F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault i Ferrari bez poprawek jednostki napędowej

Silniki obu producentów zostaną "zamrożone" w specyfikacji sprzed GP Austrii.
Nataniel Piórkowski, 3 lipca 2020, wyświetlenia: 1823<< | lista | T- | T+ | >>

Dwaj producenci – Renault i Ferrari nie przygotowali żadnych poprawek jednostek napędowych na inauguracyjny wyścig w Austrii.

W związku z odwołaniem lub przeniesieniem w czasie pierwszych dziesięciu wyścigów, zespoły F1 uzgodniły szereg działań zmierzających ku ograniczeniu wydatków. Jednym z nich jest zamrożenie rozwoju jednostek napędowych po pierwszym Grand Prix sezonu.

Przed weekendem w Austrii o wprowadzeniu poprawek w silniku poinformowała Honda i Mercedes. Na podobne posunięcie nie zdecydowali się dwaj producenci: Ferrari i Renault. Ich zespoły napędowe zostaną zamrożone w starszej specyfikacji.

Cyril Abiteboul przyznał, że decyzja ta ma związek z poszukiwaniem kompromisów finansowych.

„Potrzebne były pewne kompromisy i poświęcenia. Trzeba było się na nie zdecydować, aby odpowiednio zarządzać kryzysem, który okazał się wyjątkowo poważny”.

„Rozmawiamy o znaczącej redukcji nagród finansowych. Jesteśmy też w kontakcie ze sponsorami, którzy są wobec nas bardzo lojalni, ale sami odczuwają skutki kryzysu w swych biznesach”.

„Musieliśmy podjąć pewne decyzje i jedną z nich jest wstrzymanie rozwoju silnika. Skupiamy się na kolejnym kroku, który będzie szansa omówić nieco później. Oznacza to, że w tym roku nie należy spodziewać się od nas żadnych udoskonaleń jednostki napędowej”.

Renault miało nadzieję, że sezon 2020 okaże się przełomowym momentem w historii projektu F1. Abiteboul przyznał, że pewne „oznaki słabości” zostały zidentyfikowane jeszcze przed ostatnim sezonem.

„Jeśli wrócimy do sezonu 2018, to owszem, zajęliśmy czwarte miejsce w mistrzostwach. Było jednak jasne, że nie mogliśmy prowadzić rozwoju w takim tempie, by doścignąć najlepsze drużyny. Już wtedy było jasne, że McLaren znajduje się na krzywej wznoszącej. Musieliśmy wprowadzić szereg zmian, które doprowadziły nas do reorganizacji dużej części kadry zarządzającej działem technicznym w Enstone”.

„Myślę, że jeśli chodzi o silnik to dokonaliśmy znacznych postępów – są one widoczne i akceptowane. Musimy teraz skupić się na bolidzie. To element decyzji o kompromisach finansowych. Czuję presję, ale jednocześnie jestem pewny tego roku i kolejnych sezonów”.

Poprawek nie wprowadzi także Ferrari, które korzysta w Austrii z takiej samej specyfikacji silnika, jaka była dostępna na planowane rozpoczęcie sezonu w Melbourne.

„Mamy ten sam silnik, z którym udaliśmy się do Australii” – powiedział Mattia Binotto. „Zamknęliśmy fabrykę na bardzo długi czas, więc mieliśmy mało czasu na jakiekolwiek prace rozwojowe. Nie przywieźliśmy tu żadnych poprawek. Teraz jednostka jest zamrożona na cały sezon”.

„Wiem, że inni producenci mieli możliwość kontynuowania pracy i rozwoju. Mieliśmy tego świadomość. Wykorzystali swoją przewagę – to część gry. W naszym przypadku jest to element kompromisów, na które musieliśmy pójść w okresie zamknięcia fabryki, myśląc o dobru całego sportu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
12.03.2024  Ebel: Liberty Media za dużo eksperymentuje
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
08.03.2024  Brown: Rola inżynierów jest w ten weekend nie do przecenienia
07.03.2024  Szefowie wzywają do ostrożności w ferowaniu winy bin Sulayema
Tagi:
F1 ogólnie
Renault
Ferrari
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca