F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sędziowie FIA odrzucili protest Red Bulla

Uznano, że DAS nie jest częścią układu zawieszenia a układu kierowniczego.
Nataniel Piórkowski, 4 lipca 2020, wyświetlenia: 3274<< | lista | T- | T+ | >>

Sędziowie odrzucili protest złożony przez Red Bulla w związku z wykorzystywanym przez Mercedesa systemem DAS.

Dokładnie dwie godziny po zakończeniu popołudniowego treningu przed Grand Prix Austrii FIA wydała komunikat, w którym poinformowała o wpłynięciu protestu złożonego przez Red Bull Racing.

Zespół zgłosił zastrzeżenia do systemu DAS, dzięki któremu Lewis Hamilton i Valtteri Bottas są w stanie dostosowywać w trakcie jazdy zbieżność kół poprzez ruchy kierownicą.

Uważa się, że team z Milton Keynes miał w planach oprotestowanie tego rozwiązania już podczas marcowego Grand Prix Australii. Zostało ono jednak odwołane niedługo przed startem FP1 ze względu na obawy związane z pandemią koronawirusa.

W Austrii Red Bull powołał się na dwa zapisy Regulaminu Technicznego F1, które zakazują stosowania innych od wymienionych w przepisach ruchomych elementów nadwozia mających wpływ na aerodynamikę oraz regulowania układu zawieszenia podczas gdy bolid znajduje się na torze.

Tuż po godzinie dziewiętnastej reprezentacja Mercedesa spotkała się z sędziami wyznaczonymi przez FIA na Grand Prix Austrii. W gronie tym znajdują się w ten weekend Gerd Ennser, Felix Holter, Vitantonio Liuzzi oraz Walter Jobst.

Przedstawicielami Red Bulla byli Adrian Newey, Jonathan Wheatley i Paul Monaghan. Mercedesa reprezentowali Ron Meadows, James Allison, Andy Shovlin i James Owen.

Pół godziny po północy ogłoszono decyzję o odrzuceniu protestu Red Bulla.

Sędziowie uznali, że DAS jest częścią układu kierowniczego, nawet pomimo tego, iż jego charakterystyka nie jest konwencjonalna i może być postrzegana jako element zawieszenia bolidu.

Zdaniem zespołu sędziów sportowych system regulacji zbieżności kół zastosowany przez Mercedesa jest „fizycznie i funkcjonalnie częścią układu kierowniczego”.

„Jako taki podlega pewnym wyjątkom od niektórych przepisów dotyczących zawieszenia a mających zastosowanie w przypadku układu kierowniczego”.

Mercedes będzie mógł korzystać z DAS podczas trzeciego treningu, kwalifikacji i wyścigu o GP Austrii.

Red Bullowi przysługuje prawo do apelacji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Przepisy
Mercedes
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca