|
|
|
|
|
|
Prost: Mercedes mógł pomóc Racing Point w zaprojektowaniu bolidu |
AMuS sugeruje, iż Renault wstrzymuje się obecnie z podpisaniem nowej umowy Concorde. |
|
•Nataniel Piórkowski, 2 sierpnia 2020, wyświetlenia: 1734 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Alain Prost nie wierzy w zapewnienia Racing Point, które przekonuje, że zaprojektowało bolid RP20 wyłącznie w oparciu o fotografie komponentów zastosowanych w ubiegłorocznym Mercedesie W10.
„Czymś naiwnym jest mówienie, że można zaprojektować bolid tak zbliżony do oryginału, wyłącznie na bazie zdjęć. Wszyscy wiemy, że jest to niemożliwe” – cytuje czterokrotnego mistrza świata i konsultanta Renault magazyn Auto Motor und Sport.
Renault oprotestowało wloty chłodzenia hamulców, zarzucając Racing Point, iż nie dysponuje prawami własności intelektualnej umożliwiających ich stosowanie w wyścigach.
„Renault deklaruje, że toczy spór o pryncypia. Prawda jest jednak taka, że są niezadowoleni z tego, iż Racing Point ma tak dużo punktów” – skomentował szef działu sportów motorowych Mercedesa, Toto Wolff.
Prost dodaje: „FIA musi podjąć decyzję. Czy kopiowanie z pomocą z zewnątrz jest legalne? Jeśli jest legalne, to uchylamy drzwi dla niebezpiecznych sytuacji. W pewnym momencie Williams zrobi to samo z Mercedesem a Haas i Alfa Romeo z Ferrari”.
„Wtedy konstruktor taki jak Renault zostaje sam. Nawet gdybyśmy chcieli skorzystać z tego modelu, to nie mielibyśmy takiej możliwości. Żeby skopiować Mercedesa musielibyśmy mieć ich silnik i przekładnię”.
Auto Motor und Sport sugeruje, że ze względu na spór dotyczący projektu Racing Point, Renault wstrzymuje się z decyzją w sprawie podpisania nowego porozumienia Concorde.
„Jeśli bolidy klienckie są dozwolone, to przy podziale nagród finansowych zespoły z nich korzystające nie powinny być traktowane w taki sam sposób jak konstruktorzy” – zaznacza Prost. „To odpowiedni moment, aby poruszyć ten temat”.
Wolff przyznaje jednak: „Pojawia się fundamentalne pytanie – czy chcemy pozwolić na to, aby w F1 ścigały się zespoły klienckie? To oznacza dodatkowe pieniądze dla dużych zespołów i lepsze osiągi dla mniejszych. To model, w którym nie ma przegranych. Żeby z niego skorzystać trzeba mieć jednak sojuszników a pod tym względem Renault jest osamotnione”.
Zdaniem Austriaka kontrowersje związane z bolidem Racing Point nie ucichną w chwili wydania orzeczenia przez sędziów. „Ten kto przegra wniesie apelację a wtedy sprawa trafi przed Trybunał FIA”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|