F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2020

Lista startowa na sezon 2021

Russell oraz Latifi pozostaną kierowcami Williamsa w sezonie 2021

Verstappen: Jesteśmy zbyt wolni na prostych

R. Schumacher: Stroll powinien zrezygnować ze swojego syna

Steiner: Prędkość maksymalna jest jednym z naszych problemów

ESPN: Umowa Vettela z Astonem może zostać ogłoszona 2 sierpnia

15.07.2020

Hamilton: F1 trzeba więcej kreatywności przy podwójnych Grand Prix

Horner: Regulacje na Węgrzech będą wymagające dla personelu F1

Alfa potwierdza udział Kubicy w treningu do GP Węgier

Lundgaard: Nigdy nie uważałem, że walczę o miejsce w Renault

Vettel nie potwierdza informacji o przejściu do Astona Martina

14.07.2020

Autosport: Vettel rozważa starty dla Astona w sezonie 2021

Corriere: Antonello Coletta może zostać nowym szefem Ferrari

Podsumowanie: Grand Prix Styrii 2020

Russell zaskoczony słabym tempem Williamsa w Austrii

Doornbos: Sainz może żałować kontraktu z Ferrari

Abiteboul: Regularne zmiany kierowców nie są dla nas dobre

Briatore: Ferrari powinno ukarać finansowo Leclerca

Wolff: Nowa umowa Hamiltona jest kwestią tygodni

13.07.2020

Horner broni występu Albona w Grand Prix Styrii

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Abiteboul: Jeden pozytywny wynik testu może wykluczyć cały zespół

Szef Renault ujawnił, że pracownicy zostali podzieleni na grupy, by ograniczyć ilość zakażeń.
Maciej Wróbel, 28 czerwca 2020, wyświetlenia: 484<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem szefa Renault – Cyrila Abiteboula, nawet jeden pozytywny wynik testu na koronawirusa może być w stanie wykluczyć cały zespół z udziału w wyścigu.

Sezon 2020 ma ruszyć już w najbliższy weekend od Grand Prix Austrii na torze Red Bull Ring. Pierwotnie tegoroczna kampania miała wystartować 15 marca w tradycyjnie otwierającym sezon Grand Prix Australii w Melbourne. Wyścig ten został jednak odwołany po tym, jak u jednego z mechaników zespołu McLaren uzyskano pozytywny wynik testu na koronawirusa.

Władze F1 wdrożyły szereg nowych procedur i zaleceń mających na celu utworzenie specjalnej „biosfery”, która ma chronić osoby obecne na torze przed ewentualnym zakażeniem. Członkowie zespołów mają być między innymi regularnie poddawani testom, a ilość osób obecnych na torze będzie znacznie ograniczona.

Same zespoły również wprowadziły zmiany w dotychczasowym trybie pracy. W miarę możliwości mechanicy z jednej połowy garażu są oddzielani od tych wykonujących pracę przy drugim samochodzie. W ostatnich dniach część ekip wykorzystała również prywatne dni testowe oraz filmowe na przystosowanie się do nowych procedur przed rozpoczęciem sezonu.

Szef Renault, Cyril Abiteboul, uważa, że pomiędzy zespołami, a FIA nadal toczy się „płynny dialog” w kwestii wprowadzanych zmian w organizacji pracy. Francuz przyznaje jednocześnie, że jest świadom tego, że niezależnymi podgrupami w zespole należy zarządzać bardzo ostrożnie, by uniknąć zakażenia, które mogłoby narazić cały zespół.

„Uważam, że jest to balans pomiędzy ryzykiem, a praktycznością w tej sytuacji” – stwierdził Abiteboul podczas konferencji z przedstawicielami różnych mediów, w tym Autosportu. „Myślę, że największym wyzwaniem będzie wdrożenie wszystkich tych procedur w życie. Utworzyliśmy wewnątrz zespołu grupy i podgrupy. Jeśli więc w którejś z podgrup pojawi się pozytywny wynik testu, obecność wirusa będzie ograniczona tylko do tej jednej podgrupy”.

„Ciągle rozmawiamy, ponieważ wciąż istnieje ryzyko. Ryzyko, że pozytywny wynik testu u jednej osoby może wykluczyć z udziału w wyścigu cały zespół. Przynajmniej na czas testów, które mogą potrwać nawet całą dobę. Jeśli zatem pojawiłby się u kogoś pozytywny wynik testu w sobotę rano, nie moglibyśmy przystąpić do kwalifikacji i w konsekwencji również do wyścigu. Myślę, że musimy jeszcze przedyskutować kwestie zrównoważenia ryzyka i zdrowego rozsądku, a także sposób uczestnictwa w tym sporcie, nawet pomimo tego, że całkowicie rozumiem istotę pracy, jaką w tym zakresie wykonaliśmy jako zespół razem z FIA” – dodał 42-latek.

Renault ma za sobą dwudniowe testy na torze Red Bull Ring, podczas których miało okazję przećwiczyć nowe procedury na torze. W zajęciach wzięli udział obaj zawodnicy stajni z Enstone – Daniel Ricciardo i Esteban Ocon. Australijczyk stwierdził, że „wdrożenie dodatkowych środków ostrożności wydaje się być obecnie szczególnie konieczne”.

„Po moim powrocie na tor, do tego środowiska, by przygotować się przed wyścigiem, który ma odbyć się w przyszłym tygodniu uważam, że nie ma potrzeby, by te przygotowania przerywać. Jako kierowcy mamy swoją własną przestrzeń, w której się przygotowujemy i rozgrzewamy przed wyścigiem. Bardziej chodzi tu o kwestię higieny”.

O swoich przygotowaniach opowiedział również wracający po roku przerwy Esteban Ocon. „Musimy być ostrożni. Czekaliśmy bardzo długo na możliwość powrotu na tor, więc niebezpieczne jest czymkolwiek ryzykować i szkoda byłoby to robić. Cieszę się, że wprowadzone zostały odpowiednie zasady i myślę, że zapewnią nam wszystkim bezpieczeństwo”.

„Przyjazd na wyścig po tak długim okresie bez startów i pozytywny wynik testu byłby czymś szalonym. Jestem bardzo ostrożny. Nie chcę ryzykować swoim zdrowiem, czy narażać na szwank pracę zespołu. Niestety zawsze jest jakieś ryzyko, ale jeśli jesteś ostrożny, można je zminimalizować” – dodał Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.07.2020  Abiteboul: Regularne zmiany kierowców nie są dla nas dobre
12.07.2020  Alonso wezwał Renault do skoncentrowania sił na sezonie 2022
08.07.2020  Abiteboul: Zatrudnienie Alonso nie jest brakiem zaufania do Akademii
08.07.2020  Abiteboul: Nie planujemy wystawiać Alonso w piątkowych treningach
04.07.2020  Villeneuve: Alonso byłby najlogiczniejszym wyborem Renault
Tagi:
Abiteboul C.
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca