|
|
|
|
|
|
Wolff: Mamy problem z bolidem Lewisa |
Hamilton przyznaje, że wrażenia z jazdy pogorszyły się w drugim treningu. |
|
•Maciej Wróbel, 11 lipca 2020, wyświetlenia: 981 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Toto Wolff przyznał, że jego zespół „nie wie, o co chodzi”, po tym, jak Lewis Hamilton zmagał się z prowadzeniem samochodu w drugim treningu przed Grand Prix Styrii.
Obrońca mistrzowskiego tytułu zdołał w drugiej sesji treningowej wykręcić szósty czas, przegrywając aż o 0,6 sekundy z zespołowym partnerem i zwycięzcą GP Austrii – Valtterim Bottasem, który był minimalnie wolniejszy od najszybszego tego dnia Maxa Verstappena.
Podejście kierowców do drugiego treningu było nieco inne niż zazwyczaj, co ma związek z dużym prawdopodobieństwem ulewy, która może uniemożliwić organizację sobotnich kwalifikacji. Gdyby czasówki nie udało się przeprowadzić również w niedzielę rano, wyniki drugiego treningu będą determinować ustawienie na starcie do wyścigu.
Toto Wolff ujawnił, że Mercedes nie zdecydował się na przejście w pełny tryb kwalifikacyjny w drugim treningu, jednakże postanowiono nieco bardziej niż zwykle podkręcić osiągi silnika.
„Dużo dyskutowaliśmy na ten temat, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na podejście «na pół gwizdka»” – przyznał Wolff w rozmowie z austriacką telewizją ORF. „Nie jechaliśmy z pełną mocą, ale też nie byliśmy aż tak wolni”.
„Nie był to pełny tryb ataku z naszej strony, ale też i nie połowiczny. Powiedzmy, że jeździliśmy na poziomie, na którym nie jeździmy zazwyczaj w piątki. Jesteśmy jednak nieco we mgle, szczególnie w przypadku czasu Lewisa. Jest jakiś problem z samochodem. W tej chwili nic nie wiemy. Samochodem po prostu rzuca na wszystkie strony w wolnych i średnio szybkich zakrętach. Dysponujemy jednak wszystkimi kanałami danych, po prostu musimy się temu uważniej przyjrzeć”.
Austriak zapytany o to, czy zespół Mercedesa ma jakiegoś asa w rękawie na kwalifikacje, odparł: „Nic specjalnego. W porównaniu z ubiegłym tygodniem Max Verstappen sporo się poprawił, zespół Racing Point także, i to bardzo. Wszyscy pozostali są nieco wolniejsi, w tym i my. Będziemy mieli nad czym myśleć i musimy zebrać dane, by znaleźć obszary, w których możemy coś zyskać”.
Lewis Hamilton przyznał z kolei, że nie ma wyjaśnienia dla swojego braku tempa w drugim piątkowym treningu. „Nic nie wiem. Naprawdę nie mam nic do powiedzenia” – powiedział Brytyjczyk.
„Czułem się względnie normalnie, ale okazuje się, że jesteśmy daleko od miejsca, w którym chcemy być. Czeka nas więc dużo pracy w garażu, by to wszystko wyjaśnić. Czułem się dobrze w pierwszym treningu i na początku drugiego, a potem wrażenia stały się gorsze. Inni byli szybsi, szczególnie Valtteri miał dobre tempo. Mam nadzieję, że jutro będzie lepiej”.
W kwestii tego, że wyniki drugiej sesji treningowej mogą być decydujące dla ustawienia na starcie do wyścigu, Hamilton dodał: „Będzie naprawdę kiepsko, jeśli nie uda nam się przeprowadzić kwalifikacji. Szczególnie, że w drugim treningu nie było za dobrze i startowałbym z jeszcze niższej pozycji niż tydzień temu. Byłoby więc to nieco większe wyzwanie. Postaram się odprawić taniec na suchą pogodę, jeśli taki istnieje, żeby nie było tego przeklętego deszczu w niedzielę!”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|