F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Key: Kazus Racing Point może wyznaczyć niebezpieczny precedens

Brytyjczyk wzywa FIA do ostrożnego zbadania kwestii legalności bolidu RP20.
Nataniel Piórkowski, 6 sierpnia 2020, wyświetlenia: 980<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA może ustanowić niebezpieczny precedens, jeśli zespoły otrzymają możliwość zastosowania podejścia projektowego obranego przez Racing Point – ostrzega James Key.

Racing Point nie ukrywa, że przygotowując model RP20 wzorowało się na ubiegłorocznej konstrukcji Mercedesa W10. Zespół z Silverstone zaznacza jednak, iż jej bolid jest w pełni legalny.

Inne zdanie ma w tej sprawie team Renault, który oprotestował wloty chłodzenia hamulców RP20 przy okazji wyścigów w Styrii, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii.

Dyrektor techniczny McLarena – James Key ostrzega, że werdykt w sprawie kontrowersyjnej konstrukcji może całkowicie zmienić charakter rywalizacji zespołów w zakresie prac projektowych.

„Musimy polegać na FIA i wierzyć, że podejmą właściwe decyzje w tej sprawie. Nie odnoszę się do sporu w sprawie wlotów chłodzenia hamulców, chodzi mi o ogólną regułę”.

„Gdy spojrzymy na nasz bolid, to poza jednostką napędową jest to w stu procentach McLaren. Patrzymy na niego i możemy powiedzieć: «To wszystko nasza praca». Myślę, że taka właśnie powinna być Formuła 1. Taka jest jej tradycja”.

Key dodał, że skala w jakiej Racing Point skopiowało Mercedesa W10 przekracza wszelkie działania innych zespołów podejmowane w przeszłości.

„Pojawia się wiele argumentów, iż zespoły zawsze coś od siebie kopiowały. To prawda, oczywiście. Dobrą rzeczą jest to, że przypadku najbardziej znaczącego czynnika wpływającego na osiągi – w przypadku aerodynamiki, możemy dostrzec powierzchnie. To jednak tylko 30% pełnego obrazu”.

„Jeśli chcesz sprawić, by te powierzchnie działały, to odwzorowanie ich subtelności i zawiłości jest dość trudne. Dlatego właśnie rzadko oglądamy coś, co pokazało Racing Point”.

Key uważa, że kazus Racing Point może ustanowić precedens, który zupełnie odmieni Formułę 1.

„To co tu widzimy wydaje się być znaczącym przekroczeniem pewnej granicy. Ważne jest teraz, aby FIA zadecydowała, czy tego właśnie chce. W przeciwnym wypadku będziemy mieć wiele bardzo podobnych do siebie bolidów. Stawka będzie miała co roku ten sam układ z jednym dominującym zespołem. Nie wydaje mi się, aby ktokolwiek z nas tego chciał”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Przepisy
Racing Point
Key J.
FIA
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca