F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: Presja ze strony Ferrari doprowadziła do skoku formy Mercedesa

Austriak określił ostatnie tłumaczenia Matti Binotto mianem bredni.
Nataniel Piórkowski, 19 lipca 2020, wyświetlenia: 1474<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Toto Wolff stwierdził, że ubiegłoroczna dyspozycja Ferrari zmusiła Mercedesa do wspięcia się na absolutne wyżyny swych możliwości, czego efektem są teraz doskonałe osiągi bolidów W11.

Szef działu sportów motorowych zasugerował, że taki rozwój wypadków traktuje jako ironię. Zdaniem Austriaka Ferrari podjęło ryzyko stosując niedozwolone rozwiązania techniczne w swej jednostce napędowej z 2019 roku. W świetle wysokiej formy Scuderii Mercedes nie miał wyboru i zdecydował się na rozpoczęcie totalnego wyścigu zbrojeń.

Przed GP Węgier szef ekipy z Maranello – Mattia Binotto, próbował tłumaczyć, że obecny spadek formy jego zespołu ma związek z serią dyrektyw technicznych, które zostały wydane pod koniec ubiegłej kampanii. Włoch cały czas przekonuje, że wpływu na to nie miała sekretna ugoda podpisana z FIA przed startem sezonu 2020.

Wolff nie wierzy jednak w wyjaśnienia Binotto. „To kolejne brednie. Przepisy dotyczące jednostek napędowych są bardzo klarowne. Podczas weekendu w Austin wydano wyjaśnienia w kwestii tego, co jest dozwolone a co nie. Miały one istotne znaczenie, ale nie mogły być traktowane jako niespodzianka. Jeśli przestrzegasz przepisów, to wyjaśnienia znajdujące się w dyrektywie były czymś oczywistym”.

„W tym wszystkim jest wielka ironia. Nasi rywale naciskali na nas tak mocno, że weszliśmy na zupełnie nowy poziom osiągów. W ubiegłym roku byliśmy bliscy wypalenia – tak intensywnie pracowaliśmy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, dzięki którym zagwarantowalibyśmy sobie konkurencyjne osiągi na torze”.

„Teraz to widać. Myślę, że dokonaliśmy znaczącego skoku w konkurencyjności w porównaniu do sezonu 2020. Po prostu musieliśmy to zrobić. Traktuję to jako lekki chichot losu”.

Embed from Getty Images

Wolff został także zapytany o to, czy Mercedes jest gotowy podpisać nowe porozumienie Concorde z Liberty Media.

W piątek Binotto przekonywał, że Ferrari wyraża chęć parafowania dokumentu, jednak inne zespoły nie są jeszcze skłonne do zaakceptowania proponowanych warunków umowy komercyjnej.

„Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Mogę wypowiedzieć się w imieniu Ferrari. Jako Ferrari jesteśmy gotowi do podpisania porozumienia. Myślę, że to pytanie powinno być zadane zespołom, które nie są jeszcze w pełni usatysfakcjonowane”.

Komentarz Binotto zirytował Wolffa, który uważa, że negocjacje powinny mieć tajny charakter.

„Nie mam zielonego pojęcia, dlaczego inne zespoły przekazują te absurdalne komentarze, mówiąc że oni są gotowi do podpisania umowy, ale zdaje się, że ich rywale już nie. W zasadzie wystawiają się tym na pośmiewisko. Negocjacje powinny toczyć się za zamkniętymi drzwiami, bez komentarzy konkurencji. Rozmawiamy z Liberty i chcemy pozostać w Formule 1. Istnieją co prawda pewne klauzule, które nieco nas niepokoją, ale nie są to kwestie, których nie można rozwiązać”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
22.03.2024  Wolff: Zmiany w ustawieniach zemściły się w drugim treningu
21.03.2024  Susie Wolff wytoczyła pozew przeciw FIA
18.03.2024  Wolff nie spodziewa się załamania formy Red Bulla
Tagi:
Wolff T.
Mercedes
Ferrari
Binotto M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca