węgrzech będą wymagające dla personelu F1

Alfa potwierdza udział Kubicy w treningu do GP Węgier

Lundgaard: Nigdy nie uważałem, że walczę o miejsce w Renault

Vettel nie potwierdza informacji o przejściu do Astona Martina

14.07.2020

Autosport: Vettel rozważa starty dla Astona w sezonie 2021

Corriere: Antonello Coletta może zostać nowym szefem Ferrari

Podsumowanie: Grand Prix Styrii 2020

Russell zaskoczony słabym tempem Williamsa w Austrii

Doornbos: Sainz może żałować kontraktu z Ferrari

Abiteboul: Regularne zmiany kierowców nie są dla nas dobre

Briatore: Ferrari powinno ukarać finansowo Leclerca

Wolff: Nowa umowa Hamiltona jest kwestią tygodni

13.07.2020

Horner broni występu Albona w Grand Prix Styrii

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zamrozi rozwój sprzętu służącego do pit stopów

Organ zarządzający wydał w tej sprawie specjalną dyrektywę techniczną.
Nataniel Piórkowski, 20 czerwca 2020, wyświetlenia: 800<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Od września tego roku Formuła 1 zamrozi rozwój wyposażenia do obsługi bolidów podczas pit stopów.

Podstawą prawną dla takiego posunięcia stanowi dyrektywa techniczna, wydana w tym tygodniu przez FIA. Według organu zarządzającego zakazanie rozwoju sprzętu niezbędnego do serwisu w alei serwisowej pomoże w ograniczeniu wydatków przed wprowadzeniem limitu budżetowego. W sezonie 2021 będzie on wynosił 145 milionów dolarów.

Na przestrzeni ostatniej dekady zespoły zainwestowały pokaźne sumy w rozwój wyposażenia służącego do pit stopów – wprowadzono między innymi specjalne sygnalizatory świetlne, specjalne podnośniki oraz nowe klucze pneumatyczne do odkręcania i dokręcania kół.

Do 22 lipca wszystkie stajnie mają obowiązek dostarczyć FIA pełną specyfikację narzędzi wykorzystywanych podczas pit stopów. Po tym dniu teamy będą mogły wprowadzać w nich modyfikacje, ale tylko po uprzednim przedstawieniu ich detali FIA. 30 września dojdzie natomiast do całkowitego zamrożenia rozwoju sprzętu serwisowego.

Dozwolone będą jedynie nieznacznie udoskonalenia – na przykład dostosowanie podnośników do prześwitu bolidu, ale tylko po uprzednim zatwierdzeniu ich przez organ zarządzający.

Plany wprowadzenia standardowego osprzętu zostały porzucone, gdyż zespoły najpierw musiałyby ponieść koszty jego zakupu. Potraktowano to jako niepotrzebny wydatek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.07.2020  Mercedes nadal domaga się wyjaśnień w sprawie ugody Ferrari z FIA
04.07.2020  Sędziowie FIA odrzucili protest Red Bulla
03.07.2020  Renault i Ferrari bez poprawek jednostki napędowej
03.07.2020  Wolff: GP Austrii nie powinno zakończyć się wielkim sporem o DAS
03.07.2020  McLaren nie zamierza oprotestować bolidu Racing Point
Tagi:
FIA
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca