|
|
|
|
|
|
Kraksa Kwiata nie była spowodowana problemem z ogumieniem |
Do kraksy Rosjanina doprowadziła usterka mechaniczna w obrębie obręczy koła. |
|
•Nataniel Piórkowski, 6 sierpnia 2020, wyświetlenia: 843 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Incydent z udziałem Daniiła Kwiata, do którego doszło w początkowej fazie wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii był wynikiem usterki mechanicznej.
Kwiat wypadł z toru pokonując szybki zakręt Maggots. Początkowo Rosjanin uważał, iż to on sam ponosi winę za kraksę. Powtórki pokazały jednak, że w chwili utraty panowania nad kierownicą w bolidzie pękła prawa tylna opona.
Pirelli nie było w stanie przeprowadzić dokładnych badań na mobilnym stanowisku znajdującym się w padoku toru Silverstone. Opona z bolidu AlphaTauri została wysłana do Mediolanu. Tam odkryto, iż ze względu na usterkę mechaniczną bolidu opona nie była w stanie trzymać się obręczy koła.
W komunikacie prasowym Pirelli wyjaśnia: „Wspólnie ze Scuderią AlphaTauri Pirelli zakończyło dochodzenie w sprawie ustalenia dokładnej przyczyny incydentu, w wyniku którego Daniił Kwiat uderzył w ścianę na dwunastym okrążeniu wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii”.
„Osobny problem mechaniczny doprowadził do przegrzania się wewnętrznej strony prawej tylnej obręczy koła, co spowodowało stopienie stopki opony. W rezultacie stopka nie była już w stanie utrzymywać opony na feldze. To zaowocowało z kolei ujściem powietrza z opony”.
„Ogumienie nie odegrało więc żadnej roli w zakresie przyczyny tego incydentu”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|