|
|
|
|
|
|
FIA chce zakazać projektowania bolidów w stylu Racing Point |
Organ zarządzający wprowadzi zmiany w przepisach sportowych na sezon 2021. |
|
•Nataniel Piórkowski, 7 sierpnia 2020, wyświetlenia: 2157 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
FIA zapowiada wprowadzenie zmian w regulaminie sportowym, które nie pozwolą zespołom na kopiowanie innych bolidów w takim stopniu, w jakim przed sezonem 2020 zrobiło to Racing Point.
Team Lawrence'a Strolla został ukarany odjęciem 15 punktów z klasyfikacji konstruktorów, grzywną w wysokości 400 tysięcy euro oraz dwoma reprymendami, po tym jak sędziowie orzekli, iż kanały chłodzenia hamulców zastosowane w bolidach RP20 były w praktyce zaprojektowane przez Mercedesa.
Chociaż Renault oprotestowało tylko jeden obszar bolidu Racing Point, FIA zamierza wprowadzić ogólne obostrzenia, zachęcając zespoły do przygotowywania własnych, oryginalnych rozwiązań technicznych.
„Uważamy, że Racing Point wyniosło kopiowanie na zupełnie nowy poziom” – przyznał szef działu technicznego FIA, Nikolas Tombazis. „Zdecydowali się zastosować filozofię opartą na kopiowaniu do całego bolidu, dokonując czegoś, co nazwałbym zmianą paradygmatu”.
„Nie uważamy, iż tak powinna wyglądać Formuła 1. Nie chcemy, aby w przyszłym roku na stracie sezonu stanęło osiem czy dziesięć kopii Mercedesa, a najważniejszym wyznacznikiem osiągów miałoby być to, jak sprawnie radzisz sobie z procesem kopiowania”.
„Planujemy w bardzo krótkim czasie wprowadzić zmiany w przepisach sportowych na sezon 2021, które zapobiegną temu, aby takie podejście stało się normą. Nowe zapisy regulaminowe nie pozwolą zespołom na wykorzystywanie rozległych materiałów fotograficznych do kopiowania całych fragmentów konkurencyjnych bolidów w taki sposób, w jaki zrobiło to Racing Point”.
„Oczywiście nadal będziemy akceptować kopiowanie poszczególnych komponentów w danych obszarach. Nie chcemy jednak, aby jeden bolid był w gruncie rzeczy kopią drugiego”.
FIA przygotowuje szczegółowe wyjaśnienia w sprawie orzeczenia dotyczącego Racing Point. „Chcemy wysłać zespołom bardzo czytelną wiadomość, iż nie powinny już teraz obierać takiego podejścia do projektowania przyszłorocznych bolidów, bo będzie to niedozwolone”.
Tombazis przyznał jednak, że zespoły nie mogą „oduczyć się” wiedzy, którą mają już teraz na tema konstrukcji rywali. „Oczywiście zostanie przyjęta zasada, że cokolwiek z tego, co zespoły mają w obecnych bolidach, nie powinno być z nich usuwane lub projektowane od nowa”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|