F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ticktum zwycięzcą sprintu F2 na Silverstone

Różnica między pierwszym i drugim miejscem na mecie wyniosła raptem 0,3s.
Michał Bielicki, 2 sierpnia 2020, wyświetlenia: 578<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dan Ticktum odniósł zwycięstwo podczas drugiego wyścigu Formyłu 2 odbywającego się w ten weekend. Brytyjczyk obronił swoją pozycję przed szarżującym za jego plecami Christianem Lundgaardem jadącym na świeżych miękkich oponach. Dystans między pierwszym a drugim miejscem na mecie wyniósł 0,3s.

Wszyscy kierowcy postanowili startować do sprintu na twardych oponach, ponieważ pit stop w tym wyścigu nie jest obowiązkowy, a ta właśnie opona wytrzymuje dużo lepiej dłuższe dystanse. Gdy czerwone światła zgasły podczas startu, wszyscy ruszyli do ścigania, oprócz Giuliano Alesi, któremu bolid zgasł, ale potem dołączył do stawki, będąc całe okrążenie do tyłu.

Na przedzie stawki, startujący z pole position Dan Ticktum bez problemu utrzymał pierwsze miejsce, natomiast za jego plecami Christian Lundgaard przebił się do przodu wyprzedzając Calluma Illota, Loisa Deletraza oraz Felipe Drugovicha, ostatecznie osiągając drugą lokatę. Deletraz także wyprzedził Drugovicha i zajął trzecie miejsce, z Brazylijczykiem i Illotem za swoimi plecami. Kolejne trzy miejsca po pierwszym okrążeniu okupowali Nikita Mazepin, Guanyu Zhou oraz Mick Schumacher. Lider klasyfikacji generalnej, Robert Szwarcman, awansował trzy miejsca i był jedenasty.

Na pierwszych zakrętach pierwszego okrążenia Illot dotknął tyłu bolidu Yuki Tsunody. Japończył w konsekwencji obrócił się, silnik zgasł i to był dla niego koniec wyścigu. Przez blisko okrążenie na torze był wirtualny samochód bezpieczeństwa, a w międzyczasie sędziowie zaczęli przyglądać się temu incydentowi. Ostatecznie, na okrążeniu 4, kiedy Illot jechał na piątej pozycji, został ukarany dodaniem 5 sekund do wyniku wyścigu.

Drugovich zaczął spadać kolejne pozycje w dół, najpierw na okrążeniu 7 wyprzedził go Illot. Kółko później, skutecznie zaatakował go Mazepin i jednocześnie do walki dołączył się jadący za nimi Zhou i wyprzedził on obu kierowców. W ten sposób Brazylijczyk spadł juz na siódmą lokatę, a Chińczyk awansował na piąte miejsce.

W dalszej części stawki Szwarcman próbował przebijać się w stronę punktowanych pozycji po wczorajszym słabym występie i na okrążeniu 10 wyprzedził Jacka Aitkena zdobywając dziesiątą lokatę. Mniej udany wyścig miał Roy Nissany, który wpadł w poślizg jadąc w dole stawki, przez co spadł na przedostatnie miejsce, przed Alesim będącym okrążenie z tyłu.

Illot poczuł presję związaną z karą, a także koniecznością zdobycia jak największej ilości punktów, żeby jeszcze bardziej zmniejszyć stratę w klasyfikacji kierowców do Szwarcmana. Na okrążeniu 13. wyprzedził Deletraza, a następnie Lundgaarda po zewnętrznej zakrętu Stowe, dzięki czemu awansował na drugie miejsce i zaczął cisnąć, żeby dogonić lidera, a także zbudować margines 5 sekund za swoimi plecami.

Niestety, Illot naciskał chyba trochę za mocno, ponieważ dosłownie na końcu okrążenia 15, tuż przed ostatnim zakrętem, wpadł w poślizg i utknął na środku toru ze zgaszonym silnikiem. Dla Brytyjczyka był to koniec walki o mocne punkty, a na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Cała stawka była pokierowana przez aleję serwisową i niektórzy kierowcy postanowili zaryzykować niestandardową taktykę i zatrzymać się na zmianę opon, by założyć miękką mieszankę na ostatnie kółka. Jednym z tych kierowców był jadący na drugiej pozycji Lundgaard. Stracił przez to trzy pozycje, ale był jedynym zawodnikiem w czołówce, który miał w tym momencie świeże i bardziej miękkie opony.

Tą taktykę próbowali wykonać także inni kierowcy. Sean Galael miał mało szczęścia, ponieważ jego lewe przednie koło nie zostało dokręcone do końca, więc Indonezyjczyk zaparkował swoje auto na wyjeździe z alei serwisowej kończąc swój wyścig. Na zmianę zostali także jednocześnie ściągnięci kierowcy Premy, Schumacher i Szwarcman, jednak zrobiono to okrążenie później niż wszyscy, do tego ekipa nie miała przygotowanych wszystkich opon dla Rosjanina. Efektem tego był spadek odpowiednio na trzynaste i siedemnaste miejsce.

Na okrążeniu 19 zjechał samochód bezpieczeństwa i wróciliśmy do ścigania, z trzema okrążeniami do końca. Lundgaard nie czekał długo na spożytkowanie przewagi opon i już na początku wyprzedził Mazepina. Okrążenie później udało mu się pokonać Zhou, a na początku ostatniego kółka awansował na drugą lokatę mijając Deletraza. Od razu rzucił się w pościg za Ticktumem, ale brakowało mu dosłownie kilkaset metrów, ponieważ linię mety przejechał 0,3s za zwycięzcą.

Za ich plecami szalał także Jehan Daruvala. Hindus tuż po restarcie awansował na ósme miejsce, by na kolejnych okrążeniach przebijać się coraz bardziej do przodu, aby ostatecznie dotrzeć aż na czwartą pozycję. Pomógł mu też w tym trochę Zhou, który na ostatnim okrążeniu przejeżdżając przez Becketts wpadł w poślizg i z czwartej lokaty wypadł poza punktowane pozycje.

Ostatecznie, pierwsza ósemka zameldowała się na mecie w kolejności Ticktum, Lundgaard, Deletraz, Daruvala, Mazepin, Drugovich oraz Aitken. Szwarcman znów nie dojechał w punktach, ale jego najbliższy rywal, Illot, odpadł z wyścigu, więc w klasyfikacji kierowców nie nastąpiła zmiana lidera.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca