F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szwarcman zwycięża w sprincie F2 na Spa i zostaje nowym liderem

Rosjanin miał ułatwione zadanie po kolizji walczących o prowadzenie Ticktuma i Nissany'ego.
Maciej Wróbel, 30 sierpnia 2020, wyświetlenia: 885<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Robert Szwarcman zdominował niedzielne zmagania Formuły 2 na torze Spa-Francorchamps. Rosjanin dzięki dzisiejszej wygranej powrócił na pozycję lidera klasyfikacji generalnej. Podium uzupełnili Schumacher i Zhou.

Szwarcman zaliczył udany start do zawodów, zyskując jedną pozycję i przez kilka pierwszych kółek utrzymywał się na trzecim miejscu, za plecami Roya Nissany'ego i Dana Ticktuma. Gdy między członkami akademii Williamsa doszło do kolizji, Szwarcman wysunął się na prowadzenie, którego nie oddał do końca wyścigu. Junior Ferrari na metę wpadł z przewagą dziewięciu sekund nad drugim Mickiem Schumacherem.

Jeszcze przed startem problemy dopadły debiutującego w ten weekend w F2 Juriego Vipsa. Estończyk, który miał ruszać z jedenastej pozycji, nie był w stanie wystartować do okrążenia formującego. Junior Red Bulla został zepchnięty z toru i czekał go start z alei serwisowej. Do niedzielnego sprintu nie przystąpił z kolei Nobuharu Matsushita, którego bolid został zbyt poważnie uszkodzony w wypadku z głównego wyścigu.

Startujący z pole position Roy Nissany zaliczył solidny start, jednak nie był w stanie obronić się przed świetnie ruszającym z trzeciego pola Ticktumem i to Brytyjczyk wyjechał z La Source na pozycji lidera. Zaspał z kolei Guanyou Zhou, który spadł z drugiego miejsca na piąte. Chińczyka oprócz Ticktuma wyprzedzili jeszcze Szwarcman i Deletraz.

Jeszcze jednak na pierwszym okrążeniu, na dojeździe do Les Combes, Nissany odzyskał prowadzenie, wyprzedzając Ticktuma. Za ich plecami doszło natomiast do kolizji Yukiego Tsunody z Callumem Ilottem, która spowodowała pierwszy w dzisiejszym wyścigu wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Uderzony przez Japończyka Ilott obrócił swój bolid na wyjściu z Les Combes i nie był w stanie powrócić do rywalizacji. Tsunoda otrzymał później karę doliczenia pięciu sekund do końcowego rezultatu.

Samochód bezpieczeństwa zjechał do pit lane na czwartym kółku, lecz Bernd Maylaender nie pozostał bezrobotny na zbyt długo. Na prostej Kemmel Dan Ticktum ponownie zaatakował prowadzącego Nissany'ego. Izraelczyk nie zamierzał jednak oddawać pozycji lidera i zmusił Ticktuma do wyjazdu poza tor. Brytyjczyk wracając z pobocza uderzył w Nissany'ego, eliminując kierowcę Tridenta z wyścigu. Konieczna zatem była kolejna neutralizacja, a w międzyczasie nowym liderem wyścigu został Szwarcman.

Kierowcy wrócili do rywalizacji na siódmym okrążeniu. Szwarcman potwierdził świetną dyspozycję i zaczął od razu uciekać reszcie stawki. Od drugiego miejsca kierowcy podróżowali jednak w bardzo małych odstępach. Drugi pozostawał Ticktum, a za nim znajdowali się Deletraz, Zhou, Mazepin, Ghiotto i Schumacher. Ten ostatni bardzo szybko po zakończeniu neutralizacji rozprawił się z Ghiotto awansując na szóste miejsce.

Ticktum, pomimo uszkodzeń oraz presji najpierw ze strony Deletraza, a potem Zhou, był w stanie utrzymywać drugą pozycję. Za plecami Brytyjczyka utworzył się jednak istny pociąg, co było tylko wodą na młyn dla prowadzącego Szwarcmana, który zyskiwał kolejne sekundy. W międzyczasie kolejne pozycje zyskiwał Schumacher, któremu na okrążeniach od siódmego do dziewiątego udało się awansować na trzecie miejsce, wyprzedzając po drodze Deletraza, Mazepina i Zhou.

Na jedenastym kółku opony w bolidzie Ticktuma zaczęły się poddawać, czego dowodem było potężne zblokowanie prawego przedniego koła przez Brytyjczyka. Wkrótce na prostej Kemmel Ticktum ostatecznie stracił drugie miejsce na rzecz Schumachera. Tymczasem jadący na siódmej pozycji Jack Aitken otrzymał karę dziesięciu sekund stop & go za start z niewłaściwej pozycji, przez co rezerwowy kierowca Williamsa definitywnie wypadł z walki o punkty.

Na trzynastym okrążeniu Guanyou Zhou popisał się dość ryzykownym, lecz udanym manewrem wyprzedzania na Ticktumie w zakręcie Campus i był trzeci. Chwilę potem doszło do trzeciej i ostatniej neutralizacji – na torze pojawił się wirtualny samochód bezpieczeństwa spowodowany kolizją Jehana Daruvali z Marino Sato w ostatnim zakręcie. Sato został uderzony przez Hindusa, obrócił bolid i nie był w stanie wrócić do rywalizacji. Daruvala otrzymał natomiast karę doliczenia dziesięciu sekund za doprowadzenie do kolizji z Japończykiem.

Okres neutralizacji tym razem potrwał tylko jedno okrążenie i na szesnastym kółku kierowcy mogli wrócić do walki. Powrót do rywalizacji oznaczał ostateczny koniec marzeń Ticktuma o punktach w tym wyścigu. Na przestrzeni dwóch okrążeń Brytyjczyka wyprzedzili kolejno Mazepin, Ghiotto, Deletraz, Tsunoda, Lundgaard i Markiełow. W ostatnich zakrętach Ticktuma zaczął atakować także świetnie dysponowany w końcówce Juri Vips, jednak podopieczny Williamsa zdołał obronić się przed Estończykiem.

Szwarcman minął linię mety z przewagą dziewięciu sekund nad Schumacherem, w dodatku z najszybszym czasem okrążenia w garści, co w obliczu odpadnięcia Ilotta dawało mu pozycję nowego lidera klasyfikacji generalnej. Podium uzupełnił Guanyu Zhou. Na kolejnych pozycjach finiszowali Mazepin, Ghiotto, Deletraz, Lundgaard i Markiełow, który zdobył swój pierwszy punkt w sezonie. Na dziewiąte miejsce po karze spadł Tsunoda, który finiszował jako siódmy. Ticktum dojechał dziesiąty, tuż przed Vipsem.

W klasyfikacji generalnej Szwarcman zmienił na prowadzeniu Calluma Ilotta i ma nad Brytyjczykiem przewagę dziesięciu punktów. Trzecie miejsce utrzymał Tsunoda, którego przewaga nad Mickiem Schumacherem stopniała jednak do pięciu oczek. Czołową piątkę uzupełnia Nikita Mazepin.

Formula 2 > 2020 > Belgia 2 (sprint), Spa-Francorchamps - 7,004 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 21Robert SzwarcmanPrema RacingDallara F2 20181842:44,39115
2. 20Mick SchumacherPrema RacingDallara F2 201818+0:09,02512
3. 3Guanyu ZhouUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201818+0:11,19310
4. 24Nikita MazepinHitech Grand PrixDallara F2 201818+0:20,9458
5. 25Luca GhiottoHitech Grand PrixDallara F2 201818+0:21,9076
6. 11Louis DeletrazCharouz Racing SystemDallara F2 201818+0:25,1824
7. 6Christian LundgaardART Grand PrixDallara F2 201818+0:26,7962
8. 16Artiom MarkiełowBWT HWA RacelabDallara F2 201818+0:30,4921
9. 7Yuki TsunodaCarlinDallara F2 201818+0:30,559
10. 2Dan TicktumDAMSDallara F2 201818+0:32,126
11. 1Jüri VipsDAMSDallara F2 201818+0:32,331
12. 12Pedro PiquetCharouz Racing SystemDallara F2 201818+0:32,832
13. 15Felipe DrugovichMP MotorsportDallara F2 201818+0:33,041
14. 17Giuliano AlesiBWT HWA RacelabDallara F2 201818+0:33,448
15. 10Guilherme SamaiaCampos RacingDallara F2 201818+0:34,729
16. 8Jehan DaruvalaCarlinDallara F2 201818+0:44,078
17. 9Jack AitkenCampos RacingDallara F2 201818+1:16,304
Niesklasyfikowani
23Marino SatoTridentDallara F2 201813
5Marcus ArmstrongART Grand PrixDallara F2 20189
22Roy NissanyTridentDallara F2 20183
4Callum IlottUNI-Virtuosi RacingDallara F2 20180
Nie wystartowali
14Nobuharu MatsushitaMP MotorsportDallara F2 20180
Najszybsze okrążenie: Jack Aitken (Campos Racing) - 2:00,884 na 16 okrążeniu
Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Robert Szwarcman (Prema Racing) +2 pkt.
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca