F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2020

Perez: Jeden z zespołów wyraził już zainteresowanie mną

Lista startowa na sezon 2021

Russell oraz Latifi pozostaną kierowcami Williamsa w sezonie 2021

Verstappen: Jesteśmy zbyt wolni na prostych

R. Schumacher: Stroll powinien zrezygnować ze swojego syna

Steiner: Prędkość maksymalna jest jednym z naszych problemów

ESPN: Umowa Vettela z Astonem może zostać ogłoszona 2 sierpnia

15.07.2020

Hamilton: F1 trzeba więcej kreatywności przy podwójnych Grand Prix

Horner: Regulacje na Węgrzech będą wymagające dla personelu F1

Alfa potwierdza udział Kubicy w treningu do GP Węgier

Lundgaard: Nigdy nie uważałem, że walczę o miejsce w Renault

Vettel nie potwierdza informacji o przejściu do Astona Martina

14.07.2020

Autosport: Vettel rozważa starty dla Astona w sezonie 2021

Corriere: Antonello Coletta może zostać nowym szefem Ferrari

Podsumowanie: Grand Prix Styrii 2020

Russell zaskoczony słabym tempem Williamsa w Austrii

Doornbos: Sainz może żałować kontraktu z Ferrari

Abiteboul: Regularne zmiany kierowców nie są dla nas dobre

Briatore: Ferrari powinno ukarać finansowo Leclerca

Wolff: Nowa umowa Hamiltona jest kwestią tygodni

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ricciardo: Transfer do McLarena mógł upaść bez wczesnej umowy

Australijczyk przyznał jednocześnie, że decyzja o opuszczeniu Renault nie była łatwa.
Maciej Wróbel, 22 czerwca 2020, wyświetlenia: 1113<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo przyznał, że szansa na angaż w McLarenie mogłaby przepaść, gdyby dłużej odkładał decyzję o odejściu z Renault.

Przejście Australijczyka do ekipy z Woking po sezonie 2020 zostało ogłoszone niemal natychmiast po tym, jak Ferrari potwierdziło, że Carlos Sainz zajmie miejsce Sebastiana Vettela. Część obserwatorów była zdziwiona faktem, że do wyżej wymienionych ruchów doszło zanim w ogóle ruszył sezon 2020 i można było ocenić, jak wygląda obecny układ sił w F1.

Ricciardo w podcaście F1 stwierdził jednak, że nawet gdyby opóźniony w wyniku pandemii sezon w końcu wystartował, to i tak nadal przez kilka miesięcy nie otrzymałby konkretnych odpowiedzi, przez co nie było sensu dłużej odwlekać decyzji o przejściu do McLarena. „Zdecydowanie uważam, że iskrą, która wznieciła ogień były komunikaty ze strony Vettela i Ferrari. Potem przyspieszyły wszystkie sprawy wokół Carlosa i tak dalej”.

„Być może wyglądało to wówczas tak, że wciąż jest dużo czasu. Ja jednak tak nie uważam. Rozegrałem to na swój sposób w swojej głowie. Mamy zacząć się ścigać w lipcu, a wtedy to nie było do końca pewne. Nie da się jednak dowiedzieć zbyt wiele po pierwszym czy po drugim wyścigu. Zapewne trzeba by było czekać do sierpnia lub września, by ocenić w którym miejscu jest każdy z nas. Uznałem jednak, że wtedy mogłoby być już za późno na podjęcie optymalnej decyzji”.

Australijczyk przyznał, że decyzja o opuszczeniu Renault na rzecz McLarena nie była łatwa. Ostatecznie zdecydował się ją podjąć ze względu na udany w wykonaniu McLarena sezon 2019 oraz potencjalne korzyści, jakie może ze sobą przynieść ponowne związanie się stajni z Woking z Mercedesem.

„Rzeczywistość wygląda tak, że otrzymujesz oferty od różnych zespołów i do pewnego stopnia, zwłaszcza teraz, gdy nie odbywają się żadne wyścigi i jedynym wyznacznikiem formy jest ubiegły sezon, musisz zdecydować, która oferta najbardziej cię kręci. Idziesz za tym, co myślisz i czujesz w danym momencie. Kto wie, co się wydarzy?”

„Oczywiście gdy cofniemy się do zeszłego roku, który jest właśnie w tej chwili najlepszym punktem odniesienia, to McLaren był zespołem, który zrobił najwięcej szumu. Mercedes znów wprawdzie wygrał mistrzostwa, ale to McLaren był zespołem, który wykonał największy krok naprzód w całej stawce. To było bardzo zachęcające i to naprawdę wszystko, na czym można było się oprzeć”.

„Dochodzą do tego również widoki na przyszłość. Zmiana dostawcy jednostek napędowych i tak dalej. Nawet mówienie o tym teraz jest z pewnością trudne, ponieważ w żadnym wypadku nie była to łatwa decyzja i nie mając zbyt wiele do oceny w 2020 roku, było to dość trudne”.

Ricciardo zapytany o to, co ostatecznie przeważyło o podjęciu decyzji o przejściu do McLarena, nie potrafił udzielić konkretnej odpowiedzi. „Jeśli mam być szczery, to nie było jednego, decydującego czynnika. Było z pewnością inaczej niż w przypadku odejścia z Red Bulla w 2018 roku. Według mnie Red Bull robił co do niego należało. Byłem tam przez długi czas, próbowaliśmy i próbowaliśmy, wygrywaliśmy wyścigi, ale nie mistrzostwa”.

„Pomyślałem wtedy: «Potrzebuję zmiany». Teraz nie było to aż tak proste, ponieważ nie osiągnęliśmy tego, co chcieliśmy osiągnąć w ubiegłym roku, ale też i nie spodziewaliśmy się odnosić zwycięstw. Powiedzmy, że nie była to w żadnym wypadku łatwa decyzja i czas pokaże, czy była ona właściwa” – zakończył 30-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.07.2020  Ricciardo: Nie wiem co doprowadziło do wypadku
27.06.2020  Ricciardo: Tegoroczny triumfator będzie prawomocnym mistrzem świata
16.06.2020  Ricciardo: Decyzja o przejściu do McLarena nie była prosta
15.06.2020  Ricciardo: Vettel - na torze bezwzględny, ale poza nim szczery i uczciwy
14.06.2020  Ricciardo: Wierzę, że mam talent pozwalający na walkę o mistrzostwo
Tagi:
Ricciardo D.
McLaren
Renault

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca