|
|
|
|
|
|
Hamilton: Ma³o brakowa³o a serce odmówi³oby mi pos³uszeñstwa |
Brytyjczyk modli³ siê w my¶lach, aby dojechaæ do mety na przebitej oponie. |
|
•Nataniel Piórkowski, 2 sierpnia 2020, wy¶wietlenia: 1186 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton nie ukrywa, ¿e gdy dostrzeg³ przebit± oponê w swoim bolidzie ma³o brakowa³o, a jego serce odmówi³oby pos³uszeñstwa.
Hamilton przewodzi³ rywalizacji od startu do mety. Na trzy okr±¿enia przed koñcem rywalizacji dosz³o do przebicia opony w drugim z bolidów Mercedesa, u Valtteriego Bottasa. W tym samym czasie Max Verstappen zjecha³ po ¶wie¿e ogumienie, aby powalczyæ o bonusowy punkt za najszybsze kó³ko.
Przed fina³owym okr±¿eniem Hamilton dysponowa³ 32-sekundow± przewag± nad Holendrem, jednak wyje¿d¿aj±c z Luffield w jego bolidzie tak¿e dosz³o do delaminacji opony.
Liderowi klasyfikacji generalnej uda³o siê dojechaæ do mety, ale jego przewaga nad Verstappenem stopnia³a do sze¶ciu sekund.
„A¿ do ostatniego okr±¿enia wszystko sz³o do¶æ g³adko. Opony spisywa³y siê ¶wietnie. Valtteri naciska³ bardzo mocno – ja próbowa³em oszczêdzaæ opony a wygl±da³o to tak, jakby on jecha³ pe³nym tempem”.
„Gdy us³ysza³em, ¿e jego opona siê podda³a, od razu popatrzy³em na moj±, choæ wydawa³a siê w porz±dku. Samochód skrêca³ zupe³nie normalnie. ¯adnych problemów. My¶la³em, ¿e jest OK”.
„Na ostatnich okr±¿eniach jecha³em trochê wolniej, jednak nagle na prostej dostrzeg³em sp³aszczenie. Zobaczy³em, ¿e kszta³t gumy zaczyna siê zmieniaæ. Poczu³em, jak ¿o³±dek podchodzi mi do gard³a. Nie by³em nawet pewny, czy nie wypadnê z toru po naci¶niêciu na hamulce. Pó¼niej opona zaczê³a schodziæ z obrêczy”.
„Stara³em siê jechaæ, utrzymywaæ prêdko¶æ. Czasem bywa tak, ¿e guma siê odrywa i niszczy przednie skrzyd³o oraz inne czê¶ci. Mój Bo¿e... Modli³em siê tylko, abym móg³ jechaæ i utrzymywaæ jako takie tempo”.
„Ma³o brakowa³o, a nie uda³oby mi siê pokonaæ dwóch ostatnich zakrêtów, ale dziêki Bogu – uda³o siê. Mo¿e powinni¶my zjechaæ na pit stop, kiedy dostrzegli¶my problemy z delaminacj±”.
Hamilton podkre¶li³, ¿e pomimo kryzysowej sytuacji jego in¿ynier wy¶cigowy kontrolowa³ sytuacjê i przekazywa³ na bie¿±co aktualizacje w sprawie przewagi nad Verstappenem.
„Mo¿ecie siê zdziwiæ lub nie, ale z jakiego¶ powodu w samej koñcówce nie czu³em nerwów. Bono informowa³ mnie o przewadze. W pewnej chwili wynosi³a ona 30 sekund, ale mala³a w szybkim tempie. Zadawa³em sobie pytanie, jak daleko znajdujemy siê od mety”.
„Na szczê¶cie bolid przejecha³ przez Maggots i Becketts. Pokona³em T15 i tam mia³em spore problemy. S³ysza³em, jak przewaga spad³a z 19 do 10 sekund. Doda³em gazu, ale s³ysza³em Bono – dziewiêæ, osiem, siedem. O mój Bo¿e... Nigdy nie do¶wiadczy³em takiej sytuacji na ostatnim okr±¿eniu. By³o blisko a serce odmówi³oby mi pos³uszeñstwa”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualno¶ci, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artyku³y, S³owniczek pojêæ F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespo³y, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualno¶ci, Profil kierowcy, Osi±gniêcia, Daniele Morelli (mened¿er), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis po¶wiêcony F1 i innym seriom wy¶cigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrze¿one |
|
|
|
• • • |
| |
|