F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton zdobył pole position do domowego wyścigu F1

Brytyjczyk ustanowił nowy rekord toru, pokonując Bottasa i Verstappena.
Nataniel Piórkowski, 1 sierpnia 2020, wyświetlenia: 1186<< | lista | T- | T+ | >>

Lewis Hamilton zagwarantował sobie start z pole position do wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii, ustanawiając nowy rekord okrążenia toru Silverstone.

Q1

Ferrari zadeklarowało wyeliminowanie problemów z pedałem hamulca, które przeszkadzały Sebastianowi Vettelowi od piątkowych treningów. Na początku Q1 na pierwszym planie byli jednak kierowcy Haasa i Alfy Romeo, którzy od razu po zapaleniu się zielonego światła na końcu alei serwisowej przystąpili do walki o jak najlepsze rezultaty.

Pięć minut po nich na torze byli już zawodnicy Mercedesa, Red Bulla, McLarena i Racing Point, walczący o miejsca w czołowej dziesiątce. Kółko Nico Hulkenberga nie było czyste – Niemiec stracił na nim ponad cztery dziesiąte do zespołowego kolegi – Lance'a Strolla i trafił za kierowców AlphaTauri. Na dziesięć minut przed końcem Q1 na czele tabeli znajdował się Valtteri Bottas z czasem 1:26,092s, mający za sobą Lewisa Hamiltona i Charlesa Leclerca.

Max Verstappen zaskakiwał mocnym tempem, gdy wskakiwał na drugą pozycję z minimalną stratą do Bottasa. Alex Albon odstawał z kolei osiągami, okupując szóste miejsce. Komfortu za kierownicą bolidu Ferrari nie odnajdywał Vettel – czterokrotny czempion F1 był dopiero dziesiąty.

Na pięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę w strefie zagrożenia znajdowali się Magnussen, Raikkonen, Giovinazzi, Latifi i Grosjean – sytuacja ta nie zmieniła się aż do samego końca. W ostatniej minucie Nicholas Latifi obrócił swój bolid tracąc wszelkie teoretyczne szanse na awans do Q2. Jego zespołowy kolega z Williamsa – George Russell zakończył pierwszy blok czasówki na trzynastym miejscu, przed Kwiatem i Norrisem.

Niestety dla Brytyjczyka jego okrążeniem zainteresowali się sędziowie. Junior Mercedesa jest podejrzewany o zignorowanie żółtych flag związanych z incydentem Latifiego.

Q2

Próbę dostania się do Q3 na pośrednich oponach podjęli między innymi obaj kierowcy Mercedesa, Red Bulla i Racing Point. Ferrari podzieliło taktykę – Leclerc miał w swoim bolidzie żółte a Vettel czerwone ogumienie Pirelli.

Valtteri Bottas pokazał, jak wielki potencjał drzemie w tegorocznym bolidzie Mercedesa, schodząc do poziomu 1:25,015s, będącego nowym rekordem toru. Lewis Hamilton zmarnował swoje pierwsze szybkie kółko obracając swój bolid na wyjściu z zakrętu Luffield. Krótko po tym sesja została przerwana – służby toru przystąpiły do uprzątnięcia żwiru naniesionego przez Brytyjczyka.

W chwili wznowienia Q2 w czołowej piątce znajdowali się Bottas, Verstappen, Leclerc, Ocon i Sainz. Hamilton od razu przystąpił do pracy, ponownie na pośredniej mieszance. Jego czas był o ponad 0,3s gorszy od Bottasa, ale wystarczający, aby w myślach przygotowywać się już do finałowej rozgrywki o pole position.

Takiego komfortu nie mieli Hulkenberg, Russell, Ricciardo, Gasly i Kwiat, zajmujący pozycje od 11 do 15. Co ciekawe Vettel, który wtedy był ósmy, postanowił wyruszyć do walki na pośredniej mieszance, rzucając wszystko na jedną szalę. Nie poprawił swojego czasu, ale utrzymał się w czasówce.

Podobnego szczęścia nie miał Alex Albon, który do niedzielnego wyścigu wyruszy z dwunastego pola. W jego najbliższym towarzystwie znajdą się Gasly, Hulkenberg i Russell. Kwiat wywalczył P14, ale otrzyma karę cofnięcia o 5 pozycji za wymianę skrzyni biegów.

Q3

Stabilne warunki pogodowe sprawiły, iż zespoły mogły podzielić Q3 na standardowe dwa przejazdy. Losy pierwszego rzędu zostały rozstrzygnięte już w pierwszym – Hamilton i Bottas rywalizowali we własnej klasie. Pierwsze miejsce należało do Brytyjczyka, który z nowym rekordem (1:24,616s) pokonywał Fina różnicą 0,150s.

Trzecie miejsce zajmował Verstappen a czołową piątkę uzupełniali Stroll i Leclerc. Vettel był szósty – wynik reprezentanta mógł być lepszy, gdyby nie drobny wyjazd poza tor na wyjściu na prostą Hangar. Za Niemcem plasowali się z kolei dwaj zawodnicy McLarena – Norris i Sainz oraz duet Renault: Ocon przed Ricciardo.

Ostatnie starcie nie wpłynęło na personalia kierowcy, który rozpocznie wyścig z pole position. Lewis Hamilton wyśrubował rekord na 1:24,303s, zyskując trzy dziesiąte przewagi nad Bottasem. Trzeci Verstappen stracił do sześciokrotnego mistrza świata ponad jedną sekundę. W drugiej linii obok lidera Red Bulla ustawi swój bolid Charles Leclerc.

Norris dość niespodziewanie pokonał Strolla, zapewniając sobie piąte pole startowe. Za nim znaleźli się Sainz oraz Ricciardo. W rozczarowującym stylu sesję kwalifikacyjną zwieńczył Vettel, który musiał zadowolić się dziesiątą lokatą, za Estebanem Oconem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,0 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca