F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.09.2020

Blick: Alfa może zdecydować się na duet Raikkonen-Schumacher

Hamilton: F1 korzysta z czerwonych flag, by podkręcić widowisko

Binotto: Ferrari wydaje miliony na rozwój symulatora

Massa: Ferrari podjęło dobrą decyzję rezygnując z Vettela

Verstappen: Nie ma dla mnie znaczenia, czy Albon zostanie lub odejdzie

17.09.2020

Louis Deletraz przeciwny udziałowi Alonso w testach w Abu Zabi

Wolff: Transfer Vettela do Astona jest świetny dla Formuły 1

Brown: Sprzedaż fabryki to bardzo dobra decyzja McLarena

Williams: Wycofanie się ROKiT wymusiło sprzedaż zespołu

Todt: Kryzysu Ferrari nie da się porównać do sytuacji z 1993 roku

Haas rozważa zatrudnienie Roberta Szwarcmana na sezon 2021?

16.09.2020

Durand: Przepis o wpisowym uderzy w projekt Panthera

Vettel: Szkoda, że Hamilton tak łatwo pobija rekordy Schumachera

Leclerc i Ricciardo liczą na powrót toru Mugello w przyszłości

Schumacher: Tytuł w F2 nie zagwarantuje mi posady w Formule 1

Todt: Mam nadzieję, że Volkswagen jest realnie zainteresowany F1

Marko: Red Bull musi mieć konkurencyjny silnik, by zatrzymać Maksa

15.09.2020

Renault omawia z FIA zaproszenie Alonso na testy w Abu Zabi

Nurburgring liczy na występ Schumachera w piątkowym treningu

Brown: Chcemy wykorzystać napięcia panujące w innych zespołach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes krytykuje warunki porozumienia Concorde

Zespół uważa, że padł największą ofiarą zmian zaproponowanych przez Liberty Media.
Nataniel Piórkowski, 7 sierpnia 2020, wyświetlenia: 2978<< | lista | T- | T+ | >>

Mercedes nie zamierza podpisać nowego porozumienia Concorde przed terminem 12 sierpnia i uważa, że padł największą ofiarą zmian proponowanych przez Liberty Media.

Formuła 1 finalizuje negocjacje z zespołami na temat warunków nowych umów komercyjnych. Wejdą one w życie wraz z początkiem 2021 roku.

Celem Liberty Media jest wprowadzenie bardziej sprawiedliwego modelu podziału nagród finansowych oraz uczynienie sportu bardziej sprawiedliwym i zrównoważonym.

Kilka ekip potwierdziło już, że jest gotowe przyjąć warunki zaproponowane przez właściciela praw komercyjnych. W gronie tym znajdują się między innymi Ferrari i McLaren.

Jako termin na złożenie podpisów wyznaczono 12 sierpnia. Pięć dni przed tą datą Toto Wolff zakomunikował jednak, że jego zespół nie czuje się doceniony przez Formułę 1.

„Daliśmy jasno do zrozumienia, że popieramy bardziej sprawiedliwy podział nagród finansowych. Założenie, że sukces jest nagradzany, ale możliwy do osiągnięcia dla wszystkich zespołów – pełna zgoda”.

„Jesteśmy jednak największą ofiarą ograniczenia nagród finansowych. Ferrari utrzymało swoją uprzywilejowaną pozycję. Red Bull równoważy środki dzięki AlphaTauri. To Mercedes najbardziej odczuje tę zmianę”.

„Uważam, że przez ostatnie lata Mercedes wniósł bardzo dużo do tego sportu. Oprócz bycia konkurencyjnym zespołem, mamy też kierowcę o zdecydowanie największej popularności na świecie”.

„Wydaje nam się, że podczas tych negocjacji nie byliśmy traktowani w taki sposób, jak powinniśmy. Z naszej perspektywy wciąż jest wiele otwartych tematów, które dotyczą kwestii prawnych, handlowych i sportowych. Nie czuję się gotowy, aby podpisać Porozumienie Concorde”.

Wolff nie doprecyzował, z czego dokładnie wynika niezadowolenie Mercedesa. Uważa się jednak, że ma na nie wpływ kilka czynników.

Srebrne Strzały nie odczuwają, iż zostały docenione za ostatnie sukcesy oraz inwestycje poczynione w sport jako dostawca jednostek napędowych. Nie są także zadowolone z zachowania przez Ferrari prawa weta oraz dodatkowej historycznej nagrody finansowej. Mercedes nie podważa jednak statusu Ferrari, ale uważa, że zbudował swój własny, który jednak nie został doceniony podczas rozmów.

Niemiecka ekipa ma także zastrzeżenia do nowej struktury decyzyjnej, która ma wejść w życie od przyszłego roku. Zmiany w przepisach mają już nie być zatwierdzane poprzez jednomyślność, co znacznie osłabia pozycję największych zespołów.

Biuro prasowe Formuły 1 odpowiedziało na komentarz Wolffa, publikując krótkie oświadczenie w którym podkreśliło, że nie zamierza opóźniać finalizacji prac nad nowym porozumieniem.

„Formuła 1 zaangażowała się we współpracę, wykazując konstruktywne nastawienie do opinii przekazanych przez wszystkie zespoły. Ta umowa ma istotne znaczenie dla przyszłości sportu i naszych kibiców. Idziemy naprzód i nie będziemy dłużej zwlekać”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.09.2020  Mercedes wraca do rozmów w sprawie umowy Hamiltona
14.09.2020  Wolff dementuje plotki o sprzedaży Mercedesa firmie Ineos
13.09.2020  Mercedes nie komentuje spekulacji o sprzedaży zespołu firmie Ineos
12.09.2020  Horner: Mercedes ma podobną przewagę jak w sezonie 2014
06.09.2020  Mercedes tłumaczy się z błędu, który kosztował Hamiltona karę stop/go
Tagi:
Mercedes
Wolff T.
F1 ogólnie
Liberty Media

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca