|
|
|
|
|
|
Vettel: Strategia Ferrari nie miała sensu |
Czterokrotny mistrz świata przyznaje, że ma za sobą dwa ciężkie weekendy. |
|
•Nataniel Piórkowski, 9 sierpnia 2020, wyświetlenia: 3310 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Sebastian Vettel stwierdził, że strategia zastosowana przez Ferrari nie miała w jego przypadku żadnego sensu.
Niemiec spadł na ostatnie miejsce po tym, jak tuż po starcie obrócił swój bolid w pierwszym zakręcie. Czterokrotny czempion F1 powoli odrabiał straty, jednak po pit stopie utknął za wolniejszymi kierowcami. Niemiec nie był zadowolony z decyzji Ferrari, czego dowodem były niepochlebne słowa wypowiedziane przez niego w radiu zespołowym.
Ostatecznie Vettel minął linię mety na dwunastym miejscu – osiem pozycji za swoim zespołowym partnerem – Charlesem Leclerkiem, który z powodzeniem zrealizował strategię jednego pit stopu.
„Dzisiaj rano rozmawialiśmy o tym, że nie ma sensu zjeżdżać na pit stop, gdy wiemy, że wyjedziemy w korku. Dokładnie to zrobiliśmy w wyścigu. Chodzi mi o to, dlaczego dostaję twardą mieszankę na 10 okrążeń po czym muszę przejechać 20 na pośredniej? Pod koniec wyścigu zaczynało brakować mi opon. Dokładnie o takiej sytuacji rozmawialiśmy przed wyścigiem. Mogliśmy dziś wykonać dużo lepszą pracę”.
Chociaż Vettel notował lepsze czasy niż przed tygodniem, to nie odczuwa, aby w ciągu ostatniego tygodnia Ferrari dokonało jakichkolwiek znaczących postępów.
„Szczerze mówiąc moje tempo było takie samo. Nie sądzę, że dokonaliśmy jakiegoś postępu. Odczucia z jazdy były trochę lepsze niż przed tygodniem, ale osiągi pozostały bez zmian. Tempo było takie samo i jest to dla nas znakiem zapytania. Nie mogę jednak na to zbyt wiele poradzić”.
„Za nami dwa bardzo słabe weekend. Nie wiem, co wydarzyło się pod względem tempa. To dziwne. Z całą pewnością nie był to dla mnie najlepszy dzień. Raczej trochę frustrujący”.
„Próbowałem coś zmienić, ale sposób w jaki obróciłem bolid na pierwszym okrążeniu na pewno nie pomógł. Nie wiem, co się stało. Starałem się trzymać z daleka od problemów, ale poczułem uderzenie. Jego źródłem musiał być krawężnik. Straciłem przyczepność i wykonałem piruet. To wszystko stało się zupełnie niespodziewanie”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|