F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły sprawdzą testowe opony podczas GP Portugalii

Plany Pirelli skomentował szef działu F1, Mario Isola.
Jakub Ziółkowski, 5 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 316<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespoły Formuły 1 będą miały okazję przetestować prototypową wersję opon Pirelli podczas drugiego treningu przed Grand Prix Portugalii.

Pirelli dostarcza w tym sezonie zespołom opony, które nie różnią się od tych wprowadzonych w 2019 roku. Włoski producent ma w planach wykorzystanie tego samego modelu opon P Zero także w przyszłym roku.

Niemniej jednak firma chce wykorzystać Grand Prix Portugalii w celu przetestowania drobnych zmian w ich budowie. Jeżeli zespoły będą zadowolone z prototypowych opon, Pirelli zdecyduje się na dostarczanie ich w sezonie 2021.

Na początku sezonu FIA ogłosiła nowy punkt w regulaminie sportowym, zgodnie z którym wszyscy kierowcy są zobligowani do wykorzystania co najmniej dwóch mieszanek opon podczas pierwszych 30 minut drugiego treningu przed wybranymi Grand Prix.

Eksperyment miał odbyć się przed drugim wyścigiem na Silverstone, a także przed Grand Prix Hiszpanii. Problemy z oponami na końcowych okrążeniach Grand Prix Wielkiej Brytanii sprawiły jednak, że plany te zostały zaniechane. Zabieg ten miał dać Pirelli więcej czasu na zbadanie oraz rozwiązanie problemów z ogumieniem.

Dyrekcja włoskiego producenta zdecydowała, że torem, na którym przeprowadzenie testu opon będzie najbardziej owocne jest Portimao: „Przekazaliśmy FIA prośbę na sprawdzenie ogumienia na torze Portimao. Uważamy, że ten tor będzie najbardziej reprezentatywnym testem dla naszych opon” – skomentował szef działu F1 w Pirelli, Mario Isola.

„Nie posiadamy żadnych danych dotyczących toru Portimao, jednak możemy dokonać porównania pracy opon na podstawie danych bazowych. Dokonanie testu na torze Imola jest niemożliwe, ponieważ będzie to dwudniowy weekend, natomiast wyścig na torze Nurburgring odbędzie się najprawdopodobniej w zbyt niskich temperaturach. Alternatywą był również tor w Bahrajnie, jednak wyścig odbędzie się pod koniec roku. Termin, do którego musimy przedstawić nowe opony to 1 listopada, dlatego wybór Bahrajnu był niemożliwy” – dodał Isola.

Szef działu F1 w Pirelli skomentował również możliwe zmiany w profilu opon na sezon 2021: „Mamy trochę więcej pola do popisu, jeżeli chodzi o przednie opony, a to ze względu na ich profil zewnętrzny. Sytuacja jest bardziej skomplikowana, jeżeli chodzi o opony tylne. Test zostanie wykonany na tegorocznych samochodach, których podłoga uniemożliwia powiększenie tylnych opon. Skupiamy się obecnie głównie na budowie opony, jednak nie wykluczamy niewielkich zmian w mieszankach.”

Isola potwierdził również, iż skrócony weekend na torze Imola oznacza, że włoska firma przywiezie dziesięć zestawów opon na bolid, a nie trzynaście. Nadal nie ustalono jednak jeszcze podziału mieszanek na ten wyjątkowy weekend.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca