F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton zdominował kwalifikacje do wyścigu o GP Belgii

Drugi Bottas, trzeci Verstappen. Ferrari poza czołową dziesiątką.
Nataniel Piórkowski, 29 sierpnia 2020, wyświetlenia: 2044<< | lista | T- | T+ | >>

Lewis Hamilton zdobył pole position do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Belgii, pokonując w sobotnich kwalifikacjach Valtteriego Bottasa i Maxa Verstappena.

Q1

Kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Jako pierwsi okrążenia pomiarowe ukończyli kierowcy Haasa. Romain Grosjean skorzystał z jazdy w cieniu aerodynamicznym za bolidem Magnussena i uzyskał czas lepszy o 0,3s od Duńczyka. Na podobną taktykę nie zdecydowali się kierowcy Racing Point oraz – co ciekawe – Ferrari, które mierzy się w Belgii z ogromnymi problemami wynikającymi ze słabych osiągów silnika i opon.

Na dziesięć okrążeń przed zakończeniem Q1 w tabeli pojawiły się pierwsze bardziej konkurencyjne wyniki. Po pierwszych przejazdach liderem klasyfikacji był Lewis Hamilton z wynikiem 1:42,323s. Nieco gorsze kółko zaliczył Valtteri Bottas. W pierwszej piątce znajdowali się także Ricciardo, Sainz oraz Verstappen.

Dramatyczne tempo prezentowało Ferrari – szczególnie Sebastian Vettel. Niemiec był osiemnasty i ustępował tempem obu kierowcom Alfy Romeo i Williamsa. Niewiele lepiej sesja układała się dla Leclerca, który na czternastym miejscu tracił blisko dwie sekundy do Hamiltona, którego okrążenie nie należało do najczystszych.

Ostatecznie Ferrari udało się jednak dość szczęśliwie utrzymać obu kierowców w rozgrywce – Vettel był trzynasty a Leclerc piętnasty. Dalej uplasowali się Raikkonen, Grosjean, Giovinazzi, Latifi i Magnussen, który zmarnował swoje ostatnie okrążenie wyjeżdżając w żwirową pułapkę w zakręcie numer piętnaście.

W czołówce bez rewolucyjnych przetasowań – Hamilton przed Bottasem, Verstappenem, Gaslym i Strollem.

Q2

Mercedes rozpoczął walkę w Q2 na pośrednich oponach. Nie wpłynęło to jednak w żaden sposób na konkurencyjność Srebrnych Strzał. Lewis Hamilton zameldował się na pierwszym miejscu, osiągając czas 1:42,014s. Bottas tracił do zespołowego kolegi jedną dziesiątą sekundy. Trzeci Verstappen, który także miał w swoim bolidzie "żółte" opony Pirelli zamykał TOP3 pół sekundy za liderem klasyfikacji generalnej.

Pośrednie opony założyli także na pierwsze przejazdy Stroll i Perez. W ich przypadku okazało się to jednak zbyt dużym ryzykiem przed decydującą rozgrywką – zajmowali odpowiednio jedenaste i dwunaste miejsce. Pozostali kierowcy próbowali zapewnić sobie awans do finałowego bloku czasówki na miękkim ogumieniu. Za Verstappenem trzymali się Ricciardo oraz Ocon. W pierwszej dziesiątce znajdowało się też miejsce dla reprezentantów AlphaTauri oraz McLarena a także Alexa Albona z Red Bulla.

Vettel i Leclerc plasowali się na pozycjach trzynastej i czternastej, mając za sobą tylko George'a Russella, który nie ukończył pierwszej pomiarowej próby zjeżdżając do alei serwisowej.

W przypadku drugiej tury przejazdów niemal komplet bolidów zameldował się na torze na miękkich oponach. Niemal, gdyż w garażu pozostał zadowolony ze swojego wyniku Daniel Ricciardo.

Godnym uwagi było znakomite okrążenie Albona – dzięki niemu Taj wskoczył na P3, przed zespołowego kolegę. Czołową piątkę dopełniło nazwisko Carlosa Sainza. Cztery kolejne pozycje przypadły naprzemiennie zawodnikom Renault i Racing Point, za którymi Q2 finiszował Lando Norris.

W finałowej części kwalifikacji nie znalazło się miejsce dla obu kierowców AlphaTauri. Także reprezentanci Ferrari nie awansowali do Q3 – Leclerc stracił do Norrisa niespełna trzy dziesiąte sekundy. Bez większej niespodzianki piętnaste miejsce przypadło George'owi Russellowi.

Jeśli jesteście przekonani, iż w wyścigu kierowcom Scuderii uda się awansować do punktowanej dziesiątki, możecie skorzystać z oferty zakładów bukmacherskich Fortuna. W ramach specjalnej oferty otrzymujecie zakład bez ryzyka do 210 złotych, bonus od depozytu do 2000 złotych oraz freebet w wysokości 20 złotych na start. Oferta dostępna jest na stronie internetowej zakładów bukmacherskich Fortuna.

Q3

1:41,451s – w takim czasie Lewis Hamilton pokonał swoje pierwsze okrążenie w Q3. Przewaga Brytyjczyka nad drugim z kierowców Mercedesa była ogromna i wynosiła sześć dziesiątych sekundy. Nadspodziewanie konkurencyjnym czasem błysnął Daniel Ricciardo, którego od pierwszego rzędu dzieliło niespełna 0,032s.

Równie niewielka była strata do Australijczyka czwartego Verstappena, który dysponował marginesem 0,2s nad zespołowym kolegą – Albonem. Sainz i Ocon otwierali druga połowę czołowej dziesiątki, w której ostatnie pozycje zajmowali Perez, Stroll i Norris.

Hamilton nie miał sobie równych, schodząc do poziomu 1:41,252s, przypieczętowując tym samym zdobycie pole position. W kolejnej próbie Bottas nie walczył o pierwsze pole, ale robił wszystko, aby obronić się przed rywalami czekającymi na jego potknięcie. Fin poprawił swój czas podczas Australijczyk nie ukończył okrążenia po słabych międzyczasach w dwóch pierwszych sektorach. Wykorzystał to Max Verstappen, który dzięki jeździe w cieniu aero za Albonem wskoczył na P3 ze stratą 0.015s do Bottasa.

Trzy kolejne rzędy stworzą: Albon i Ocon, Sainz i Perez oraz Stroll i Norris.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2.1 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

Fortuna online zakłady bukmacherskie sp. z o.o. – legalny bukmacher działający w Polsce na podstawie zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych. Graj rozważnie, hazard może uzależniać. Za udział w nielegalnych grach hazardowych grożą konsekwencję prawne.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu
24.03.2024  GP Australii: wyniki wyścigu
24.03.2024  Carlos Sainz dominuje w Grand Prix Australii
23.03.2024  GP Australii: wyniki kwalifikacji
23.03.2024  Verstappen zdobywcą pole position do Grand Prix Australii
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca