F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli zapowiada kompleksową analizę ogumienia

Pod koniec wyścigu w trzech bolidach doszło do delaminacji opon.
Nataniel Piórkowski, 3 sierpnia 2020, wyświetlenia: 1182<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Pirelli przeprowadzi kompleksową analizę incydentów związanych z delaminacją opon, do których doszło w kilku bolidach w samej końcówce wyścigu o GP Wielkiej Brytanii.

W bolidach Lewisa Hamiltona, Valtteriego Bottasa i Carlosa Sainza doszło do wyglądających w podobny sposób pęknięć lewej przedniej opony.

Podczas gdy Brytyjczyk dowiózł do mety zwycięstwo wykorzystując dużą przewagę nad Verstappenem, Fin i Hiszpan zostali zmuszeni do nieplanowanych wizyt w alei serwisowej, wypadając tym samym z punktowanej dziesiątki.

Szef działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isola, powiedział: „Oczywiście przeanalizujemy, co wydarzyło się na kilku ostatnich okrążeniach. Teraz trudno o jakiekolwiek wnioski. Mogło to być związane z wysokim stopniem zużycia, bo opony mające na koncie po 38 okrążeń na takim torze jak ten są już naprawdę zużyte. Nie przesądzam jednak, że to kluczowy czynnik”.

„Równie dobrze mogą to być odłamki, bo na torze leżała część przedniego skrzydła z bolidu Kimiego oraz inne kawałki karoserii”.

„Chcemy przeprowadzić kompleksową analizę – badaniom poddamy nie tylko opony, w których doszło do pęknięć, ale całe ogumienie użyte na tych ostatnich okrążeniach wyścigu. Być może uda nam się znaleźć inne nacięcia lub otrzymamy jakieś wskazówki w sprawie tego, co się wydarzyło”.

„Nie chcemy wykluczać żadnej możliwości. To byłby największy błąd. Musimy brać pod uwagę wszystkie scenariusze. Należy zrozumieć, czy w konstrukcji opony był element, który został poddany nadmiernym siłom lub innym czynnikom. Na te pytania da odpowiedź nasze dochodzenie”.

W tym tygodniu Pirelli ma zapewnić kierowcom jeszcze miększe mieszanki ogumienia. Isola zdementował sugestie o tym, iż alokacja może ulec zmianie.

„Jest kilka znaków zapytania. Wszystko zależy od tego, co spowodowało problem. Musimy odpowiedzieć na niego w odpowiedni sposób. Reakcja zależy od czynnika, który doprowadził do pęknięć”.

„Jeśli na przykład będzie to zużycie, to nie ma znaczenia, czy użyjemy mieszanek takich jak dzisiaj, czy miększych – każda opona ma maksymalną liczbę okrążeń, która zależy od każdego bolidu. Każdy bolid jest inny”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca