F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Matsushita sensacyjnym zwycięzcą głównego wyścigu F2 w Barcelonie

Japończyk odniósł zwycięstwo po starcie z osiemnastego pola.
Maciej Wróbel, 15 sierpnia 2020, wyświetlenia: 1813<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Nobuharu Matsushita odniósł niespodziewane zwycięstwo w szalonym głównym wyścigu Formuły 2 na torze Catalunya. Japończyk w walce o zwycięstwo pokonał Roberta Szwarcmana i Guanyu Zhou.

Zwycięstwo byłemu kierowcy testowemu McLarena umożliwił sprzyjający splot wydarzeń i świetna strategia jego zespołu, MP Motorsport. Matsushita który startował z odległej, osiemnastej pozycji, zdecydował się na zjazd po świeże opony podczas neutralizacji spowodowanej kolizją Alesiego z Gelaelem i to właśnie umożliwiło mu awans do ścisłej czołówki wyścigu.

Ruszający do wyścigu z pole position Callum Ilott musiał na starcie uznać wyższość startującego z P2 Roberta Szwarcmana. Dodatkowo, Brytyjczyk musiał bronić się przed Mickiem Schumacherem, który zaliczył znakomity start, awansując z piątego miejsca na trzecie i niemal zrównując się w pierwszym zakręcie z Ilottem i Szwarcmanem. Bardzo szybko doszło jednak do pierwszej neutralizacji, która została spowodowana wypadnięciem z toru Marcusa Armstronga, który stracił panowanie nad bolidem w czwartym zakręcie.

Po dwóch okrążeniach rywalizacja została wznowiona. Czołowa czwórka w składzie: Szwarcman, Ilott, Schumacher i Zhou zaczęła uciekać reszcie stawki. Piąty jechał Drugovich, a za jego plecami walkę o szóste miejsce wygrał wkrótce Tsunoda, który uporał się z Jackiem Aitkenem. Do tego ostatniego bardzo szybko zbliżała się cała grupa zawodników z Ticktumem i Mazepinem na czele.

Szwarcman zaczął bardzo szybko mieć problemy z utrzymaniem odpowiedniego tempa na miękkiej mieszance, przez co już na ósmym kółku stracił prowadzenie na rzecz Calluma Ilotta. Rosjanin wkrótce jako pierwszy z czołówki zjechał po nowy komplet twardych opon. Po pierwszej rundzie postojów w boksach Ilott zdołał utrzymać się przed Szwarcmanem, natomiast problemy z wymianą jednego z kół dopadły Guanyu Zhou, który spadł za Drugovicha.

Prowadzenie na tym etapie obejmował Schumacher, który jako jedyny z czołówki przystępował do wyścigu na twardych oponach. Za jego plecami ze stratą ośmiu sekund plasowali się inni kierowcy, którzy także nie mieli jeszcze za sobą wizyty u mechaników: Mazepin, Ticktum, Markiełow i Matsushita. Wraz z kolejnymi okrążeniami spadała jednak znacząco przyczepność u Schumachera i pozostałych wymienionych zawodników. Na siedemnastym kółku Niemiec z trudem już utrzymywał bolid na torze. Podobne problemy meldował zespołowi również Nikita Mazepin.

W tym samym czasie Ilott, Szwarcman i Drugovich odrabiali straty i byli zdecydowanie najszybszymi zawodnikami na torze. Brytyjczyk dużymi krokami zbliżał się do Schumachera i jednocześnie budował przewagę nad Szwarcmanem, wyprzedzając po drodze Alesiego, Matsushitę, Markiełowa i Ticktuma. Schumacher zdecydował się wreszcie zjechać do pit lane na 24. kółku, kiedy to tracił do Ilotta już niemal po 4 sekundy na okrążeniu. Ilott w międzyczasie uporał się z Mazepinem i wrócił na prowadzenie. Chwilę potem Felipe Drugovich zdołał wyprzedzić Roberta Szwarcmana, u którego zaczynały się problemy z degradacją twardych opon. Mick Schumacher wrócił natomiast na tor na odległej, trzynastej pozycji.

Na 25. okrążeniu doszło do kolejnej neutralizacji, która odwróciła losy wyścigu. Giuliano Alesi obrócił swój bolid w dziesiątym zakręcie po kolizji z Seanem Gelaelem i nie był w stanie wrócić do rywalizacji. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, przez co na kolejny zjazd do alei serwisowej zdecydowali się Ilott, Szwarcman, Drugovich czy – przede wszystkim – będący wciąż bez postoju Matsushita. Na prowadzenie wysunął się Tsunoda, którego zespół postanowił pozostawić na torze do końca wyścigu.

Rywalizację wznowiono na 29. kółku. Prowadził Tsunoda przed Ilottem, Matsushitą, Mazepinem i Szwarcmanem. Schumacher zdołał przesunąć się na szóste miejsce wyprzedzając Aitkena, który zaczął potem tracić kolejne pozycje na rzecz Zhou, Drugovicha i Daruvali. W międzyczasie Ilott, dysponujący świeższym ogumieniem, zaczął podejmować próby ataku na Tsunodę. Próby te zakończyły się jednak niepowodzeniem, co wykorzystał Matsushita, wyprzedzając Ilotta po zewnętrznej zakrętu numer 4. Ilott próbował się bronić, jednak bardziej doświadczony z Japończyków ostatecznie uporał się z juniorem Ferrari kilka zakrętów dalej.

W całym tym zamieszaniu Ilotta dopadli chwilę potem jeszcze Szwarcman, Mazepin i Zhou. Na początku 32. okrążenia Matsushita objął prowadzenie, wyprzedzając Tsunodę na prostej startowej. Juniora Red Bulla po chwili wyprzedził także Szwarcman, po czym doszło do kolejnego incydentu, przez który konieczny był wyjazd samochodu bezpieczeństwa. W trzecim zakręcie rozbił się bowiem Roy Nissany, w którego bolidzie poluzowało się przednie skrzydło. Czas wyścigu powoli zbliżał się do regulaminowej godziny, przez co przez chwilę wydawało się, że kierowcy nie wrócą już do rywalizacji.

Ostatecznie neutralizacja zakończyła się tuż przed czasem, więc kierowcy wrócili do walki na jeszcze jedno okrążenie, podczas którego kolejność w czołówce nie uległa już zmianie. Matsushita dowiózł sensacyjne zwycięstwo do mety, finiszując 1,6 sekundy przed Szwarcmanem. Jako trzeci linię mety minął Mazepin, jednak Rosjanin ściął na jednym z okrążeń pierwszy zakręt. Sędziowie nałożyli na kierowcę Hitecha pięć sekund kary, co zepchnęło go aż na trzynaste miejsce. Na najniższy stopień podium wskoczył zatem Guanyu Zhou, a na kolejnych punktowanych pozycjach sklasyfikowani zostali Tsunoda, Ilott, Schumacher, Drugovich, Ghiotto, Ticktum i Deletraz.

W klasyfikacji generalnej przewaga Ilotta nad Szwarcmanem stopniała do siedemnastu punktów. Trzeci nadal jest Lundgaard, który ma już jednak tylko 11 punktów przewagi nad Zhou i 13 nad Tsunodą. Dzisiejszy zwycięzca, Matsushita, awansował na jedenastą pozycję.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca