F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: Zakaz trybu kwalifikacyjnego może wydłużyć żywotność silnika

Szef Mercedesa ma wątpliwości, czy zapowiadana zmiana wpłynie na osiągi W11.
Mateusz Szymkiewicz, 21 sierpnia 2020, wyświetlenia: 1438<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Toto Wolff uważa, że FIA wprowadzając zakaz stosowania trybu kwalifikacyjnego w jednostkach napędowych, może uzyskać efekt odwrotny od zamierzonego.

Federacja planuje od Grand Prix Belgii wprowadzenie dyrektywy, która nakaże zespołom korzystanie z dokładnie tych samych map silnika podczas kwalifikacji oraz wyścigów. Uważa się, że nowe przepisy mają uderzyć w Mercedesa, który w sobotę dysponuje gigantyczną przewagą nad konkurencją.

„W rzeczywistości może nam to pomóc w wyścigach” – uważa Toto Wolff, szef Mercedesa. „Jeżeli nie musisz zbyt mocno żyłować swojego silnika w Q3 oraz podczas kilku okrążeń w wyścigu, wówczas ryzyko awarii dramatycznie spada. Fakt jest taki, że oszczędność na poziomie pięciu okrążeń w trybie kwalifikacyjnym zwiększa żywotność silnika o dwadzieścia pięć kółek w wyścigu”.

„Wierzymy, że zapewni nam to większą prędkość. W kwalifikacjach możemy stracić 0,2 sekundy, ale spadek osiągów będzie dotyczył wszystkich, Zawsze stosujemy pewien margines przy wydobywaniu mocy i jeżeli zostaniemy ograniczeni w stosowaniu trybów kwalifikacyjnych, wówczas możemy stać się mocniejsi w wyścigu”.

Póki co nie jest jasne, kiedy zakaz stosowania trybów kwalifikacyjnych oficjalnie wejdzie w życie. Według Auto Motor und Sport, FIA rozważa odroczenie nowej dyrektywy na Grand Prix Włoch. Z kolei Auto Bild uważa, że pomysł ten został porzucony „do odwołania”.

„Przy pojedynczym trybie FIA miałaby prostsze zadanie przy sprawdzaniu, czy wszystko się zgadza. Przez lata koncentrowaliśmy się na tym obszarze jednostki napędowej, a teraz porzucamy go. Mimo to zasady muszą zostać jasno zdefiniowane. Koniec końców to będzie dla nas tylko nowe wyzwanie” – dodał Wolff.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
22.03.2024  Wolff: Zmiany w ustawieniach zemściły się w drugim treningu
21.03.2024  Susie Wolff wytoczyła pozew przeciw FIA
18.03.2024  Wolff nie spodziewa się załamania formy Red Bulla
Tagi:
Wolff T.
Mercedes
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca