F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.09.2020

RaceFans.net: Domenicali zastąpi Carey'a w roli szefa Formuły 1

Marko: Duet Hamilton-Verstappen mógłby zakończyć się zabójstwem

Alonso odwiedził fabrykę Renault w Enstone

Jordan: Wolff powinien zrezygnować z funkcji szefa Mercedesa

R. Schumacher: Aston będzie bardziej odpowiadał Vettelowi

21.09.2020

Stroll: Niektórzy ludzie zawsze będą starali się mnie zniszczyć

Szafnauer: Potrójne wyścigi są nie do utrzymania w F1

Kubica: Problemy Williamsa nie zniechęciły mnie do startów w F1

Villeneuve: Spodziewam się, że Mercedes będzie wygrywał w 2022 roku

Tost: Mam wątpliwości, czy Vettel wygra z Astonem piąty tytuł

18.09.2020

Blick: Alfa może zdecydować się na duet Raikkonen-Schumacher

Hamilton: F1 korzysta z czerwonych flag, by podkręcić widowisko

Binotto: Ferrari wydaje miliony na rozwój symulatora

Massa: Ferrari podjęło dobrą decyzję rezygnując z Vettela

Verstappen: Nie ma dla mnie znaczenia, czy Albon zostanie lub odejdzie

17.09.2020

Louis Deletraz przeciwny udziałowi Alonso w testach w Abu Zabi

Wolff: Transfer Vettela do Astona jest świetny dla Formuły 1

Brown: Sprzedaż fabryki to bardzo dobra decyzja McLarena

Williams: Wycofanie się ROKiT wymusiło sprzedaż zespołu

Todt: Kryzysu Ferrari nie da się porównać do sytuacji z 1993 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brown: Większości zespołów nie podoba się działanie Racing Point

Zdaniem dyrektora McLarena FIA musi zareagować i wprowadzić zmiany w przepisach.
Nataniel Piórkowski, 4 sierpnia 2020, wyświetlenia: 1833<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Większość zespołów F1 chciałaby, aby FIA zakazała stosowania modelu projektowego, wykorzystanego przez Racing Point przy konstrukcji RP20 – przyznaje Zak Brown.

Team Racing Point nie ukrywa, iż jego tegoroczny powstał na bazie ubiegłorocznego Mercedesa W10.

Renault złożyło już nawet trzy protesty wskazując na to, iż kanały chłodzenia hamulców w RP20 są bliźniaczo podobne do tych, które zastosowano w mistrzowskim modelu Mercedesa z sezonu 2019.

Dyrektor generalny McLarena – Zak Brown przyznaje, że większości zespołów nie podoba się działanie Racing Point.

„Myślę, że większości zespołów nie podoba się to, co widzimy w przypadku Copy Point/Tracing Point/Racing Point – w zależności od tego, jak chcecie ich nazywać”.

„Nie wypowiem się na temat tego, czy jest to legalne. Tę kwestię wyjaśni FIA odpowiadając na złożony protest. Odsuwając na bok kwestię legalności, to działanie Racing Point nie jest zgodne z duchem Formuły 1”.

„Owszem, do pewnego stopnia zawsze mieliśmy do czynienia z kopiowaniem pewnych rozwiązań. Zawsze przyglądamy się temu, co robią inne zespoły – czy to w zakresie przedniego skrzydła czy podwójnego dyfuzora. To element tego sportu. Tym razem kopiowanie doszło do granic ekstremum, bo Racing Point otwarcie przyznało, że skopiowało inny bolid”.

„Nie uważam, aby na tym polegała Formuła 1. Są inne formaty wyścigów, gdzie mamy jedną, dwie lub trzy specyfikacje podwozia. Nie wpisuje się to jednak w DNA F1”.

„Najważniejsze jest to, że w krótkim czasie otrzymamy wyjaśnienie odnośnie tego co się stało i czy jest to właściwe, czy nie. Ale niezależnie od werdyktu raczej wszyscy zgodzimy się co do tego, że ten model nie powinien być modelem dla przyszłej F1. Musimy zapewnić, że powstaną przepisy, które uniemożliwią powtórzenie tego, co stało się w tym sezonie”.

Pojawiają się sugestie o tym, iż F1 powinna zaakceptować funkcjonowanie zespołów wykorzystujących bolidy klienckie pod warunkiem ograniczenia ich nagród finansowych. Brown jest jednak przeciwny takiemu rozwiązaniu. „Nie tylko mielibyśmy dwupoziomowy system na torze, ale także poza nim. Wydaje mi się, że Formuła 1 straciłaby wtedy swoją tożsamość”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.09.2020  Brown: Sprzedaż fabryki to bardzo dobra decyzja McLarena
15.09.2020  Brown: Chcemy wykorzystać napięcia panujące w innych zespołach
12.09.2020  Brown: McLaren może zaoferować Perezowi starty w IndyCar
09.08.2020  Szafnauer: Brown nie ma zielonego pojęcia o czym mówi
08.08.2020  Brown: Potwierdziło się, że Racing Point opowiadało brednie
Tagi:
Brown Z.
Racing Point
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca