F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szafnauer: Limity budżetowe nie wpłyną na stosunki z Mercedesem

Szef Racing Point uważa również, że w najbliższych latach czołówka utrzyma przewagę.
Michał Bielicki, 30 czerwca 2020, wyświetlenia: 359<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef zespołu Racing Point – Otmar Szafnauer, nie wierzy w to, że mniejsze różnice między bolidami w stawce, które mają nastąpić dzięki przyszłym regulacjom, będą miały negatywny wpływ na ich techniczną współpracę z Mercedesem.

Stajnia z Silverstone dzięki partnerstwu z niemieckim producentem posiada dostęp do tunelu aerodynamicznego w Brackley, otrzymuje gotowe elementy bolidu, a także układy napędowe i skrzynie biegów.

Całkiem niedawno szef Renault, Cyril Abiteboul, zasugerował, że tego typu relacje biznesowe mogą zostać zagrożone, gdy limity w wydatkach zmniejszą różnice między samochodami. Tym samym większe stajnie będą mniej skłonne do sprzedawania swojej technologii, która mogłaby zagrozić na torze.

„Rozumiem to założenie, ale nie potrafię przewidzieć przyszłości” – powiedział Otmar Szafnauer, szef Racing Point. „Myślę, że większe zespoły wciąż będą miały przewagę, nawet w sezonie 2022. Nie stanie się tak, że obudzą się pewnego dnia, wstając uderzą się o coś w głowę i zapomną jak budować szybkie auta. Takie rzeczy po prostu się nie zdarzają. Zazwyczaj na podstawie tego co widziałem w ostatnich latach przy większych zmianach technicznych, to ci dobrze dofinansowani więksi gracze wykonywali lepszą robotę. Moim zdaniem ten trend się utrzyma. Może różnica nie będzie już tak wielka, dzięki czemu łatwiej nam będzie ich doganiać, ale ostatecznie to zespoły z większą ilością zasobów i lepszą wiedzą będą wykonywać swoją pracę lepiej niż reszta”.

„W F1 zawsze będziemy mieć te bardziej wyróżniające się elementy, dające większą przewagę niż reszta. Kiedy techniczne regulacje będą już znane, wtedy będziemy wiedzieć, które elementy to będą tym razem. Jeśli wyjdzie na to, że budując własną skrzynię biegów możesz osiągnąć jakąś znaczną przewagę, wtedy wyobrażam sobie, że Mercedes powie nam, iż nie chcą już dzielić się z nami swoją skrzynią. Jest to zrozumiałe z ekonomicznego punktu widzenia, ale bardzo ciężko to przewidzieć”.

„Jeśli jednak różnice między bolidami ogólnie zmniejszą się w całej stawce, bez konkretnego rozwiązania technicznego wpływającego na to, wtedy nie widzę sytuacji, w której większe zespoły będą chciały ograniczyć dostęp do tuneli aerodynamicznych albo przestać sprzedawać skrzynie biegów. Oprócz tego jeszcze pełno innych zmiennych wpływających na wyniki. Ostatecznie jednak nie da się nic przewidzieć na pewno, wszyscy zobaczymy w jaką stronę to pójdzie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.03.2024  Szafnauer: Alpine ponosi konsekwencje decyzji sprzed kilku miesięcy
24.01.2024  R. Schumacher: Szafnauer mógłby zostać szefem Haasa
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
11.09.2023  De Meo: Alpine nie jest na sprzedaż
16.08.2023  Szafnauer: Zarząd Renault nie wie, jak osiąga się sukces w F1
Tagi:
Szafnauer O.
Racing Point
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca