F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA przyjrzy się przepisom odnośnie komunikacji radiowej

Jest to pokłosie kary nałożonej na kierowców Haasa po Grand Prix Węgier.
Maciej Wróbel, 11 sierpnia 2020, wyświetlenia: 1206<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor wyścigowy F1, Michael Masi, ujawnił, że FIA przyjrzy się przepisom ograniczającym komunikację radiową pomiędzy zespołem a kierowcami na okrążeniu formującym.

O przepisach ograniczających komunikację radiową zrobiło się głośno, gdy na Węgrzech kierowcy Haasa otrzymali kary doliczenia dziesięciu sekund do końcowego rezultatu. Zespół polecił wówczas Kevinowi Magnussenowi i Romainowi Grosjeanowi zjazd do pit lane po opony na suchą nawierzchnię pod sam koniec okrążenia formującego.

Zakaz ten zalicza się do dyrektywy technicznej wprowadzonej jeszcze w roku 2017, która stanowi, że kierowcy muszą prowadzić samochód „sami i bez pomocy”. Ma to zapobiec rozmowom na temat ulepszeń procedury startowej, między innymi o ustawieniach sprzęgła. Dyrektywa dopuszcza wyłącznie rozmowy na tematy związane z bezpieczeństwem na torze.

Po wyścigu Magnussen i Grosjean zostali ukarani, przy czym Duńczyk stracił jeden ze zdobytych punktów, spadając w wynikach GP Węgier z dziewiątego miejsca na dziesiąte. Szef Haasa, Gunther Steiner, od początku wyrażał niezadowolenie z zaistniałej sytuacji i ponownie zdecydował się zabrać głos w tej sprawie po GP Wielkiej Brytanii, kiedy to Alex Albon otrzymał karę pięciu sekund za wyeliminowanie Kevina Magnussena z wyścigu.

„Nie sądzę, by dziesięć sekund było adekwatną karą” – przyznał Steiner w rozmowie z serwisem Autosport. „Zrobiliśmy to przecież na okrążeniu formującym, nie wróciliśmy na swoje pozycje na starcie, zjechaliśmy do alei serwisowej, karząc w ten sposób samych siebie, po czym dostaliśmy dodatkowe dziesięć sekund kary”.

„Tymczasem ktoś może wyeliminować innego kierowcę z wyścigu, otrzymać karę doliczenia pięciu sekund i ciągle dojechać na punktowanej pozycji. Uważam więc, że istnieje pewna rozbieżność pomiędzy tymi dwiema karami. Rozmawiamy z FIA na temat incydentu z Węgier, ale nie będę przywoływać incydentu z Albonem, to nie jest dla mnie warte zachodu”.

„To jest w porządku, jeśli każdy otrzymuje karę pięciu sekund, jeśli kogoś skasuje podczas wyścigu. Nie mam z tym problemu, o ile będzie w tym wszystkim spójność. Muszą jednak się zdecydować, bo ryzykują, że kierowcy zaczną decydować się na eliminowanie innych z wyścigu, bo kara jest bardzo, bardzo łagodna. Ale ja tak nie zrobię. Nie chcę otrzymywać kolejnych kar, chcę zrozumieć. Zrobiliśmy swoje, podjęliśmy rozmowy na ten temat z odpowiednimi osobami w FIA”.

Michael Masi, który pełni funkcję dyrektora wyścigów F1, potwierdził, że dyrektywa zostanie poddana rewizji w świetle incydentu z udziałem zespołu Haasa na Węgrzech. „Będziemy dyskutować, tak jak to robimy ze wszystkimi punktami regulaminów, wszystkim co powinno zostać zaktualizowane, zrewidowane i odnowione od czasu do czasu” – powiedział Masi.

„Dyrektywa techniczna, której ta sprawa dotyczy, nie różni się od innych przepisów, które mogą wymagać przeglądu. Ten proces już trwa i pracujemy ze wszystkimi zespołami, a nie tylko pojedynczymi osobami. To nie była prośba zespołów, w rzeczywistości była to proaktywna sugestia FIA, że jest to coś, co wspólnie sprawdzamy, i rozumiejąc tło tego i jak do tego doszło, tak więc będzie to omawiane na wszystkich poziomach procesu decyzyjnego”

„Jeśli zmiany, które zostaną zaproponowane zostaną uznane za konieczne, to będą one wprowadzone” – zakończył Masi.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
FIA
Steiner G.
Masi M.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca