F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Protest Renault uznany, Racing Point ukarane

Sędziowie zadecydowali o odjęciu 15 punktów z konta RP i nałożeniu grzywny 400 tys. euro.
Nataniel Piórkowski, 7 sierpnia 2020, wyświetlenia: 4290<< | lista | T- | T+ | >>

Sędziowie uznali protest wniesiony przez Renault w sprawie kanałów chłodzenia hamulców bolidu RP20. Racing Point zostało ukarane odjęciem 15 punktów oraz 400 tysiącami euro grzywny.

Racing Point nie ukrywało, iż jego tegoroczny powstał na bazie zdjęć ubiegłorocznego Mercedesa W10. Wzbudziło to konsternację zaniepokojenie konkurencyjnych zespołów, szczególnie gdy okazało się, iż RP20 jest w stanie zapewnić możliwość walki o pozycje w czołowej piątce.

Renault zdecydowało się na podjęcie bardziej zdecydowanych działań i złożyło trzy protesty wskazując na to, iż kanały chłodzenia hamulców w RP20 są bliźniaczo podobne do tych, które zastosowano w mistrzowskim modelu Mercedesa z sezonu 2019.

Pierwszy protest został wniesiony przy okazji Grand Prix Styrii. Kolejne po Grand Prix Węgier i Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Przed Grand Prix 70-lecia sędziowie FIA zakończyli dochodzenie, uznając protest Renault za zasadny. W efekcie nałożyli na Racing Point karę odjęcia 15 punktów w klasyfikacji generalnej (w drugim wyścigu na Red Bull Ringu RP zdobyło 14 "oczek").

Dodatkowo team został ukarany grzywną w wysokości 400 tysięcy euro. Nałożono także na niego dwie reprymendy za wykorzystywanie oprotestowanych bolidów w Grand Prix Węgier i Grand Prix Wielkiej Brytanii.

W latach 2018 i 2019 Racing Point w legalny sposób otrzymało od Mercedesa projekty przednich i tylnych kanałów chłodzenia hamulców. W sezonie 2019 w bolidzie RP19 znalazły się tylko przednie. W konstrukcji na 2020 rok zespół skorzystał także z tylnych. Jednakże przed rozpoczęciem kampanii kanały chłodzenia hamulców zostały uwzględnione w wykazie części, które każdy z zespołów musi zaprojektować samodzielnie. Właśnie ten fakt posłużył za podstawę do uznania protestu Renault.

We wnioskach z analizy FIA uznała, że głównym projektantem spornych elementu bolidu Racing Point był w rzeczywistości Mercedes.

„W opinii FIA Racing Point umniejsza znacznie materiałów, które otrzymało od Mercedesa i wyolbrzymia ilość pracy, którą wykonało samodzielnie. Mercedes przekazał Racing Point dużą część materiałów projektowych kanałów chłodzących hamulce. Racing Point wprowadziło do nich następnie relatywnie małe zmiany”.

„Mówiąc o stworzeniu 883 rysunków nowych kanałów, Racing Point stara się podkreślić skalę wykonanej pracy. Faktem jest jednak, że każda, nawet najmniejsza zmiana w projekcie wymaga stworzenia nowego rysunku”.

„FIA nie wątpi, że Racing Point myślało o projekcie Mercedesa i poświęciło czas oraz wysiłki na jego zrozumienie i dostosowanie. Jednakże faktem pozostaje to, iż projekt Racing Point w dużej mierze opiera się na projekcie Mercedesa. Z tego też względu projekt ten nie może być uznany własność Racing Point”.

Należy oczekiwać, że Racing Point odwoła się od decyzji w sprawie kar nałożonych przez sędziów. Sprawę rozpatrzy wtedy Międzynarodowy Trybunał Apelacyjny FIA.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Racing Point

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca