F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton szczęśliwie wygrywa domowe Grand Prix

W końcówce wyścigu poddały się opony Pirelli.
Łukasz Godula, 2 sierpnia 2020, wyświetlenia: 3622<< | lista | T- | T+ | >>
Po nie za długiej przerwie wracamy do kolejnych maratonów z Formułą 1. Tym razem czekają nas dwa weekendy na torze Silverstone. Pierwszy z nich zapewnił nam niesamowitą końcówce zawodów.

Start bez kraks
Sam start przebiegł w bojowej, ale uczciwej atmosferze, żaden z kierowców nie ucierpiał na pierwszych zakrętach. Lewis Hamilton ruszył nieco słabiej, ale dojazd do pierwszego wirażu był na tyle krótki, że Bottas nie miał szans ataku. Dobrze ruszył Verstappen, ale przez zamieszanie musiał się bronić przed Leclerkiem.

O ile sam start był czysty, o tyle po jednym kółku mieliśmy już ogłoszoną neutralizację z powodu incydentu pomiędzy Magnussenem i Albonem. Kierowca Red Bulla wciskał się na wewnętrzną Duńczyka, ale ten nie zostawił ani centymetra miejsca, uderzył w Albona i wyleciał w bariery. Sam Red Bull wytrzymał uderzenie i pojechał dalej.

Za czołówką start przeniósł pewne przetasowania. Sainz wspiął się na piąte miejsce, a Ricciardo na szóste. Spadł za to Norris, na siódmą lokatę i Stroll, na ósmą. Za to po neutralizacji Albon zjechał po twarde opony, by próbować swoich sił w walce strategicznej.

Spokojna jazda, incydent Kwiata
Do trzynastego okrążenia walka na torze przebiegała dość leniwie i niewiele się działo, do momentu nagłego i dziwnego incydentu Kwiata w łukach Maggots, Becketts. Rosjanin stracił panowanie nad samochodem i z ogromną prędkością uderzył w ścianę. Samochód uległ niemal doszczętnego zniszczenia, ale kierowcy nic się nie stało i poza ogromnymi nerwami, Kwiat wyszedł cało z opresji.

Na pierwszym okrążeniu neutralizacji większość stawki zjechała po nowe twarde opony, a na kolejny zjechali kierowcy, którzy nie zrobili tego wcześniej, poza Grosjeanem. Wszyscy założyli twarde opony, a jedyna zamiana miejsc nastąpiła pomiędzy Oconem i Vettelem, Niemiec podskoczył o jedną lokatę.

Po neutralizacji do zaciętej walki doszło pomiędzy Ricciardo, a zawodnikami McLarena. Raz to Renault atakowało McLarena, a po chwili musiało się bronić. Po bardzo ładnej walce Ricciardo musiał ustąpić Norrisowi, przy okazji zatrzymując atakującego Strolla. Kolejną przeszkodą stał się Grosjean, który jeszcze nie zmieniał opon. Po kilku okrążeniach i dość agresywnej obronie Francuza oba McLareny uporały się z Haasem. Nieco dalej Ocon odzyskał pozycję od Vettela i naciskał na Strolla.

Nie był to wyścig, który trzymał nas w napięciu od startu do mety. Na kolejnych okrążeniach wiele się nie działo, poza pit stopem Grosjeana i atakiem Gasly'ego na Vettela. Atakiem udanym, po którym Francuz wskoczył na dziesiąte miejsce.

Horrory na ostatnich kilometrach
Jednak mamy nadzieję, że nuda przez większość wyścigu nie skłoniła nikogo do wyłączenia transmisji. Ostatnie kółka były prawdziwym horrorem. U Bottasa doszło do awarii lewej przedniej opony, co było tylko zwiastunem dalszych problemów u innych zawoników. Fin wypadł poza czołową dziesiątkę gdyż musiał zmienić przebite ogumienie. W tym czasie Ricciardo uporał się z Norrisem i dobierał się do Sainza, ale u Hiszpana również doszło do awarii.

Gdyby tego było mało, na ostatnim kółku opony poddały się również u Hamiltona. I wykorzystał by to Verstappen... Gdyby nie wezwano go wcześniej na zmianę opon i próbę walki o najszybsze kółko. Walka się udała, ale przez to Max nie wygrał w dzisiejszym Grand Prix.

Warto odnotować również wyprzedzanie Gasly'ego i Albona na Strollu. Vettel ostatecznie zgarnął ostatni punkt, walcząc z Bottasem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Gasly: idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
20.04.2024  GP Chin: wyniki kwalifikacji
20.04.2024  Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach
20.04.2024  GP Chin: wyniki sprintu
Tagi:
Silverstone
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca