F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Prost: Mercedes mógł pomóc Racing Point w zaprojektowaniu bolidu

AMuS sugeruje, iż Renault wstrzymuje się obecnie z podpisaniem nowej umowy Concorde.
Nataniel Piórkowski, 2 sierpnia 2020, wyświetlenia: 1734<< | lista | T- | T+ | >>

Alain Prost nie wierzy w zapewnienia Racing Point, które przekonuje, że zaprojektowało bolid RP20 wyłącznie w oparciu o fotografie komponentów zastosowanych w ubiegłorocznym Mercedesie W10.

„Czymś naiwnym jest mówienie, że można zaprojektować bolid tak zbliżony do oryginału, wyłącznie na bazie zdjęć. Wszyscy wiemy, że jest to niemożliwe” – cytuje czterokrotnego mistrza świata i konsultanta Renault magazyn Auto Motor und Sport.

Renault oprotestowało wloty chłodzenia hamulców, zarzucając Racing Point, iż nie dysponuje prawami własności intelektualnej umożliwiających ich stosowanie w wyścigach.

„Renault deklaruje, że toczy spór o pryncypia. Prawda jest jednak taka, że są niezadowoleni z tego, iż Racing Point ma tak dużo punktów” – skomentował szef działu sportów motorowych Mercedesa, Toto Wolff.

Prost dodaje: „FIA musi podjąć decyzję. Czy kopiowanie z pomocą z zewnątrz jest legalne? Jeśli jest legalne, to uchylamy drzwi dla niebezpiecznych sytuacji. W pewnym momencie Williams zrobi to samo z Mercedesem a Haas i Alfa Romeo z Ferrari”.

„Wtedy konstruktor taki jak Renault zostaje sam. Nawet gdybyśmy chcieli skorzystać z tego modelu, to nie mielibyśmy takiej możliwości. Żeby skopiować Mercedesa musielibyśmy mieć ich silnik i przekładnię”.

Auto Motor und Sport sugeruje, że ze względu na spór dotyczący projektu Racing Point, Renault wstrzymuje się z decyzją w sprawie podpisania nowego porozumienia Concorde.

„Jeśli bolidy klienckie są dozwolone, to przy podziale nagród finansowych zespoły z nich korzystające nie powinny być traktowane w taki sam sposób jak konstruktorzy” – zaznacza Prost. „To odpowiedni moment, aby poruszyć ten temat”.

Wolff przyznaje jednak: „Pojawia się fundamentalne pytanie – czy chcemy pozwolić na to, aby w F1 ścigały się zespoły klienckie? To oznacza dodatkowe pieniądze dla dużych zespołów i lepsze osiągi dla mniejszych. To model, w którym nie ma przegranych. Żeby z niego skorzystać trzeba mieć jednak sojuszników a pod tym względem Renault jest osamotnione”.

Zdaniem Austriaka kontrowersje związane z bolidem Racing Point nie ucichną w chwili wydania orzeczenia przez sędziów. „Ten kto przegra wniesie apelację a wtedy sprawa trafi przed Trybunał FIA”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Prost A.
Racing Point
Mercedes
Wolff T.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca