F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Luka w przepisach technicznych da korzyści Racing Point i AlphaTauri

Zespoły będą mogły przejść na części w specyfikacji 2020 bez wykorzystywania tokenów.
Nataniel Piórkowski, 20 lipca 2020, wyświetlenia: 3274<< | lista | T- | T+ | >>

Luka w przepisach na sezon 2021 pozwoli ekipom Racing Point i AlphaTauri na wprowadzenie znaczących poprawek do bolidów bez konieczności korzystania z tokenów.

Kontrowersyjny zapis został przegłosowany w pakiecie poprawek przyjętych w związku z kryzysem spowodowanym pandemią koronawirusa. Wśród zatwierdzonych zmian znalazło się między innymi obniżenie limitu budżetowego do 145 milionów dolarów.

Uwagę na jeden z artykułów zwrócono dopiero w ostatnim czasie w związku z wysoką formą Racing Point.

Przed startem sezonu 2020 zdecydowano się na zamrożenie rozwoju homologowanych części do końca 2021 roku, dążąc w ten sposób do ograniczenia wydatków. Zgodnie z regulaminem każdy z zespołów otrzymał po dwa tokeny, które może przeznaczyć na rozwój wybranych obszarów bolidu.

Do środy stajnie muszą poinformować FIA o tym, w jaki sposób zamierzają wykorzystać tokeny. W późniejszym terminie każda ze stajni ma obowiązek dostarczyć organowi zarządzającemu pełne detale planów rozwojowych.

Jeśli ekipa będąca klientem dokonuje zakupu części od zespołu, który wykorzystał token na jej rozwój, to sama także traci token. Jednakże zespoły klienckie, które korzystają obecnie z części z sezonu 2019, mogą zacząć wykorzystywać części z sezonu 2020, używane przez zespoły partnerskie, bez poświęcania własnych tokenów.

Według przepisów technicznych na sezon 2021, „jeśli zespół obecnie używający części z 2019 roku, chce przejść na części w specyfikacji 2020 na sezon 2021, to zmiana ta będzie akceptowana bez użycia jakichkolwiek tokenów”.

Racing Point korzysta obecnie ze skrzyni biegów Mercedesa z 2019 roku. Zgodnie z regulaminem, będzie mogła więc pozyskać aktualną przekładnię Srebrnych Strzał bez użycia żetonów.

Co więcej zespół, który od kolejnego sezonu będzie startował w mistrzostwach jako Aston Martin, może także pozyskać od Mercedesa inne kluczowe elementy bolidu, takie jak zawieszenie, układ hydrauliczny, kierowniczy i hamulcowy. Pomimo tego nadal będzie dysponował dwoma tokenami, które zadysponuje według własnego uznania na rozwój innych obszarów bolidu na sezon 2021.


W podobnej sytuacji znajduje się AlphaTauri. Zespół z Faenzy także może wymienić skrzynię biegów oraz inne elementy bolidu na specyfikację 2020, stosowaną obecnie przez Red Bull Racing.

Z podobnego przywileju nie mogą skorzystać klienci Ferrari – Haas i Alfa Romeo. Stajnie te już teraz korzystają bowiem z aktualnych części zaprojektowanych i dostarczonych przez team z Maranello.

Szef Ferrari – Mattia Binotto nie krył rozczarowania regulaminowymi zastrzeżeniami systemu tokenów.

„Ten system został wdrożony wraz z zamrożeniem rozwoju. Nie ulega wątpliwości, że układ ten jest pewnego rodzaju kompromisem, przy całej obecnej sytuacji po pandemii COVID-19. Nie możemy być w pełni usatysfakcjonowani, ponieważ jeśli spojrzymy na to, gdzie obecnie znajduje się Ferrari, to chcielibyśmy pełnego i nielimitowanego rozwoju. Rozumiemy jednak tę kwestię. Często mówiliśmy, że jest to element pakietu kompromisów, które zdecydowaliśmy się przyjąć w ostatnim okresie”.

„Znając naszą sytuację kierowaliśmy się odpowiedzialnością za całą Formułę 1. Mamy to co mamy. Wybraliśmy nasze tokeny. Jest jeden punkt, nad którym nadal debatujemy. Myślę, że nie jesteśmy w pełni zadowoleni z tego, że są zespoły, które będą mogły bezkarnie przejść z pakietu 2019 na 2020”.

„Moim zdaniem byłoby to niesprawiedliwe, gdyż wszyscy powinni mieć do dyspozycji dwa tokeny. Mamy tylko dwa żetony i te zasady powinny obowiązywać każdy z zespołów”.

Dyrektor wykonawczy Renault – Marcin Budkowski popiera system tokenów, ale zgodził się z Binotto, iż luka w regulacjach nie zapewnia sprawiedliwych warunków konkurencji.

„System tokenów to zło konieczne, byśmy w ogóle mogli kontynuować rywalizację w obecnej sytuacji. To składowa decyzji o zamrożeniu rozwoju bolidów przed kolejnym sezonem. Jesteśmy zadowoleni z samego systemu. Wciąż staramy się określić te obszary, na które chcielibyśmy przeznaczyć nasze żetony. Mamy jeszcze kilka dni, w trakcie których trzeba będzie podjąć decyzję”.

„Poprę jednak poglądy Mattii. System ma niestety pewne wady. Istnieje luka, która pozwala kilku zespołom na osiągnięcie korzyści. To kwestia, o której rozmawialiśmy z FIA i innymi zespołami. Mamy nadzieję, ze zostanie ona rozwiązana”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
AlphaTauri
Racing Point
Binotto M.
Budkowski M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca