|
|
|
|
|
|
Brawn: Duże zespoły zostają w F1 dzięki limitom budżetowym |
"Jest tak dlatego, że sport może powiedzieć, iż jest zrównoważony ekonomicznie". |
|
•Nataniel Piórkowski, 30 czerwca 2020, wyświetlenia: 583 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Dyrektor sportowy Formuły 1 – Ross Brawn uważa, że gdyby nie wprowadzenie limitów budżetowych niektórzy producenci zdecydowaliby się na odejście ze sportu.
Początkowo Liberty Media proponowało, aby w sezonie 2021 ograniczenie finansowe wynosiło 175 milionów dolarów. Pandemia koronawirusa postawiła jednak producentów w trudnej sytuacji, przez co uzgodniono obniżenie limitu do poziomu 145 milionów dolarów.
Brawn uważa, że miało to kolosalne znacznie w przekonaniu wszystkich koncernów do dalszego zaangażowania w serię Grand Prix.
„Ten kryzys dał nam szansę. Gdy ustanawiasz limit budżetowy, zawsze możesz go dostosować. Zanim w ogóle do tego doszło, powiedzieliśmy, że jeśli w przyszłości nadejdzie kryzys, możemy wziąć pod uwagę dostosowanie limitu do panujących wtedy warunków. Wszyscy zaakceptowali idealny poziom redukcji”.
„Myślę, że dzięki temu zespoły mają możliwość stanąć przed zarządami producentów i powiedzieć: «Program F1 jest ważny i w przyszłości będzie kosztować mniej». Gdyby nie to, nie wydaje mi się, że utrzymalibyśmy obecną liczbę producentów i dużych ekip”.
„Jeśli producent decyduje się na dostosowanie warunków prowadzenia swojego biznesu – robi to co musi zrobić – a Formuła 1 nadal trzymałaby się nielimitowych wydatków, to argument finansowy nie miałby racji bytu. Odpukać – utrzymaliśmy wszystkich głównych graczy. Stało się tak dlatego, że Formuła 1 może powiedzieć, iż jest zrównoważona ekonomicznie”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|