F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ilott wygrywa sprint F2 na Monzy po dyskwalifikacji Ticktuma (akt.)

Podium uzupełnili Lundgaard i Schumacher. Ilott powraca na pozycję lidera mistrzostw.
Maciej Wróbel, 6 wrze?nia 2020, wyświetlenia: 971<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dan Ticktum nie miał sobie równych w niedzielnym sprincie Formuły 2 na torze Monza. Za kierowcą DAMS finiszowali Ilott i Lundgaard. Ten pierwszy powrócił dzięki temu na pozycję lidera klasyfikacji generalnej.

Ticktum popisał się świetnym startem z drugiego pola, bez problemu mijając ruszającego z pole position Louisa Deletraza. Brytyjczyk objął w ten sposób prowadzenie, którego nie oddał już do samego końca zmagań. Sam wyścig miał bardzo spokojny przebieg, a zwycięstwo kierowcy DAMS ani przez chwilę nie wydawało się zagrożone, nawet pomimo wirtualnej neutralizacji spowodowanej wypadnięciem Felipe Drugovicha.

Po starcie Ticktum błyskawicznie minął Deletraza i zaczął budować przewagę nad resztą stawki. Trzecie miejsce utrzymał Ilott, ospale natomiast ruszył Guanyu Zhou, który stracił dwie pozycje na rzecz Tsunody i Lundgaarda. Chińczyka jeszcze na pierwszym kółku wyprzedził również Mick Schumacher. Niemiec nie zamierzał jednak na tym poprzestawać i na drugim okrążeniu dopadł także Lundgaarda, awansując na piąte miejsce.

Na drugim kółku wielki pech dopadł jadącego na czwartym miejscu Yukiego Tsunodę, który stracił kompletnie moc na wyjeździe z Variante Ascari. Japończyk błyskawicznie spadł w głąb stawki i zjechał do alei serwisowej. Junior Red Bulla zdołał wrócić do rywalizacji, jednak z trzema okrążeniami straty. W międzyczasie doszło do kontaktu między walczącymi o siódmą pozycję Jacka Aitkena i Luki Ghiotto. W jej wyniku ten drugi musiał zjechać po nowe przednie skrzydło, przez co Włoch wypadł z walki o punkty.

Na czwartym okrążeniu rezon zdawał się odzyskiwać Zhou, który wykręcił najlepszy czas pojedynczego kółka i zaczynał pomału dobierać się do skóry jadącemu na piątej pozycji Lundgaardowi. Chińczyk dopiął swego na piątym okrążeniu i momentalnie zaczął gonić czwartego Micka Schumachera. Pewnie natomiast nadal prowadził Ticktum, który miał już wówczas ponad półtorej sekundy przewagi nad Deletrazem. Za Szwajcarem podążał z kolei pociąg, w którego skład wchodzili Ilott, Schumacher, Zhou i Lundgaard.

Naciskany przez Zhou Schumacher przestrzelił pierwszy zakręt na ósmym kółku i stracił pozycje na rzecz wspomnianego Chińczyka, a także Christiana Lundgaarda i był szósty. Zhou nie cieszył się jednak czwartym miejscem zbyt długo, bowiem na wyjeździe z Lesmo 2 spotkał go ten sam los co Tsunodę – spadek mocy w bolidzie. Kierowca UNI-Virtuosi zdołał dojechać do alei serwisowej i – podobnie jak Japończyk – powrócił do rywalizacji z kilkoma okrążeniami straty.

Callum Ilott zdołał wreszcie uporać się z Deletrazem na dwunastym okrążeniu, jednak jego strata do prowadzącego Ticktuma wynosiła już ponad trzy sekundy. Deletraz z kolei nie miał ani chwili spokoju, gdyż chwilę po stracie drugiej pozycji zaczął być atakowany przez Lundgaarda. Ostatecznie Duńczyk poradził sobie ze Szwajcarem dwa okrążenia później. Za ich plecami jechali dwaj kierowcy Premy – Schumacher i Szwarcman. Niemiec zmagał się z ogromnymi wibracjami spowodowanymi spłaszczoną lewą przednią oponą, jednak Rosjanin nie dysponował wystarczająco dobrym tempem, by móc zbliżyć się do zespołowego kolegi.

Po kilku spokojnych okrążeniach doszło do jedynego poważniejszego incydentu w tym wyścigu. Na osiemnastym kółku Roy Nissany uderzył w pierwszej szykanie w tył samochodu Felipe Drugovicha. Brazylijczyk obrócił bolid i nie był w stanie powrócić już do rywalizacji. Doszło do neutralizacji, jednak tylko wirtualnej, przez co Ticktum nie musiał się obawiać o swoją przewagę. Wirtualny samochód bezpieczeństwa zniknął okrążenie później.

Po wznowieniu wyścigu Ticktum ponownie zaczął oddalać się od Ilotta. Za ich plecami podróżowali Lundgaard, Deletraz, Schumacher i Szwarcman. Na dwudziestym okrążeniu, pomimo wibracji, Schumacher zdołał wyprzedzić Deletraza i wskoczyć na czwarte miejsce. Była to ostatnia w tym wyścigu zmiana w czołówce, choć przez chwilę Deletraz znalazł się pod presją ze strony Szwarcmana. Szwajcar był jednak w stanie obronić się przed kierowcą Premy.

Ticktum ostatecznie dowiózł do mety zasłużone zwycięstwo z przewagą niemal pięciu sekund nad Ilottem. Podium uzupełnił Christian Lundgaard. Na kolejnych punktowanych pozycjach na mecie zameldowali się Schumacher, Deletraz, Szwarcman, Daruvala i Aitken. Tuż za punktowaną strefą finiszowali Mazepin i Vips.

W klasyfikacji generalnej na prowadzenie powrócił Callum Ilott. Brytyjczyk ma przewagę pięciu punktów nad Mickiem Schumacherem, który dzięki mocnemu weekendowi na Monzy zepchnął Roberta Szwarcmana na trzecią pozycję. Rosjanin traci do Niemca trzy oczka. Dystans do pierwszej trójki stracił czwarty Yuki Tsunoda, którego od Szwarcmana dzieli obecnie piętnaście punktów. Czołową piątkę zamyka Christian Lundgaard.

Aktualizacja: Dan Ticktum został zdyskwalifikowany z wyników dzisiejszego sprintu na Monzy. Zespół Brytyjczyka, DAMS, nie był w stanie dostarczyć sędziom po wyścigu wystarczająco dużej próbki paliwa. Na pierwsze miejsce awansuje zatem Callum Ilott, na drugie Christian Lundgaard, a na trzecie Mick Schumacher, dzięki czemu przedłuża on do pięciu swoją serię wyścigów ukończonych na podium. Do punktowanej ósemki awansował natomiast Nikita Mazepin.

Formula 2 > 2020 > Włochy 2 (sprint), Monza - 5,793 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 4Callum IlottUNI-Virtuosi RacingDallara F2 20182134:12,59812
2. 6Christian LundgaardART Grand PrixDallara F2 201821+0:00,63610
3. 20Mick SchumacherPrema RacingDallara F2 201821+0:01,9528
4. 11Louis DeletrazCharouz Racing SystemDallara F2 201821+0:02,4096
5. 21Robert SzwarcmanPrema RacingDallara F2 201821+0:02,6754
6. 8Jehan DaruvalaCarlinDallara F2 201821+0:06,3262
7. 9Jack AitkenCampos RacingDallara F2 201821+0:12,2991
8. 24Nikita MazepinHitech Grand PrixDallara F2 201821+0:14,119
9. 1Jüri VipsDAMSDallara F2 201821+0:15,022
10. 22Roy NissanyTridentDallara F2 201821+0:26,181
11. 14Nobuharu MatsushitaMP MotorsportDallara F2 201821+0:26,416
12. 17Giuliano AlesiBWT HWA RacelabDallara F2 201821+0:27,668
13. 23Marino SatoTridentDallara F2 201821+0:28,449
14. 10Guilherme SamaiaCampos RacingDallara F2 201821+0:37,103
15. 25Luca GhiottoHitech Grand PrixDallara F2 201821+0:55,391
16. 16Artiom MarkiełowBWT HWA RacelabDallara F2 2018201 okr.
17. 12Pedro PiquetCharouz Racing SystemDallara F2 2018201 okr.
18. 5Marcus ArmstrongART Grand PrixDallara F2 2018201 okr.
Niesklasyfikowani
15Felipe DrugovichMP MotorsportDallara F2 201816
7Yuki TsunodaCarlinDallara F2 201815
3Guanyu ZhouUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201813
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
2Dan TicktumDAMSDallara F2 2018210h34m07,93515
Najszybsze okrążenie: Yuki Tsunoda (Carlin) - 1:34,194 na 14 okrążeniu
Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Mick Schumacher (Prema Racing) +2 pkt.
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca